Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan kanssa mennä avantouimaan?

Vierailija
14.01.2021 |

Vauva nyt siis 5kk, mitä mieltä? Tultais suoraan saunasta ja takaisin saunaan

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengittääkö se vauva? 

Vierailija
22/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Mä raivostuin aikoinaan kun anoppi oli harrastanut meidän lapsen kanssa avantouintia. Lapsi oli 3v kun harrastus alkoi ja 4v kun kuulin siitä.

Mitä raivostumista tuossa on? Panitko merkille oliko lapsi ihmeellisen vähän nuhassa kyseisen vuoden aikana ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan pitäisi rajoittaa elämää ja harratuksia? Vauvan kanssa voi myös harrastaa laskuvarjohyppyjä, syvänmeren sukellusta, vuorikiipeilyä, koskenlaskua, surffausta, riippuliitoa, mäkihyppyä. Älkää hyvät ihmiset lakatko elämästä, kun saatte vauva!

Vauvalle riittää sateenvarjo laskuvarjohypyssä.

Juu, ja mäkihypyssä pulkka on hyvä, koska vauva ei osaa vielä seisoa suksilla. Koskenlaskuun käy pesuvati.

Vierailija
24/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta kyllä meillä vauvan kanssa saunassa käydään, mutta en tällä pakkasella ulos kyllä ole viemässä edes toppapuvussa, jos ei ole pakko. Minusta vauvalle sopiva pakkasraja on korkeintaan -15 ja neuvolathan suosittelee, että -10 (alle 6kk). Saunassa vauva on alalauteella vanhemman sylissä muutaman minuutin, eikä löylyä heitetä. Saunassa lämmintä vain 55-65 astetta, kun ei tuo sauna tahdo lämpimämmäksi lämmetä ja vauvan kannalta hyvä, ettei lämpiäkään. Tarkkaan kun vahtii, ettei pikkuiselle tule tukala olo, voi hyvin nauttia saunasta koko perhe.

Avantoon en veisi edes ala-asteikäistä lasta, ellei itse erikseen halua, koska lasten pumppu ei kestä samalla lailla kuin aikuisten ja samasta syystä se vauvan saunottaminenkin on joidenkin mielestä täysin pois luettua. Itsekin mietin uskaltaako ottaa mukaan, mutta omilta ja appivanhemmilta kuulin, että ollaan itsekin pienenä saunottu jo 3 vkon iässä, joten luovuin siitä neuvolan suosituksesta, että alle 1v vauvoja ei saisi viedä saunaan. Tähän saakka ollaan tykätty koko perhe ja vauva saa mukavasti ihokontaktia molempiin vanhempiin, kun käydään yhdessä vauvan kanssa suihkussa ennen ja jälkeen saunan.

Vierailija
25/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin pääset teini tiineenä ohjelmaan jos sulla on lävistykset ja jotain rääpystyksiä ihollasi ohjelma voi jopa maksaa kun äpärääsi peset avannossa

Vierailija
26/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran voi, mutta toisella kertaa ei ole enää vauvaa, on joko haudassa tai huostaanotettu.

Vierailija
27/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Mä raivostuin aikoinaan kun anoppi oli harrastanut meidän lapsen kanssa avantouintia. Lapsi oli 3v kun harrastus alkoi ja 4v kun kuulin siitä.

Mitä raivostumista tuossa on? Panitko merkille oliko lapsi ihmeellisen vähän nuhassa kyseisen vuoden aikana ;)

Päädyttiin lapsen kanssa sairaalaan. Kukin tehköön lapsilleen mitä haluaa mutta vain omille lapsilleen.

Vierailija
28/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päädyttiin lapsen kanssa sairaalaan. Kukin tehköön lapsilleen mitä haluaa mutta vain omille lapsilleen.

Kukin hoitakoot myös itse omat lapsensa. Sullakin näemmä mennyt vuosi edes tajutessa mitä lapsesi kaitsijat tekevät tuon ikäinen lapsi osaa jo puhua ja kertoa mitä tekee päivisin.

Vierailija
29/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä esikoinen vasta, niin ei ikinä mieleenkään tulisi avantoon viedä minun kanssa. Ihan hirvittää että joku edes kysyy tuollaista.  Huh Huh.

Vierailija
30/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vttua nyt taas?

Vierailija
31/31 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Nouse avannosta pois, jos alkaa sinertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi