***MaalisMasut Torstaihin***
Kommentit (28)
Juu, hei vain. :) mä eilen huomasin, että säkin olet täältä suunnalta, kuten dandelionkin. mukavaa, että on muitakin, kuin minä yksin ainoana.. ;)
mä vaan oon vähän jäljessä teistä kahdesta, kun viikkoja kasassa vasta 7+6, mut onhan sekin jo jotain.
pahoinvointia on liikkeellä kyllä täälläkin ja aika rajunlaista. pitäis vaan koko ajan puputtaa jotain, mut kun mikään ei maistu niin välillä sitä jo tietää väkisin syövänsä tulevaa oksennusta. ne väkisin syödyt meinaan useimmiten tulee ylös.. :(
toivottavasti tää vaan helpottaa sit nelisen viikon kuluttua, mulla voimat jo vähän loppu..
tsemppiä sulle odotukseen ja pahoinvoinnille tossua, että häviää äkkiä. :)
Olipa pitkä ketju taas lukea viestejä :) paljon oli myös uusia gallupaiheita. Vastailen niihin joihin muistan..sama pää kesät talvet :) Olo on yhä lähes hyvä, joten pahoinvointi taitaa olla voitettu. Yhä tulee lieviä kuvotuksen aaltoja, mutta ei enää sellaisia kaameita, kuin tähän asti. Olin tänään jopa äitini kanssa shoppailemassa, ja selvisin hyvin reissusta. ostin Lindexiltä ennakkoon kivan tunikan/mekon jonka voi pukea housujen päälle..äippätunikan siis :)
gallupeista. Mielitekoja on kaikki epäterveellinen! Grilliruokaa, kebapeja, pizzaa tekee mieli. Oikein saa nieleskellä jo kirjoittaessa! Samoin salmiakki ja lakritsi! Nam. Minun ei juuri taas tee mieli kasviksia. Syön toki, muttei himota nuo. Vaan kakki rasvainen, ihmeellistä!
Seksi on myös ollut lähes unohduksissa. Kun ei jaksa, kun saa lapset petiin! Tekee mieli vaan hakea iltapalaa ja rötvätä sohvalla. Pakko varmaan olis kunnostautua silläkin saralla, miehen mieliksi :)
Ja uskomatonta miten huono muisti! Enempää gallupin aiheita en nyt millään muista!!
Mutta lähden selvittelemään poikien epimielisyyksiä! tappelevat olkkarissa :)
T. Caius rv 9+3
Kävin siellä ultrassa tänään ja siellähän se oli pieni pieni ihmisenalku jolla sydän sykki niin vimmatusti :) Kyllä tuli helpottuneempi olo kun näki kaiken olevan ok, hyvässä paikassa vauveli ja istukka.
Huonovointisuus on jatkunut, parin taukopäivän jälkeen :( Tosin vain sellaista etomista jos ei syö ja jos syö niin ei enää niin sen jälkeen tule, paitsi eilen illalla kun ahdoin itseni aivan liian täyteen..hyi, yök!
Suolaista tekee siis mieli, ei makeaa oikein..
Sen olen huomannut taas, että kun väsyttää niin on huono olla, toissapäivänä tunsin oloni jopa erittäin hyväksi mutta olinkin nukkunut ja syönyt sopivasti, olo oli loistava!
Väsyttää, masu nipistelee ja selkä on jostain syystä nyt ollut kipeänä myös! Mutta huomenna on vapaapäivä :)
Sinna 8+5
sanoo laskuri nyt, eli viikkoja 8+2.
Pahoinvointi on kadonnut, väsymys ei. Tai no jos unohtuu syöminen niin huomaa kyllä 3-4 tunnin kuluttua, kun tulee huono olo. Sitten kun on kauhea nälkä ja mättää ruokaa lautaselle ja syö vähän aikaa ja huomaa hetken päästä ettei oikeastaan jaksakkaan syödä juuri mitään. Maha on täynnä hetkessä.
Mielitekoja ei varsinaisesti ole ollut, mutta edelleen jopa mies ihmettelee, kun en vaan voi enää syödä makeaa, kahvistakin piti jättää ensin sokeri pois, mutta jaiks, en voi kyllä sitä kahviakaan enää juoda paitsi ehkä iltapäivällä yhden kupillisen. Ai niin, onhan se yksi mieliteko, jota ei saisi olla nimittäin maksa.... maksalaatikko, maksakastike, jne... ja vielä puolukan kanssa ! Olen syönyt pari kertaa maksalaatikkoa, mutta pitää nyt katsoa,... jos ihan harvoin vain ja söis vaan vähän kerrallaan...
Joku kyseli haluaako tietää kumpi tulee. Minä en halua tietää sukupuolta etukäteen, molemmat on tervetulleita. Saa nyt nähdä haluaako mies jossain välissä tietää, mutta en itse haluaisi välttämättä.
Ja tuota miehen kans menee ihan ok... onneks se on väsyny ku on päivän raksalla, niin ei odota mitään supersuorituksia ;)
Nyt nukkumaan, takana on 12 tunnin päivä raksalla ja huomenna tulossa toinen samanlainen.
Jaksamista kaikille masuille !
Luulin, että pääsisin pahoinvoinnin suhteen helpolla, mutta nyt se on nostanut päätään. Ei ois tarvinnut. Töissä kurjaa nieleskellä oksennusta. Kahden tunnin välein PAKKO saada ruokaa tai muuten on aivan kauhea olo. Ja sen ruuan on sitten oltava kunnollista. Otin tänään aikaa kauanko appelsiinin syöminen pitää nälän poissa. 22 minuuttia ja taas maha huusi ruokaa ja olo oli kamala. Olen lihonnut jo kaksi kiloa. mutta minkäs teet. Pakko kai se on syödä, kun vaihtoehtona on tuttavuus wc:n nurkassa asuvan posliiniystävän kanssa!
Mulla kiukkuisuus vähentynyt. Oon ollut muutaman päivän (miehen mukaan) ihan siedettävä:) Ei pinna kyllä edelleenkään järin pitkä ole, mutta suunta on siis ylöspäin.
Iltapäivisin tulee ankara väsymys. Töissä kuitenkin hankala nukkua...
Ens viikolla neuvola vasta. Ultra joskus viikolla 12 kaiketi.
marrge
Aattelin vielä palstautua ennen kuin laitan peffani sohvalle ja rupean katsomaan tv:tä.
Nyt on ollut kohtalainen päivä-siis iltakin ihan ok. Nukuin kunnon päikkärit klo15-klo19, ja en todellakaan ole rasittunut työnteosta, joten kyllä se tämän raskauden piikkiin menee. Unien jälkeen rupesi tekemään mieli pizzaa, hampurilaisia ja vaikka mitä ei terveellistä- ja eikun mies asialle ja hän kilttinä toi hampurilaisaterian kotiin :-) Eikä yhtään tee mieli laskea kaloreita niin kuin ennen-heh-
Mieliteoista: Makeaa ei tee mieli, eli karkkia olen koittanut syödä huonolla menestyksellä-eli ennen kuin ärräpussi(sellainen iso) meni muutamassa tunnissa niin vieläkin on jäljellä tiistailta. Kahvia ei tee mieli-juon n.1/2 kupillista aamuisin-ennen meni sellaiset 5-8 kupillista per päivä. Vihanneksia en kestä edes ajatella niistäkin tulee pahaolo.
Koko ajan tekisi mieli keltaista jaffaa-jääkylmää vettä-mehukeittoa-muroja-paahtoleipää-ja mikä omituisinta niin tänään tuli olutkin mieleen, ja en todellakaan ole ollut mikään kaljankittaaja-olut silloin tällöin, mutta tänään rupesi oikein himottamaan sellainen jääkylmä olut-Täytyy huomenna ostaa perhekaljaa. Mitään erityisiä ruokia ei tee mieli.
Mekään ei aiota kysyä lapsen sukupuolta, halutaan pitää se salaisuutena.
Hyvää illanjatkoa ja öitä kaikille ! t.emmi rv-6+4
Nukkumisesta ei taho tulla mitään, vaikka kuinka väsyttäis, pyöriskelen vaan ja kuuntelen esikoisen ja miehen ääniä. Aamusin tuntuu, ettei oo ku pari tuntia saanu nukuttua, vaikka oikeesti kai sentään enemmän. Onko kohtalotovereita?
Raikku kyseli syänäänistä ja km-riskin pienentymisviikoista. Eikös ne molemmat osu sinne viikoille 12-13, eli sen jälkeen pitäis varmuuella kuulua syänäänet ja pitäis olla raskauen jatkumisen varmemmalla pohjalla. Tuo 10+ oli ainaki viimeksi meän neuvolassa sellanen viikko, että kokeiltiin mun pyynnöstä jo dopplerilla, muttei luvattu etukäteen mitään kuuluvaksi. Tuksutus löyty kuitenki lopulta ja kyyneleethän siinä tuli silmiin.
Joku oli kokeillu ite kuunnella syänääniä aiemmin ketjussa. Veikkaisin, että ei ollu vielä vauvan ääniä. Omista äänistä ne erottaa kyllä nopeutensa puolesta, vauvan syke ku on varsinki näin alussa lähempänä kahtasataa.
Mielihalujani listasin jo aiemmin, mutta pannaan vielä nää happaman ystävän suosikit, eli vähäsokerinen puolukkarahka, ruisleipä, karpalot, sitrus-, puolukka- ja karpalomehu. Yleensä oon makean ja pikaruuan ystävä, nyt ei vois suklaa tai hamppari vähempää kiinnostaa. Kahen tunnin välein tulee heikotus, jos ei jotain saa suuhun, mutta oikein mitään ei tee mieli. No, kyllä tääki kai reilun kuukauen päästä helpottaa. Enpä ois muuten taas muistanukaan, ettei raakaa kalaa ja lihaa saa syyä, niitä tulee niin harvoin syötyä, että jos joskus tarjotaan, niin helposti oisin vaan ottanu. Mites on katkarapujen laita (esim. buffetpöydässä), eikös ne oo kypsennettyjä?
Esikoinen pissas ihka ensimmäistä kertaa pottaan tänään! Taitaa silti olla kaks vaippaikästä maaliskuussa talossa, ku tuntuu, ettei neiti hoksaa millään tuota pottailuhommaa. Ja ikää on nyt 1v3kk.
Udidi rv 6+4
Järkyttävää tämä väsymys! Onneks on tämä viikko vapaata töistä, et saa lepäillä rauhassa. Väsymys alkaa heti aamulla kun jaksaa vääntäytyä ylös sängystä. Koko päivä menee lepäillen ja nukkuen, jos jotain tarvii tehdä, niin se imee voimat ihan loppuun. Tänäänkin kävin kaupassa, niin meinasin nukahtaa kaupassa kävellessä :/. Iltaa kohden väsymyksen kaveriksi liittyy pikkiriikkinen päänsärky, joka kyllä kasvaa isoksi, jos jotain aikoo tehdä :(. Pahoinvoinnista olen luultavasti päässyt eroon, ainakin jos muistaa/jaksaa syödä tasaisin väliajoin. No, lohtuna on, pari kolme viikkoa vielä näitä alkuraskauden oireita ja sit pitäis helpottaa, EHKÄ.
Katselin noita maalismasujen esittelyjä ja ilokseni huomasin, et siellä on pari masukaveria samalta suunnalta :). Toisella jopa sama LA ja toinen masu on saanut saman " alkunimen" , Papu.
9+4