Mitä 1-vuotislahjaksi kummeilta?
Onko hyviä ehdotuksia mitä voisi ostaa pojalle 1-vuotislahjaksi? Olemme pojan kummit, joten minusta tuntuu että lahjassa pitäisi olla joku idea myös. Vinkkejä pliis, itse emme ole vielä keksineet mitään järkevää!
Kiitos,
Hathor
Kommentit (12)
Itsekin meinasin ehdottaa tuota posliinilautasta ja kuppia. Meillä poika sai 1v lahjaksi toisilta kummeiltaan pienten lasten Muumi-aterimet, sellaiset missä on pikkulusikka ja pieni haarukka. Nuo ovat molemmat tosi ihania lahjoja ja meillä käytössä päivittäin.
pitkähihaisen raitapaidan,toisilta kummeilta hopeisen kynttiläjalan.
Itse olen ostanut muumilautasen ja mukin,muumipussilakanan,jukka-
puulelusarjaa.
hiekkalelusetin ja toisilta kummeilta sellaisen kehyksen johon laitetaa valokuva toiselle puolelle ja toiselle puolelle sellaisesta massasta johon painetaan jalanjälki. Niitää saa esim. Kultajousesta.
kummeilta tuli legoja ja kurahousut, molemmat todella hyvä lahja.
itse annoin kummilapselle mopon, sellasen muovisen jota voi pukata ja sitten ajaa. äiti itse sellaista toivoi
Olin just 2-vuotissynttäreillä ja sinne yksi kummi toi heijastavan rekisterikilven vaunuhin laitettavaksi. Siin oli lapsen nimi ja synt.aika. Aika hauska ja tosierilainen ja varmaan hyödyllinenkin (heijastaa). En tosin tiedä, mistä olivat sen hankkineet.
Minä veisin itse jotakin puista, esim. niitä Brion palikoita tai junaradan osia. Lapset on hurjana niihin!
Me saatiin vaatteita toisilta kummeilta (oli toivottu) ja toisilta Tiikeri (Nalle PUhista) hahmoinen lelu, minkä päällä voi istua ja joko keinua tai ajaa. Ne olivat tosi kivoja ´ja toivottuja lahjoja. Muita hyviä voisi olla Jukka-palikka laatikko, Brion rakennus palikat, esim.Brion puisen junaradan alku, sitä voi sitten kerätä ajanmyötä lisää, tosi kestävä ja siihen löytää lisää paloja hyvin, Esikoinen sai sellaisen ja sitä on 5 vuotta kerätty ja aika pitkän radan saa jo. No siinä muutama ehdotus
Mareila+Poitsut 1v ja 5v
niin voitte ostaa suurin piirtein mitä vain ;-)), Itse olen antanut omien lasten vanhemmille aina vinkkejä kysyttäessä mitä ostaisivat eli mitä toivomme lapsellemme.
Jos haluatte jotain erityistä muitettavaa, niin ostakaa jotain sellaista, mitä voitte täydentää myöhemminkin: puujunaradan aloituspakkaus tms. ja myöhemmin sitä voi sit täydentää. Tai jokin hyvä lastenkirjasarja esim. alulle tälla tavoin.
Myös jokin kestävä isompi lelu tai sisustustavara lastenhuoneeseen voisi olla mieleen, esim. plaston muovimopo (oppii sitä vähän myöhemmin sit käyttämään ja on pitkäikäinen ilo), keinuhevonen, kiva tuoli+pöytäyhdistelmä lastenhuoneeseen, lasten lampunvarjostin huoneeseen/sängyn viereen oma, päiväpeitto lasten sänkyyn tai isomman lapsen petivaatesetti eli lakanat tai peitto + tyyny... on monenlaista tarpeellista ja pitkään käytössä olevaa mitä kannattaisin. Mutta kannattaa kysyä/käydä vierailulla etukäteen katsomassa mitä lapsella nyt jo on.
Meidän lapsen 1v. suosikkeja ovat olleet muuten brion värilliset palikat sekä duplon legot - niitä käytetään tosi pitkään eli vuosia!
posiliinilautanen ja kuppi. Näitä on tarjolla paljon eriaiheisia marimekkoa, muumia, pentikiä, kermansaven pupuja ...
tai muumiaterimet
Ja myös omien lasten kummeille olen aina esittänyt toiveen mitä tarvitaan. Itse en leluja osta, koska niitä kaikilla on ihan liian kanssa. Vaatteita olen toivonut omille lapsille ja niitä on aina tullutkin. Usein olen saanut itse valita. Tytön kummisetä alkoi keräämään lusikoita.
Lapsi alkoi yksivuotiaana olla tosi kova lukija - eli kirjoilla on ollut kova kysyntä. Muotolaatikon ja nuppipalapelien kanssa hän on päässyt harjoittelemaan silmän ja käden yhteistyötä. Myös meiltä löytyy Muumi-astoita, jotka ovat jokapäiväisessä käytössä. Suosikkilautanen on itse ruokailemaan opettelevalla lautanen, jossa on pienet reunat. Siitä on syvää lautasta helpompi ottaa ruokaa itse mutta toisaalta pöperö pysyy ihan matalalaitaista helpommin lautasen sisäpuolella. Myös pieneen suuhun sopivat ruokailuvälineet ovat tarpeen.
meidän 1vuotias sai kummeilta laadukkaat kuravaatteet! housut, takki ja rukkaset! tosi hyvä lahja!