Onko lapsi pakko antaa yökylään mummolle, jos lapsi eikä vanhemmat halua?
Anoppi kärttää koko ajan 9kk ikäistä lastamme heille hoitoon. Ei ole mitään tarvetta viedä. Miehen kanssa meillä riittävästi kahdenkeskistä aikaa, ja jos haluaisimme vaikka lähteä kaksin johonkin "rimpsalle", niin omalle äidilleni ennemmin lapseni veisin.
Anoppi on kateellinen, kun hänen veljensä lapsenlapset olleet yöhoidossa jo muutaman kuukauden ikäsenä.
Kun lapsi oli pienempi ja täysimetyksellä, oli se helppo "syy", miksei hoitoon viedä. Mitäs nyt sitten sanon helposti pahastuvalle anopille, kun lapsi ei enää ole rintamaidollakaan?
Lapsi ei siis vielä kertaakaan ole ollut yöhoidossa, ja suoraan sanottuna, asia ei minusta vielä tunnu hyvälle toisin sanoen, valvoisin ja itkisin varmaan koko erossaolajan, Onko siis pakko jos ei taho?
Onko kenelläkään samanlaista kokemusta?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 9kk ikäinen lapsi sanoo ettei halua mummolaan?
Senikäinen on ylipäätään vierastusvaihe. Ei halua vieraille edes syliin.
Aijaa. Ei meillä mummi ollut vieras.
Kuule kyllä se on perheen ulkopuolinen, vaikka kuinka toki itse itsensä näkee ydinhahmoksi.
Yritä ymmärtää että toisilla se mummi on läheinen.
9-kuisella lapsella on vierastusvaihe. Sellaiselle ne perheen ulkopuoliset ovat aina vieraita.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että meillä se mummi oli
Edelleen on perheen ulkopuolinen, vaikka miten vänkyttäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se etukäteen ymmärtää, että nyt ollaan viemässä yökylään? Kun ei osaa puhua eikä taatusti ymmärrä mikä yökylä on. Nämä saatanan huonot anopinhaukkumisketjut on täällä paskinta lajia, vajakít lähtee mukaan innolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Ei meillä mummi ollut vieras.
Kuule kyllä se on perheen ulkopuolinen, vaikka kuinka toki itse itsensä näkee ydinhahmoksi.
Yritä ymmärtää että toisilla se mummi on läheinen.
9-kuisella lapsella on vierastusvaihe. Sellaiselle ne perheen ulkopuoliset ovat aina vieraita.
Mikä siinä on
Mistä sinä tiedät vaikka mummi olis asunut meillä??
Me vaan sanottiin ei. Kerta toisensa jälkeen. Mies kävi lapsen kanssa välillä anoppilassa yökylässä, kun lapsi oli vähän isompi. Lapsi ei halunnut sinne yksin, mitä en ihmettele. Lapsemme oli anopille selkeästi vain väline toteuttaa omaa isovanhemmuuttaan ja saada kuvia, että täällä tämä mummin muru taas on. Ei edes osannut olla lapsen kanssa eikä halunnut tehdä lapsen kanssa lasta kiinnostavia juttuja. Vain niitä, joita oli itse suunnitellut tekevänsä.
Mun lapsi on jo teini. Heillä on ihan ok välit anopin kanssa, mutta aika etäiset. Käyvät joskus kahvilla tai jäätelöllä. Eikä anoppi edelleenkään ole yhtään kiinnostunut siitä, mikä lastani kiinnostaa. Lähinnä velvollisuudesta lapsi häntä edelleen tapaa. Onneksi aika harvoin.
Miltähän vauvasta tuntuisi nukkua yötä ilman vanhempia, vieraassa paikassa, vieraassa sängyssä?
Itselläni on kaksi lasta, isoja jo, mutta kyllä se olin minä ja lapset itse jotka päättivät mahdollisesta yökyläilystä.
Mummuilla oli ja on oma elämänsä ja huushollinsa joissa saavat päättää ja määräillä miten tahtoo, meille ei tulla sanelemaan eikä vaatimaan.
Meillä tyttö ei koskaan ole ollut minun äitini luona yökylässä, ei ole kyllä haluttukaan, ja miehen vanhemmat on kuolleet. Poika oli joskus pienenä, alle kouluikäisenä kun isäni vielä eli. Isä tykkäsi pojasta paljon ja puuhailivat yhdessä paljon mm. puutarhassa. Mitään määräilyä en olisi kuunnellut enkä kuuntele.
Kerro vaikka että sitten kun lapsi kasvaa ja osaa itse ilmaista tahtonsa asiassa voidaan palata siihen keskusteluun.
Ni tietysti jotkin luuserivanhemmat on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai vaikka sairas äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Luuseri joka tekaissut lapsen huonolle isälle.
Annat sitten kun olette siihen valmiita, taitaa tämä isovanhempi nyt tarvita tuota yökyläilyä enemmän kuin te. Sanot vaan että sitten aikanaan, vielä ei ole tarvetta eikä ila valmiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Luuseri joka tekaissut lapsen huonolle isälle.
Miksi nimittelet? Meillä on ihan tavallinen perhe jossa nyt sattuu olemaan läheiset välit isovanhempiin. Oletko kateellinen?
Miksi nimittelet? Meillä on ihan tavallinen perhe jossa nyt sattuu olemaan läheiset välit isovanhempiin. Oletko kateellinen?
Ei ole tavallista, että vanhemmat eivät itse hoida vauvaikäisiä lapsiaan. Lapsen hyvinvointi on sellaisille sivuseikka, joten todella halveksittavaa.
Vierailija kirjoitti:
ymmärrän sua, vaikea tilanne. Anoppi yrittää olla avuksi ja tarkoittaa hyvää (raivostuttavaa, tiedän:)
Jos ei tarjoutuisi, kyllä täällä haukuttaisiin maan rakoon. Nyt on raivostuttava tarkoittaessaan hyvääkin. Isoäidit, etenkään anopit eivät vaan voi tehdä mitään oikein.
Jos ei tarjoutuisi, kyllä täällä haukuttaisiin maan rakoon. Nyt on raivostuttava tarkoittaessaan hyvääkin. Isoäidit, etenkään anopit eivät vaan voi tehdä mitään oikein.
Älä viitsi. Typerää provoilua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Nyt vaan sanot, että jos ei käytös muutu asialliseksi, yhteydenpito menee kokonaan jäihin.
Tämä ap tuskin enää apuja kaipailee. Kyseinen vauveli on nyt jo sellainen 16-vuotias, joka osaa varmasti jo itse päättää mummon luona kyläilyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Nyt vaan sanot, että jos ei käytös muutu asialliseksi, yhteydenpito menee kokonaan jäihin.
Tämä ap tuskin enää apuja kaipailee. Kyseinen vauveli on nyt jo sellainen 16-vuotias, joka osaa varmasti jo itse päättää mummon luona kyläilyistä.
Samanlaisia pissapäämummoja on edelleen. Vertaistukiketju.
Noin pientä pyytää? Ei ole pakko. Ei minkään ikäistä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja niistä voi toki täällä keskustella. Ap itse ei kuitenkaan apuja enää kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, ja niistä voi toki täällä keskustella. Ap itse ei kuitenkaan apuja enää kaipaa.
Ei me siihen sinun armollista lupaasi tarvita.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että meillä se mummi oli läheinen eikä ollut vierastusta.