Mikä saa oman käden kautta menehtyneet usein menemään tekemään tekonsa niin syrjäiseen paikkaan
että joudutaan valjastamaan etsinnät käyntiin suuren julkisuusmyllyn kera? Pahimmassa tapauksessa ei koskaan löydetä, mutta nimi jää mieleen ja heistä tulee julkkiksia tekonsa kautta. Miettivätköhän asiaa siltä kannalta? Vai onko se juuri tarkoituskin? Kunhan pohdin...
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hirveä työstressi ja olen miettinyt miten päättäisin päiväni, jos siltä alkaisi tuntua.
Olen diabeetikko ja pistäisin yliannoksen insuliinia. Kotona sitä ei kannattaisi tehdä, koska silloin perheenjäsenet joutuivat syyttä epäilyksen alaiseksi.
Myöskään metsään en menisi, koska silloin ruumiin löytymiseen menisi aikaa ja omaisille epätietoisuus on pahempi kuin tieto kuolemasta.
Olen tullut tulokseen, että hotelli olisi hyvä paikka. Voisi illalla syödä hyvän aterian ja sitten piikittää inskat. Alettaisiin kaivata viimeistään puolelta päivin kun ei luovuttaisi huonettaan. Siivooja tulisi omilla avaimilla ja löytäisi ruumiin ja soittaisi poliisit, jotka veisivät tiedon omaisille. Siistiä.
ei ole siistiä, mutta tuo ajatustapa lienee tuttu monelle pitkäaikaissairaalle. minä olen tiedostanut jo pitkään, että sitten kun koen, että olen tarpeeksi vanha ja uhkaa joutuminen nykyajan vanhusten kid utuslaitoksiin, anteeksi siis "hoivakoteihin" näiden soveltuvuuskokeissa testatuiksi, alalle soveltuvien hoitajien uhreiksi, lopetan oman lääkitykseni, siitä alka noin 2 kuukauden matka, joka päättyy sairauteni mukaiseen sairaskohtaukseen. näin en joudu kärsimään niitä vuosia, jolloin en enää oletäysissä ruumiin voimissa. En vaan oikein osaa ajatella, että tuo olisi itsari, koska oikeastaan vain lopetan lääkityksen: jos olisin elänyt jossain köyhemmässä maassa olisin jo kuollut aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat suojella erityisesti perheenjäseniä siltä, että löytäisivät ruumiin. Se on aikamoinen järkytys ja loppuelämän painajainen kenelle tahansa, joka rakkaansa löytää vaikkapa hirttäytyneenä.
Nämä ajattelevat siinä tuskassaan, ettei ainakaan löytäjä olisi läheinen. Osa varmaan toivoo, ettei löytyisi koskaan, niin ettei kenenkään tarvitsisi järkyttyä. Eivät osaa ajatella sitä, että kokonaan kadonneen pohtiminen on vielä pahempaa. Mutta ei ne itsensä oikeasti tappaa haluavat halua muita varsinaisesti vahingoittaa. Päinvastoin yleensä. Ne aivot ei vain toimi normaalisti siinä, että nähtäisiin enää sitä kaikkea tuhoa, mitä se teko väistämättä kuitenkin muille aiheuttaa. Siinä on ns. tunnelinäkö, epätoivo sumentaa kaiken, ei pysty enää näkemään ja uskomaan muihin vaihtoehtoihin. Eikä tosiaan pysty ajattelemaan oikeasti objektiivisesti.
Tuon yhden hetken yli kun pystyisi elämään. Ja elämä jatkuisi. Tietysti kaikkea ei voi kestää.
geenialtaasta poistuminen on noille reppanoille ihan hyvä toimintamalli
Onhan se, mutta itse valitsin vasektomian.
Minä ainkakin jos päättäisin päiväni tekisin sen näyttävästi ja julkisesti esim. eduskuntatalon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainkakin jos päättäisin päiväni tekisin sen näyttävästi ja julkisesti esim. eduskuntatalon edessä.
jenkeissä se on suicide by cops
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hirveä työstressi ja olen miettinyt miten päättäisin päiväni, jos siltä alkaisi tuntua.
Olen diabeetikko ja pistäisin yliannoksen insuliinia. Kotona sitä ei kannattaisi tehdä, koska silloin perheenjäsenet joutuivat syyttä epäilyksen alaiseksi.
Myöskään metsään en menisi, koska silloin ruumiin löytymiseen menisi aikaa ja omaisille epätietoisuus on pahempi kuin tieto kuolemasta.
Olen tullut tulokseen, että hotelli olisi hyvä paikka. Voisi illalla syödä hyvän aterian ja sitten piikittää inskat. Alettaisiin kaivata viimeistään puolelta päivin kun ei luovuttaisi huonettaan. Siivooja tulisi omilla avaimilla ja löytäisi ruumiin ja soittaisi poliisit, jotka veisivät tiedon omaisille. Siistiä.
Paitsi sille siivoojalle. :/
Kaverini meni oman käden kautta.
Johdonmukaista, usein se tulikin oman käden kautta
Eläimillä se on sama juttu.
Menevät piiloon kuolemaan, etteivät vaaranna laumaa kun saalistajat tulevat syömään...
Vierailija kirjoitti:
Kaverini meni oman käden kautta.
Johdonmukaista, usein se tulikin oman käden kautta
Tämän tekstin haluan aikanaan kaiverrettavaksi omaan hautakiveeni!
Siksi, että syrjäisessä rauhallisessa paikassa kukaan ei tule kesken kaiken paikalle keskeyttämään. Itsestäänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan ettei kukaan keskeytä, ei haluta tehdä sitä kotona jolloin pahimmassa tapauksessa lapsi löytää ja traumatisoituu vielä pahemmin.
Jep, äitini löysi 10- vuotiaana isänsä liiteristä hirttäytyneenä.
Ihmeen hyvin siihen nähden on pärjännyt.
Ukko38 kirjoitti:
Eläimillä se on sama juttu.
Menevät piiloon kuolemaan, etteivät vaaranna laumaa kun saalistajat tulevat syömään...
Tää on muuten hyvä.
Toinen mikä mietityttää on se, että jos eläin voi huonosti niin meillä on sydäntä lopettaa sen tuskat. Täällä huumataan 90-vuotias dementikko sänkyyn jotta se ei loukkaa itseään
Ne, jotka mun tuttavapiirissä ovat kuolleet oman käden kautta, ovat tehneet tekonsa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla on kyllä välillä niin synkkiä keskustelun avauksia että en ihmettele, että voitte niin pahoin. Koittakaa jotain rakentavampaa joskus.
Nämä ovat elämän tosiasioita, kyllä niitä on terveellistä pohtia silloin tällöin jokaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat suojella erityisesti perheenjäseniä siltä, että löytäisivät ruumiin. Se on aikamoinen järkytys ja loppuelämän painajainen kenelle tahansa, joka rakkaansa löytää vaikkapa hirttäytyneenä.
Nämä ajattelevat siinä tuskassaan, ettei ainakaan löytäjä olisi läheinen. Osa varmaan toivoo, ettei löytyisi koskaan, niin ettei kenenkään tarvitsisi järkyttyä. Eivät osaa ajatella sitä, että kokonaan kadonneen pohtiminen on vielä pahempaa. Mutta ei ne itsensä oikeasti tappaa haluavat halua muita varsinaisesti vahingoittaa. Päinvastoin yleensä. Ne aivot ei vain toimi normaalisti siinä, että nähtäisiin enää sitä kaikkea tuhoa, mitä se teko väistämättä kuitenkin muille aiheuttaa. Siinä on ns. tunnelinäkö, epätoivo sumentaa kaiken, ei pysty enää näkemään ja uskomaan muihin vaihtoehtoihin. Eikä tosiaan pysty ajattelemaan oikeasti objektiivisesti.
Meille soitti pari vuotta sitten mökkinaapuri, että menisinkö katsomaan mökille, onko se heidän Heikki siellä, kun ei vastaa puhelimeen ja on itsetuhoinen. Vastasin, että en todellakaan mene etsimään mitään ruumista, auto siellä näkyi pihassa olevan eli joku on mökillä, mutta soittakoot poliisit perään. Siellä se kiikkui saunassa. Myivät mökin eikä kukaan kertonut ostajille tätä.
Sori vaan, mutta mitäpä se ostajille olisi kuulunutkaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille soitti pari vuotta sitten mökkinaapuri, että menisinkö katsomaan mökille, onko se heidän Heikki siellä, kun ei vastaa puhelimeen ja on itsetuhoinen. Vastasin, että en todellakaan mene etsimään mitään ruumista, auto siellä näkyi pihassa olevan eli joku on mökillä, mutta soittakoot poliisit perään. Siellä se kiikkui saunassa. Myivät mökin eikä kukaan kertonut ostajille tätä.
Sori vaan, mutta mitäpä se ostajille olisi kuulunutkaan???
Jossain jenkkisarjassa oli lain mukaan pakko kertoa, jos myytävässä paikassa o kuollut joku, vaikuttaa varmaan kiinteistön arvoon. Suomessa tällaista lakia ei ole, ei ei ollut väärin jättää kertomatta.
Itsekin kyllä menen jonnekkin syrjäiseen paikkaan. Pidempään jo tullut suunniteltua, mutta uskallus puuttuu.
M38
Tuli mieleen että nyt puhutaan tietystä henkilöstä. Nimen jätän mainitsematta. Jos hän kyseessä, levätköön rauhassa. Mistä tälläinen tieto on tullut, oman käden kautta? Surullista. Nämä tulee lisääntymään ja paljon
Myyjän tulee ennen asuntokauppaa kertoa kaikki tiedot. Myös se jos omainen on kuollut asuntoon. Ostaja päättää haittaako se häntä vai ei. Asunnon myyjän on oltava rehellinen kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Myyjän tulee ennen asuntokauppaa kertoa kaikki tiedot. Myös se jos omainen on kuollut asuntoon. Ostaja päättää haittaako se häntä vai ei. Asunnon myyjän on oltava rehellinen kaikin tavoin.
Millä tarkkuudella esim seksielämästä pitää kertoa?
menevät kauas, jotta heitä ei löydettäisi ajoissa. meidän suvussa eräs henkilö teki itsarin hukuttautumalla kesämökkipaikkakuntansa järveen, hiljainen paikka, varmasti saa olla yksin. kunpa suomessa terveydenhuolto toimisi paremmin ja ihmiset saisivat oikeasti apua ja ajoissa.