Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei hoida vauvaa

Vierailija
14.01.2021 |

Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.

Onko mitään vinkkejä?

Kommentit (650)

Vierailija
421/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vauva alkaa itkeä kesken toimituksen nälkäänsä? Homma loppuu siihen. Kun yöllä herääminen ja valvominen on sinusta pikku juttu, niin mieshän voi hoitaa osan vauvan yövalvomisesta, eikö vaan? Nainen imettää ja mies sitten röyhtäyttää vauvan sekä vaihtaa vaipan. Aikaa menee parikymmentä minuuttia, joten siitä ei ole miehelle vaivaa.

Sen lisäksi haluan vastauksen, miten mies yhtymisen suorittaa naiseen kuiviltaan? Imettävällä naisella on kuivat limakalvot, niihin tulee sinun tyylillä vaurioita eli haavaumia. Ne on kipeät ja tulehtuvat helposti.

Toki vauva voi alkaa itkeä koska vaan, ja varmaan mieskin tämän ymmärtää että touhu saattaa keskeytyä koska vaan.

Uskon kuitenkin että keskeytynytkin yhdyntä on parempi kuin ei yhdyntää ollenkaan.

Mitä tulee kuiviin limakalvoihin, onhan sitä olemassa erilaisia liukasteita.

ei kannata miettii tuollaisia.

netistä löytyy maksullisia ja kulut voi laittaa menemään taloustililtä. Vastaa naisen menkkasuklaata.

No jos kolmella eurolla saat, niin anna mennä vaan.

ei ollut puhe hinnasta vaan tarpeesta.

Tosin nainen laittaa kolme euroa asiaan jota ei tarvitse, mies kolme kymppiä asiaan jota tarvitsee.

Puhun yleisesti, en horoist.

Flesun voi saada muutamalla kympillä

ja runkata voi ilmaiseksi. Eri asia. On miehelläkin oikein fyysiseen läheisyyteen

Maksulliset.

Vierailija
422/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ehdotus on, että naisen pitää suostua vastentahtoiseen seksiin milloin vain. Sinun mielestä yöheräilyistä kärsivän pitää suostua lisäheräilyyn, kun pari extraheräilyä ei haittaa mitään. Miksei sinun ehdotuksessa ollut sitä vaihtoehtoa, että mies järjestäisi asian niin, että nainen saisi enemmän unta ja omaa aikaa? Kumpi toimii pitemmän päälle paremmin, naisen painostaminen vai tämän elämän helpottaminen?

No ajatukseni keskiössä oli nimenomaan naisen vapaa-ehtoisuus järjestelyyn, ja vieläpä näin, että nimenomaan nainen ehdottaisi tätä järjestelyä.

Huomautan että en missään vaatinut, että näin ongelma pitäisi ratkaista, vaan pelkästään ehdotin että voitaisiko tällaista miettiä yhtenä vaihtoehtona?

Nuo yöheräämiset on ikäviä silloin, kun herätys tulee ulkoapäin eikä itsestä kuten vessahätä. Kesken syvimmän unen herääminen on kuin kaivosta olisi noussut. Kun niitä on tarpeeksi paljon, herääminen alkaa tuntua fyysiseltä kivulta. Itse aloin pelätä heräämisiä niin paljon, että aloin pelätä nukahtamista, koska tiesin, mitä seuraa vähän ajan kuluttua. Mitäpä luulet, millainen minun reaktio olisi ollut, jos mies olisi ehdottanut minulle vielä paria lisäheräämistä viikossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa rehellisesti miehellesi, mikä on ongelma. Että hänen pitää töiden jälkeen ottaa vastuuta lapsesta puoliksi kanssasi. Että lapsi on teidän yhteisellä vastuulla, eikä sinun 24/7 vastuulla. Voisit kysyä miten hänen vanhempansa asian hoitivat, voi selittää hänen asennettaan. Sun on saatava mies tajuamaan asia, muuten ajaudutte vielä huonompaan tilanteeseen. Tsemppiä sinne ♥️

Meillä kävi tutuille niin, että muuttivat asumuseroon vauvan ollessa alle 2kk. Toinen lapsi alle 2v. Lapset päivisin äidillään ja mies hakee iltaisin isompaa lasta luokseen, koska äiti on vauvan kanssa eikä puuhaile isomman kanssa mitään.

Tämä vauva oli naisen päätös (kertoi raskaudesta vasta niin myöhään, ettei tilaanteesta voinut enää perääntyä) mies ei olisi sitä halunnut alun alkaenkaan. Mies olisi halunnut vain yhden, nainen halus heti toisen vauvan perään.

Tämä tyhmä mies ei ilmeisesti ollut kuullut kondomeista tai ehkäisystä tai steriloinnista?!

Tämä. Vain tyhmät aloittavat seksielämän alle 30v.

Vierailija
424/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hankkii elannon, sinun työsi on hoitaa vauvaa. Piste. Vaatisiko mies sinua tuuramaan itseään töissä?

Vierailija
425/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa minä olen äärettömän onnellinen siitä, että lähes jokainen ketjuun kirjoittava mies ei ole parisuhteessa eikä yhdenkään lapsen isä, eikä ikinä tule olemaankaan. Sen verran sairaita kommentteja tässä on ollut. Lämmin kiitos kaikille normaaleille miehille, jotka tajuavat, mikä on hyväksi heille itselleen, heidän puolisoilleen ja heidän lapsilleen.

Mistä sä lehmä näet kirjoittajien sukupuolet? 

Mistä sinä näet onko hän lehmä vai sonni?

Outoa olisi jos hän määrittelisi viestissä itsensä normaaliksi, muut miehet paskoiksi ja kiittäisi lopussa itseään koska hän ymmärtää vaimonsa parhaan päälle.

No, ihan sama homma se oli toisinkin päin.

Ai sinusta on outoa että nainen haukkuu miehet paskoiksi ja kiittää niitä harvoja hyviä jotka pitävät naisestaan hyvää huolta?

Outoa sekin on, että nainen haukkuu kaikki naiset sairaalla tavalla.

Niin vittaat tuonne aikaisempaan mihin tuo peelo reagoi?

Siinä on hieman määrittelemättä mitkä tässä ketjussa olleista viesteistä ovat olleet "niin sairaita" että hän on päätellyt niiden tulevan miehiltä. SIihen kun voi jo riittää että on jostain eri mieltä kuin hän.

Yhdessä kommentissa luki, että nainen voi ottaa mieheltä suihin samalla kun nainen imettää lasta. Onko tuo sinusta mieleltään terveen ihmisen kirjoittama? En usko, että yksikään nainen kirjoittaa noin. Ilmoitin kommentin eilen asiattomaksi, toivottavasti se on poistettu.

Oi oikein yksi trolliviesti 18 sivuisessa ketjussa. Aletaanko kaivaa naisten asiattomuuksia?

ekalla sivulla: Tuollaiset miehet ovat vaarallisia vauvojen lähellä.

Löysit sitten yhden trolliviestin. Sen lisäksi monessa muussakin kommentissa on sanottu, että naisella toimii suu, jos hän ei kykene seksiin. Monta kommenttia oli myös siitä, että miehen ei tarvitse hoitaa lasta saati vaihtaa vaippoja. Haloo, kyseessä on miehen oma lapsi.

Trolliviesti jolla on 40 tykkäystä. Käy ketju läpi uudestaan ja katso tykätyimmät kommentit. Ne kaikki tihkuvat miesvihaa. Eikä vain tuota ap:n tapausta kohtaan, vaan niissä yleistetään tuon olevan ihan tavallista ja sen voi kostaa jotenkin.

On ihan normaalia keskustelupalstalla jossa on ainoastaan yläpeukku/alapeukkumahikset, että jos joku tyrskähtää nauruun jostain aivan älyvapaasta kommentista, niin sitä yläpeukutetaan. Et sinä voi määrätä mitä kukin peukulla tarkoittaa.

Vierailija
426/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä tietysti pystyt harjoittamaan vain jos se oikealta tuntuu. Aina puolisosta ei voi pitää niin hyvää huolta, se suotakoon äideille.

Vierailija
427/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap tehnyt vauvasta kiukuttelijan, ja haluaa nyt sysätä miehelle tuplatyön?

Vierailija
428/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hankkii elannon, sinun työsi on hoitaa vauvaa. Piste. Vaatisiko mies sinua tuuramaan itseään töissä?

Luulisi, että mies haluaa tutustua omaan lapseensa ja viettää tämän kanssa aikaa. Helpoiten tutustuminen hoituu vastasyntyneestä alkaen, samalla mies tulee vauvalle tutuksi ja vauva alkaa luottaa isäänsä. Pelkkä samassa asunnossa asuminen ei riitä. Muuten mies huomaa, että taapero juoksee piiloon, kun hän näkee isänsä.

Vierailija
429/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en ois uskonut että tämä julkaisu poikii näin paljon kommentteja.

Miehen kanssa oon kyllä käynyt keskustelua näistä asioista. Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia kertoa tunteistani hälle.

Ihana saada vertaistukea muilta samassa tilanteessa olleilta, kiitos!

Ap

Vierailija
430/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joslus käy niin, että äiti "pilaa" vauvan ja sitten vaatii, että isän pitäisi korjata asia.

Vierailija
431/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni teki esikoisen synnyttyä kolmea työtä, mutta vapaa-ajallaan ihan mukisematta osallistui kotitöihin ja vauvan hoitoon. Minulla oli luonnollisesti isompi vastuu arjen pyörityksestä ja kyllä sillä miehellä enemmän vapaa-aikaa oli kuin minulla, mutta mies oikein kehotti minuakin ottamaan välillä omaa aikaa.

Seksihalut oli minulla aivan olemattomat imetyshormonien ja valvomisen takia, mutta koska mies huomioi minun tarpeitani arjessa, minäkin mielellään välillä huomioin hänen seksuaalisia tarpeitaan. Mies olisi toki toivonut enemmänkin seksiä ja vaati kyllä vähän keskustelua että hän ymmärsi olla vonkaamatta kovin usein. Seksihalut muuten sitten palautuivat samalla kun imetys loppui ja yölläkin sai nukkua, joten miehen kärsivällisyys palkittiin :)

Nyt kun lapset on jo vähän isompia ja me molemmat töissä niin vastuu jakautuu aika tasaisesti. Ja sitä osallistuvaa, vastuunsa kantavaa kumppania on helppo arvostaa, rakastaa ja sitä kautta myös haluta seksuaalisesti. Mitään sohvalla makaavaa vonkaavaa miesvauvaa ei paljon tekisi mieli sängyssä ilahduttaa.

Aloituksen mies käy töissä. Vaikkei ehkä "tekisi mieli".

Vierailija
432/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa oon kyllä käynyt keskustelua näistä asioista. Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia kertoa tunteistani hälle.

Ap

Minä keksin! Tutustuta isä vauvatanssiin, tee se iloisesti, niin että vauva siirtyy sylistäsi isän syliin hyvisdä tunnelmissa, ja virkeänä. Eli isä ei olisi varareservi huonoina hetkinä, vaan päinvastoin laatuseuraa. Tästä voisi siirtyä sitten vaikeampaankin, jos sellaista on.

Vierailija
433/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä tietysti pystyt harjoittamaan vain jos se oikealta tuntuu. Aina puolisosta ei voi pitää niin hyvää huolta, se suotakoon äideille.

Tai sitten se on niin ettei vaan haluta pitää... :-/

Puhutaan nyt asioista vaan reilusti niiden oikeilla nimillä!

Jos naiset käyttäisivät sen 100% sijasta vain 98...99% ajastaan vauvoihinsa, ja edes sen prosentin pari miehensä seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen, koko ongelmaahan ei olisi edes olemassa.

Elämä on valintoja.

Vierailija
434/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei suostu panemaan vaikken ole enää raskaana. Voisi olla hyvä päästä vaihtamaan puolisoita näiden muiden pihtareiden kanssa ja pihtarit voisivat pihdata keskenänsä.

Vierailija
435/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole hyvä! :-)

Oletko muuten itse jo vastannut tuohon esittämääni kysymykseen?

Voisitko harkita, että teillä olisi miehesi kanssa tuollainen määräaikainen käytäntö?

Mikäli et halua siihen ihan ehdoitta sitoutua heti kärkeen koko vauva-ajaksi, voisitko ajatella että kokeilisitte alkuun, esimerkiksi viikon parin ajan?

Vierailija
436/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei suostu panemaan vaikken ole enää raskaana. Voisi olla hyvä päästä vaihtamaan puolisoita näiden muiden pihtareiden kanssa ja pihtarit voisivat pihdata keskenänsä.

Ymmärrän kyllä miehenä tämänkin...

Naisen keho on synnytyksen jäljiltä aika ”romuna”, ja kestää aikansa ennenkuin se palautuu sellaiseen tilaan, että se alkaa miestä taas kiihottaa.

Suosittelen että alat aktiivisesti treenaamaan lantionpohjan lihaksiasi, ja että panostat muutenkin ulkonäköösi. (Jostain syystä monet tuoreet äidit on aika homssuisen näköisiä...)

Vierailija
437/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisitko harkita, että teillä olisi miehesi kanssa tuollainen määräaikainen käytäntö?

Mikäli et halua siihen ihan ehdoitta sitoutua heti kärkeen koko vauva-ajaksi, voisitko ajatella että kokeilisitte alkuun, esimerkiksi viikon parin ajan?

Mikä oli esittämäni kysymys?

Ap

Vierailija
438/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä miehenä tämänkin...

Naisen keho on synnytyksen jäljiltä aika ”romuna”, ja kestää aikansa ennenkuin se palautuu sellaiseen tilaan, että se alkaa miestä taas kiihottaa.

Suosittelen että alat aktiivisesti treenaamaan lantionpohjan lihaksiasi, ja että panostat muutenkin ulkonäköösi. (Jostain syystä monet tuoreet äidit on aika homssuisen näköisiä...)

Oon tosi hyvännäköinen ja pihtaamista on aina ollut. Yhteen kertaan ehkä sadasta vonkauskerrasta suostuu (ennen raskautta).

Vierailija
439/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Viittasin siis tuohon ratkaisumalliin, jossa mies rakastelee naista silloin kun tämä nukkuu, naisen antamalla ennakkosuostumuksella tietenkin.

Vierailija
440/650 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Viittasin siis tuohon ratkaisumalliin, jossa mies rakastelee naista silloin kun tämä nukkuu, naisen antamalla ennakkosuostumuksella tietenkin.

Hyi helvetti. Kuka tuohon suostuisi? Tai kuka tuommoista ees haluaa ehdottaa? Sairasta. Mitä mielihyvää siitä sais kun panee nukkuvaa ihmistä

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi