Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohkaisuketju työttömille: Näin nousin ryysyistä keskiluokkaisuuteen! (entisten työttömien ketju)

Vierailija
15.01.2021 |

Olin jo kolmikymppisenä luopunut toivosta mutta menin iltalukioon ja sieltä opettajaksi. Nyt olen opettajana ollut kolme vuotta, juuri ostin mökin joten keskiluokkaistun hyvää vauhtia. Työttömänä olin köyhä ja toivoton, kulji ryysyissä joita ostin kirpputoreilta, kävin ruokajonoissa. Ei se ollut oikeaa elämää, kannattaa vähän toimia ja aktivoitua niin näkee tämän yhteiskunnan ihan eri mallilta. Niin vain se omakin ajattelu siinä muuttuu ja asenne laiskuutta kohtaan muuttuu tiukemmaksi!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuiluketju niille jotka eivät onnistu saamaan työtä.

Vierailija
22/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit väärälle palstalle.

Totta, ei täällä saa kertoa että menee hyvin tai että on ollut aktiivinen. Kateelliset laiskat pahoittavat mielensä ja heitä on 93 % palstan lukijoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuiluketju niille jotka eivät onnistu saamaan työtä.

Eikä ole. Miksi olet noin negatiivinen?

Vierailija
24/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain 35-vuotiaana kotiäitiopiskeluputken päätteeksi kesätöitä ainejärjestön listalla olleesta paikasta. 6 viikon projekti vaihtui useamman vuoden vakkarityöksi ja sen avulla pääsin eteenpäin.

CV:ssä lukee vain ne kivat ja fiksut työtehtävät ihan kuten työpaikkailmoituksissakin. Osaaminen mulla tulee koulutuksesta.

Vierailija
25/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan.

Vierailija
26/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkäaikaistyöttömänä, mutta aloin sioittaa ja  nyt olen rikas ja elän sioittajan elämää. Huomasin heti miten hieman nuukailemalla sain sioitettua pari tonnia kuussa ja sitten alkoi tulla korkoja ja koronkorkoja ovista ja ikkunoista.

Onks sulla jotain hyviä firmoja tiedossa mihin kannattais laittaa rahnaa?

Mä olen ollut 6 vuotta valmistuttuani työtön. Tuona aikana sain 30 000 € säästöön. Kesällä tein riskivedon bitcoinin halvingin perusteella ja laitoin tuon summan bitcoiniin ja osin muihinkin kryptovaluuttoihin. Nyt hieman yli 100 000 € on tuon summa. Vielä voi olla liian aikaista, mutta alkanut tuntua, että tämä nyt nostaa minut pois köyhyydestä.

Vierailija
27/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena tosi tiukilla. Keräsin pulloja että pystyin ostamaan makaroonia kaupasta. Kouluttauduin epävakaalle alalle ja sain töitä ulkomailta. Meni hyvin taloudellisesti ja elämä oli ihanaa muutenkin. Päätin ostaa asunnon. Viikko kaupanteon jälkeen iski korona ja jäin käytännössä katsoen työttömäksi maassa, jossa ei ole sosiaaliturvaa.

Eli palasin kivasta keskiluokasta takasin pohjalle. Nyt pyörittelen peukaloita, valvon yöt miettien asuntolainaa ja keräilen taas pulloja.

Vierailija
28/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkäaikaistyöttömänä, mutta aloin sioittaa ja  nyt olen rikas ja elän sioittajan elämää. Huomasin heti miten hieman nuukailemalla sain sioitettua pari tonnia kuussa ja sitten alkoi tulla korkoja ja koronkorkoja ovista ja ikkunoista.

Mä olen ollut 6 vuotta valmistuttuani työtön. Tuona aikana sain 30 000 € säästöön. Kesällä tein riskivedon bitcoinin halvingin perusteella ja laitoin tuon summan bitcoiniin ja osin muihinkin kryptovaluuttoihin. Nyt hieman yli 100 000 € on tuon summa. Vielä voi olla liian aikaista, mutta alkanut tuntua, että tämä nyt nostaa minut pois köyhyydestä.

Ja vielä, että nyt en lähtisi mukaan enää, mutta 2024 taas tapahtuu uusi halving, vähän ennen sitä voi olla taas hyvä aika ostaa.

Vierailija
29/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työtön ja rahaton maisteri. Kampaajalle ja silmälaseihin piti pyytää mieheltä rahaa. Otin osa-aikatyön josta kukaan muu ei ollut kiinnostunut. Tunnit lisääntyivät, tuli kaikenmoista projektia eli hyvin hiljalleen hilasin itseäni kohti normaalia työllistymistä omalla alallani.

Okei. Minä tein varmaan virheen kun pääsin osa-aikatyöhön, josta muutkin olivat kiinnostuneita. Tunnit eivät ole lisääntyneet enkä pääse mihinkään toiseenkaan osa-aikatyöhön, vaikka mitä tekisin. 

Tosin nykyisin en enää kokoaikatöitä haluakaan. Elämä on liian lyhyt, että siitä kannattaisi tuhlata 40 tuntia viikossa töihin. 

Vierailija
30/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis 100 000 € ei ole mielestäni enää köyhä, mutta korostin sillä vain riskiä, koska pidän ihan mahdollisena, että arvo romahtaa. Vielä kun en ole myymässä, vaan odatan n. 200 000 € summaa.

Vierailija
31/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodet 20-40 työttömänä. Täältä ei enää nousta.

Vierailija
32/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömänä saa opiskella omaehtoisesti.

Vierailija
33/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä saa opiskella omaehtoisesti.

Kyllä saa kun sopii siitä työkkärin kanssa.

Vierailija
34/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yähäyäyyäyä!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
35/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut opettaja 90-luvun alusta lähtien. Muutama vuosi sitten loppuivat työt ja niiden myötä olen menettänyt säästöni, kotini, irtaimistoni, sukulaiseni ja kaverini. Eläkkeeseen on vielä toistakymmentä vuotta. Näinkin päin voi käydä - myös sinulle.

Minkä alan opettaja olet? Etkö saanut missään vaiheessa virkaa?

Vierailija
36/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut opettaja 90-luvun alusta lähtien. Muutama vuosi sitten loppuivat työt ja niiden myötä olen menettänyt säästöni, kotini, irtaimistoni, sukulaiseni ja kaverini. Eläkkeeseen on vielä toistakymmentä vuotta. Näinkin päin voi käydä - myös sinulle.

Minkä alan opettaja olet? Etkö saanut missään vaiheessa virkaa?

"Yhteisiä aineita". Olen opettanut suurin piirtein jokaisella kuviteltavissa olevalla kolkalla peruskoulusta korkeakouluun ja yksityisellä sektorilla, ja on minulla virkakin ollut monta vuotta, mutta se lopetettiin uudistusten myötä. En ole kysellyt, miksen enää kelpaa, vaikka CV on komea ja suosittelijarivi myös. Ensimmäiset 25 vuotta minua oltiin vetämässä hihasta joka suuntaan, mutta sitten hiljeni.

Vierailija
37/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten onnistuit säästämään työttömänä ollessa?  miten eläminen ,ruoka yms.

Vierailija
38/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 v työttömänä, olen maisteri ja asun alueella missä ei ole töitä juuri kenellekään. Olin työkkärin koulutuksessa, harjoittelussa jne ilmaiseksi. Hain töitä, en tullut valituksi jne. Olin aivan lopussa henkisesti. Perhe piti mut järjissäni. Sitten tapahtui ihme ja sain vakituisen työn. Palkka on pieni, mutta se että on vakaa työpaikka on tosi iso juttu mulle.

Vierailija
39/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu meni persiilleen, kun ei kiinnostanut. Tehdashommia sai siihen aikaan, kun meni kysymään ja muutenkin työllistyi ilman koulutusta. Tehdashommat ei olleet mieleisiä, ei tosin paljon muutkaan hommat. Jossain vaiheessa alkoi v******maan työttömyys ja kävin työkkärin kurssin josta valmistuin ammattiin ja työllistyin vakituisesti harjoittelupaikkaan. Tuo työ loppui niihin tt syihin. Sitten taas työttömyyttä. Kävin iltakoulussa opiskelemassa toisen ammatin, työllistyin ja siitä asti työssä. Koen kyllä, että omalla toiminnalla on paljon merkitystä eli jos en itse olisi aktivoitunut, niin todennäköisesti makaisin vieläkin kotona.

Ymmärrän, että terveydelliset syyt on monella esteenä työllistymiseen, mutta sitten pitäisi aktiivisesti pyrkiä eläkkeelle tai miettiä, että mikä olisi se työ mitä voisi tehdä ja sitten pyrkiä siihen vaikka opiskelemalla.

Vierailija
40/40 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään ole työttömänä varaa sijoitella mitään paria tonnia kuussa. Älä puhu potaskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän