Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutko kelin vai kalenterin mukaan? Entä vaatekoko, voitko pitää vääränkokoisia vaatteita?

Vierailija
15.12.2022 |

Menee hermot ystävään, joka palelee koko ajan, aina ja kaikkialla. Mutta kun ehdottaa että laita esim. untuvatakki päälle ja merinokerros väliin niin ei voi Ja sillä perusteella että sitten palelee tammikuussa jos jo alkutalven aikana tottuu liian lämpimiin vaatteisiin! Ne ei kuulemma enää lämmitä jos niitä käyttää ennen kunnon pakkasia. En ymmärrä, en ollenkaan. Ja sitten palelee myös tammikuussa joka tapauksessa.

Ja sitten toinen ärsytys; kun ehdotin että hankkii niin ison talvitakin että alle mahtuu ilmavasti enemmän välikerroksia niin ei voi Hän on kokoa xs/s/34 ja ei hän voi mitään M tai L kokoista vaatetta käyttää, hän näyttäisi läskille Kun en voi käsittää ja sitten en jaksa sitä teatraalista hytinää, kalinaa ja valitusta. Onko tälläinen yleistä? Varsinkin kun ei ole enää teini vaan reilusti yli 40-v

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen myös vaatekoon kalenterin mukaan. Vuosi alkaa kiristävillä ja epämukavilla koltuilla ja päättyy superlöysiin hiphop-puolijoukkuetelttoihin.

Vierailija
2/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös suunnattomasti aikuiset palelijat. Jos ei voi pukeutua lämpimästi, pitää sitten kärsiä hiljaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tulee oltua paljon ulkona säällä kuin säällä niin kyllä minä sään mukaan pukeudun. Alkais hauttaan jos palelisi jatkuvasti töissä. Eilen olisi kyllä saanut olla vielä toisetkin sukat jalassa kun yksillä sukilla varpaat hieman paleli. -19 taisi olla lämpötila. Muuten oli ihan ok vaatteet.

Vierailija
4/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ei osaa pukeutua niin, että tarkenee, niin omapa on henkilökohtainen h€lvettinsä.

Vierailija
5/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun sään mukaan, paitsi alkukesästä usein turhan vähiin vaatteisiin (kun kesä on alkanut ja pitää fiilistellä sitä), sama vaiva alkusyksystä, kun en halua ajatella kesän loppuneen. Ei ole ongelma ostaa tarpeeksi väljiä vaatteita.

Vierailija
6/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun yleensä sään mukaan. Jalkineet valitsen myös kelin mukaan.

Vierailija
7/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaikeita kysymyksiä, että en osaa vastata sinulle tuntematon... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
8/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun olosuhteiden mukaan.

Jotain vaatteita olen tarkoituksella ostettu isona. Esimerkiksi talvitakki on sellainen, että alle mahtuu tarvittaessa paksumpi paita.

Ja liian tiukat vaatteet huomaa helpommin negatiivisella tavalla kuin liian suuret.

Vierailija
9/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ymmärrystä näille liian pienissä vaatteissa hytisijöille. Oon kyllä ollut lapsesta saakka hirveä vilukissa ja teininä pilkkihaalarit oli parasta kun hevosten kanssa talvella tuli vietettyä pidempiä aikoja ulkona.

Olen virallisen mitoituksen mukaan kokoa 34/XS ja käytän lähes aina vähintään M-kokoa tai miesten/unisexvaatteita, joissa väljemmät koot. Inhoan palelemista ja vartalonmyötäisiä vaatteita.. Juostessa on trikoot, muutoin housut kyllä pääosin roikkuu jalassa ja pysyy ylhäällä lähinnä vyön avulla :D

Vierailija
10/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän molempien. Pukeudun toki kelin mukaan mutta esim. keväällä käytän vaaleita värejä enemmän ja jotain kukka kuosia. Syksyllä viininpunaista yms. tummaa.

Numerolla ei ole minulle mitään väliä, olen jotain välillä xs-m. 

Vierailija
11/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun kelin mukaan. 

Vierailija
12/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eikös ole söpöä, kun nainen hytisee kylmissään ja ansaitsee hellää huomiota?

Vierailija
13/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun luonnollisesti sään ja oman lämmöntunnun mukaan.

Aiemmin tosi nuorena menin sään ja kalenterin mukaan, eli kun talvipakkasilla yleensä pidetään villapaitoja ja kaulahuiveja, niin pukeudun niihin, sitten olo oli hikeennyttävää, kuumottavaa ja epämukavaa, mutta jatkoin yleisellä linjalla, koska "niinhän talvella pukeudutaan". Sittemmin olen ymmärtänyt että mulla on ihan alien 👽 termostaatti/lämmönsäätelysysteemi, mikä poikkeaa yleisestä linjasta. Mulla on yleensä lämmin ja helpolla kuuma, en pysty pitämään villapaitoja, neuleita, korkeita kauluksia, kaulahuiveja, kerroksia takin alla. Käytän läpi vuoden t-paitoja, joskus laitan päälle pitkähihaisen paidan.

Voisi luulla että olen hormonihuuruinen raavas mies tai isokokoinen nainen, mutta olen ihan tuulenviemä heinä, xs-s ja yleensä silloin on päinvastoin kylmä helposti, kun vararasvaa ei ole. Kaverisi hytinälinja kertoo siitä, että laittaa pakkomielteen pienuudestaan ja ulkonäöllisyyden mennä oman terveytensä edelle - kerro hänelle että ns isot pömppätakit ovat ihan muotia, ja että enemmänhän isomman koon takeissa korostuu se, että on pieni ihminen siellä sisällä (nuppineulapää pilkistää pompan kätköistä jne).  

Harmittaa joskus talvisin, kun ei voi hommata ja pitää mitään ihanan näköisiä villapaitoja ja neuleita. Mun on otettava pukeutumisessa huomioon tämä kuumuusrajoitteisuus, materiaali ei saa olla paksua tai kuumottavaa eikä nousta niskaa ja kaulaa pitkin lämmittävästi ylös asti - aikoinaan sain ihan ihottuman muun kuumotuksen ohella siitä yrittämisestä, tuskanhiki päällä sinnikkäästi koetin yleistä poolopaitatyyliä/korkea kauluksinen neuletyyliä . 

Oman lämpötilan ja ulkoisen lämpötilan mukaan.

Vierailija
14/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös kuullut tuon väittämän että talvivaatteet ei lämmitä talvella jos niitä käyttää jo syksyllä. Enkä ymmärrä kun ei se vaate muuksi muutu on ulkoilman lämpötila sitten +5 tai -15.

Vierailija
15/15 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi