Millaisen leivän syöt jos teet itsellesi herkkuvoileivän?
Olipa hyvää kun äsken söin: ruispuikulat 2 kpl (ylä- ja alapuolet erikseen), Oivariinia, maksamakkaraa, salaatinlehti, Oltermannia, luumutomaatti / puikula siivutettuna.
Kommentit (130)
Joskus jos oikein innostuu voin tehdä paistetun paahtoleivän paistetulla lauantaimakkaralla ja paistetulla kananmunalla jonka päällä on ketsuppia, broilerimaustetta ja juustoa
98 jatkaa... Ehkä omatekemä herkkuleipä olisi paahdettu vaalea leipä keitetyn kananmunan viipaleilla ja sinapilla.
ruisleipä, kinkkua, koskenlaskijajuustoa, suoliksia.
Mun herkkuleipä pikkutyttönä 70-luvun alussa oli näkkileipä voilla ja siihen päälle useampi kerros paksuja lenkkimakkaraviipaleita ja jokaiseen väliin Felixin ketsuppia. Söin sen ja sitten yrjösin enkä ole sen jälkeen Felixin ketsuppia syönyt.
Äsken just tein aamupalaksi leipää. Paahdoin pannulla kaksi palaa paahtoleipää, väliin majoneesia, salaatinlehtiä, savujuustoa ja Edamia, paprikaa, kurkkua ja kirsikkatomaatteja. Toinen puolikas päälle kanneksi, annoin juuston sulaa, sitten leikkasin leivän kahdeksi kolmioksi ja nautin. Nam.
Maalaisleipää, oliiviöljyä, mozzarellapallo viipaleina, tomaattia, basilikan lehtiä ja rouhaisu mustapippuria myllystä
Ranskanleipäviipale, margariinilla. Päälle salaatinlehti, kermajuustoa, Kippari-juustoa, kurkkua ja tomaattia. Ehkä jotain majoakin.
Olen usein pohtinut kuka noita majoneeseja ostaa, mutta nyt se selvisi.
Vierailija kirjoitti:
No kerro ihmeessä, kuka olen.
Alkoi tehdä mieli entistä herkkuleipää, mutta en muista enää, mitä lisukkeita siihen tulee 😁. Joka tapauksessa paksu viipale maalaisleipää, paistettua lohta ja iso vuohenjuustokiekko myös paistettuna. Lehtisalaattia ja punasipulia ehkä kokeilisin nyt.
Viikonloppuaamun tuhti herkku on: rapeakuorisella leivällä; pekonia, salaattia, juusto, tomaatti, avokado. Erittäin hyvä. Ja jos ihan överit, niin kyllähän todellinen herkku on paahtoleipä, mäti, smetana, sipulisilppu, mustapippuri.
Vierailija kirjoitti:
Jos viittasit ranskiskommenttiin, niin erehdyt. En osta majoneesia koskaan. En syö edes leipää ollenkaan. Vastasin vain otsikkoon ammoisen lempileipäni mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän majoneesi tai joku sen pohjalle tehty pikkelssi, hampurilaiskastike tai vastaava kuuluu hamppareihin, porilaisiin ja oikein hyvä täytettyihin leipiin myös. Ja oululaiset näkyy kaikki ottavan myös pizzojensa päälle.
Herkkuni on luomuruisleipä ja päälle voita.
Ruisleipä päälle 2-4 cm siivu voissa paistettua läskiä.
Gluteeniton paahtoleipä, paistettu kananmuna, runsaasti babypinaattia, muutama avokadoviipale ja päälle hieman srirachaa. (Nykyään korvaan useimmiten paistetun kananmunan tofukokkelilla.)
Vierailija kirjoitti:
En syö leipää.
No hyvä, että tulit kertomaan sen tähän ketjuun. Jos kysytään mistä ostit lempimekkosi, sinä tietenkin kerrot, ettet käytä mekkoja.
V**tu näitä.
Lihaton kulinaristi kirjoitti:
Gluteeniton paahtoleipä, paistettu kananmuna, runsaasti babypinaattia, muutama avokadoviipale ja päälle hieman srirachaa. (Nykyään korvaan useimmiten paistetun kananmunan tofukokkelilla.)
Millaista on tofukokkeli? Tofupala jääkaapista pitäis käyttää.
Tekispä nyt mieli herkkuleipää. Onko porilainen sellainen?