Ensimmäinen euroviisukappale, jonka muistat?
Omani on Monica Aspelundin Lapponia, vuodelta 1977.
Syntymävuoteni on 1964.
Kommentit (232)
Ruotsin diggiloo-diggiley olikohan vuodelta 1984?
Pylly vasten pyllyä pum pum. Fredi taisi olla, vuotta en muista.
Olen syntynyt -69.
Ihan hämärästi muistan vuoden 1983 viisuja, esim. Italian Per Lucia ja Ruotsin Carola Häggkvistin Främling. Olin silloin alle kouluikäinen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Marion Rung: Tom Tom Tom
Vuosi oli 1973
Olen syntynyt 1962
En muista ketään esiintyjää alkuajoilta. Lapsesta asti kumminkin seurannut. Tykkäsin silloin, koska maat käyttivät omia kieliään. Nykyään en tykkää kun suurin osa laulaa englanniksi ja musiikkikin on kaikilla samaa huttua.
Ikää oli neljä ja puoli ja 1972 vuoden voittajan muistan kun hyvin pienestä muistanut voima balladit ja vastaavat pop kappaleet mille löytänyt myöhemmin esittäjät.
Faith kirjoitti:
Ihan hämärästi muistan vuoden 1983 viisuja, esim. Italian Per Lucia ja Ruotsin Carola Häggkvistin Främling. Olin silloin alle kouluikäinen.
Häggkvistin Främling on myös oma eka muistoni, olin 6-vuotias tuolloin.
Laila Kinnunen: Valoa ikkunassa. On muuten ihan älyttömän hyvä kappale vieläkin kuunnellessa. Hieno sävelmä ja Lailan upea tulkinta.
Kuulin vain radiosta, ei ollut edes telkkaria meillä vielä silloin ja luulenpa, ettei noita kisoja silloin vielä televisioitukaan.
Ensimmäinen Suomen euroviisu, minkä katsoin televisiosta, oli se Viktor Klimenkon Aurinko laskee länteen, ja tuli viimeiseksi. Voittajakappale oli Ranskan Poupee de cire (jotain sinne päin), ihan hyvä, mutta jos meidän Katri-H. olisi sinnen lähetetty, niin kuin yleisöäänestys halusi, niin olisi varmaan ollut melkoinen kamppailu näillä kahdella. Ja Suomen tulos jotain muuta kuin se vika.
Bye Bye Baby varmaan. Olin silloin ekaluokkalainen, eli vm. 1986.
verka serduchka - dancing lasha tumbai
'99
Muistan Katri-Helenan letkajenkan Minne tuuli kuljettaa. Sitä ei kyllä valittu Suomen edustajaksi vaan Aurinko laskee länteen ja Viktor Klimenko. Olen syntynyt 1954.
Biisiä en muista, mutta muistan kun Laura Voutilainen edusti. Sitä aiemmin eli ennen kouluikää tuskin edes kisoja katsoin.
Itsellä tuo sama, olen tosin vuotta nuorempi.