Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

==ELOKUISET TORSTAINA===

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä tosiaan vaan porskutellaan jo lasketun ajan yli menneenä. Pikkasen kurjaa kun nyt kun supistukset olisi tervetulleita niin ne päättävät pysyä poissa ja vauva vaan kasvaa kuitenkin koko ajan vaikeammaksi synnyttää. Mutta taisi olla nykyään varsin normaalia synnyttää esikoinen enemminkin 40+ aikana kuin sitä ennen.

Meillä oli hyttynen huoneessa, jonka takia nukkumisesta ei nyt aamulla sitten oikein tullut mitään.

Tänään aamu valjennut ihan aurinkoisen näköisenä taas eli mietin jo etukäteen, jos jonnekin lähtisi luontoretkelle kesäloman kunniaksi. Nakkeja voisi paistaa grillikatoksella ja kahlata rannalla.

kirppu: Hauskaa jos hieronnasta jotain alkoi tapahtua :) Teillä ainakin sopua riittää anopin kanssa.

Onko teillä kaikilla nimet lyöty jo lukkoon? Me ollaan keksitty mielestämme tavallisen erikoinen etunimi tyttölapselle. Eli tänä vuonna ei niitä nimiä vielä kovin monella väestörekisterin mukaan, mutta kaimoja kuitenkin on. Nimikirjankin lainasin ja tutkin sieltä niitä alkuperiä ja katselin ideoita.

Pia 40+

Vierailija
2/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nukuttu hyvin ja olo on sen mukainen. Vauvan liikkeet ovat kohdun ahtauden takia vähentyneet, joten öisin tuo asukkikin taitaa nukkua ja minäkään en ole juossut kuin kerran tai kaksi vessassa.

Piihelle ja koko perheelle lämpöiset onnittelut pikkuprinssin syntymän johdosta!

Tänä aamuna oli ensimmäisen kerran ikävä Lapissa lomaa viettävää loppuperhettä. Kolmivuotiaani soitti eilen minulle, kun oli vähän tullut äitiä ikävä. Huomaan kaipaavani sitä touhua, metakkaa ja jatkuvaa puuhastelua. Eilisen lomailupäivän jälkeen kyllästytti. Toteamme tästä, että vaikka välillä kaipaankin omaa aikaa, muutama tunti riittää ihan hyvin.

Mitenkähän se Lilli mahtaa jaksaa? Entäs LEM? Niin ja Domin laskettu meni jo? Tulkaahan kertomaan...

Nyt lähden laittamaan kuontaloani, sillä näin ei arvaa ihmisten ilmoille mennä. Olemme menossa kuopuksen kanssa vanhempieni luo koko päiväksi. Se tietää lepoa minulle. Huomenna anoppi on luvannut viedä minut syömään oikein hyvin, ihanaa. Ensi viikolla minulla on kampaaja, joten kaikkea mukavaa tiedossa.

Positiivista päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIIHELLE JA PERHEELLE PIENESTÄ PRINSSISTÄ.

MYRY JA POIKA(HUOMENNA 3VK), KYLLÄPÄ AIKA KULKEE...

Vierailija
4/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie valvoin koko viimeyön.. en osannu nukkuu kun tyttö olt ekaa kertaa omassa huoneessa.. Minä kuuntelin vaan että nukkuuhan varmasti, eihän tipu sängystä jne jne... No hyvin se yö meni, klo6 heräsi, mutta varsin tyytyväinen tuo tuntuu itseensä olevan kun nukkui omassa huoneessa :), toivottavasti jatkuu yhtä hienosti.

Pissinäytteen kiikutin taasen labraan, tällä kertaa onnistuneesti (eilinen myöhästyi 10 min, argh).

LIIKKEET kyllä täälläkin radikaalisti vähentyneet ja sitten kun vauva liikkuu niin se todellakin tuntuu välistä hyvin hyvin ikävältä.

SUPISTUKSIA ei näy ei kuulu.....

YLIAIKAISUUS siis häämöttää täälläkin. Sunnuntaina tulee 40 viikkoo täyteen, tosin enpä kyllä ole missään vaiheessa uskonutkaan että syntyy ennen la:ta, toivoin kylläkin kovasti... Mutta nyt siirretään toiveet siihen, että syntyis ilman käynnistystä... Ei minulla ole käynnistystä vastaan mitään, mutta jos tulis itestään ni aina vaan parempi.

Myöhemmin tulen taas uudestaan terrorisoimaan :)

hanneli ja natikka

Vierailija
5/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut Piihelle ja koko perheelle vauvasta!

Eihän oo olemassa mitään estettä raparperin syömiselle raskausaikana? Ajattelin ku siinähän on sitä happoa, ettei vaan olis huonoksi?

Mua laiskottaa, joten en jaksa sen kummemmin kirjotella. Meen kattoon telsuu nyt ja ehkä sitten taas leivon jos jaksan. Tosin pitäs kai sitä levätäkin.

Ikarus... Zzzz... ZzzZ...

Vierailija
6/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäköhän tuli taas painettua?!?

PIIHELLE ONNITTELUT!!!!

Yritän muistella mitä pinossa on ollut mutta pää lyö ihan tyhjää vaikka eilen kävin lukemassa.

Joten nyt sitä kuuluisaa omaa napaa...

Jota kyllä ei sen kummemmin ole. Kävin eilen yksityisellä lääkärissä. Vauva on ihan hyvin päin, juuri niinkuin ajattelinkin eli peppu ylhäällä oikealla ja raajat sitten vasemmalla puolella. Painoarvio n.3kg.

Remonttivuodatusta...

Tänään saadaan kylpyhuone/sauna/wc -remontti noin niinku periaatteessa valmiiksi, uskomatonta!

Putkimiehen piti saada jo maanantaina suihku toimimaan ja saikin jo kaikki viittä vaille valmiiksi kunnes teloi kätensä niin että jänne melkein meni poikki. Minä täällä pompin miltei tasajalkaa harmista, tietysti että miehen kädelle kävi noin köplösti ja sitten siinä taisi olla vähän omaa lehmääkin ojassa...Sairaslomalle lähti siitä ja uusi putkimies pääsi seuraavana päivänä jatkamaan. Nyt on onnellisesti putkarihommat valmiit, huh.

Kohta pitäisi lähteä Tapiolan Sokokselle riehumaan epäkuntoisen kahvinkeittimen kanssa, tai siis palautan sen heille, lähettävät johonkin sampuran Krupsin laboratorioon. Toivottavasti saadan rahat takaisin. Ei ole nimittäin kivaa saada kuumaa höyryä silmille joka toinen aamu...

Nyt hermostui kuopus, pitää mennä viihdyttämään.

ei muuta kuin vointeja kaikille ja suppareita tietysti =)

t.tuuli72 + jumppatyttö 37+1

Vierailija
7/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen lääkäri soitteli äsken ja sanoi että virtsatieinfektiolta näyttää tuo näyte. minulla onkin ollut alaselässä kipuilua, voipi liittyä siis siihen.

ei muuta kun antibiootteja napsimaan, höh. mutta hyvä tietysti hoitaa pois.

päivänjatkoja,

tuuli

Vierailija
8/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttu yö tosi hyvin,mitä nyt muutaman kerran vessassa kävin. aamulla tuli herätys ku unohdin että korjausmiehet tulee kattoo noita ikkunoita,en ees muista mitä vikoja ollaan laitettu :D huusin et ' heräsin vasta' ja ne sano tulevansa myöhemmin,kiva äkkii repii paita miehen kaapista ettei puol alasti kekkuloi täällä ;) :D. vaihoin raudan obsidanista spartiksiin ni taas tuli tollanen suolimutkakipu :S aattelin että turhaa obsarii syödä ku kohta vaavi tulee ulos ja tuskin sillon enää tartten rauta lisää.

eilen kävin ostelee sairaalakassiin jo jotain,ja tänään ois tarkotus jos pystyy kävelee niin hakee loput.

nimistä,että nyt kun saatiin sukupuoleen taas vahvistus että tyttö ois niin nimikin on kyllä ollut valmiina,tosin mulla on 2 vaihtoehtoa jos se ei näytäkkään siltä mitä oon miettiny ;):).

nyt tukkaa laittaa,oliihanaa lähtee eilen kampaajalta kun näyttää taas pirteemmältä :). jaksuja,tää lähtee kahvin hakuun..moro!

k.h.p ja tärppi 36+4

Vierailija
9/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska ei ole kerrassaan mitään uutta kerrottavaa niin menen sängylle makoilemaan ja pohtimaan, voiko kerrassaan olla mahdollista, että olisin Suomen ensimmäinen rv41 viikoilla synnyttävä kaksosäiti.

Ai niin Piialle tiedoksi, ettei vauva välttämättä kasva paljoakaan ylimenoajalla. Ensisynnyttäjällä paikat kypsyvät vielä 40 + viikoilla ja vauvakin valmistautuu tulemaan valmiimpana maailmaan. Näin minulle sanottiin kun esikoista synnytin 41 + 2 viikolla. Ja painoa hällä oli lopulta 3825 g mutta itse olen sellainen hongankolistaja, ettei ihmekään.

Vierailija
10/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika meni pari päivää sitten ja toivo siitä, että tällä kertaa jotakin sittenkin alkaisi tapahtumaan edes suht lähellä laskettua aikaa alkaa taas olla mennyt.

Tällä kertaa kun olin jo kahdelle sormelle auki yli viikko sitten ja limatulppakin meni jo 10 päivää sitten ja kaikenlaisia mahankiristyksiä, jomotuksia ja jopa vähän synnytyskipumaisia supisteluja on ollut jo monta viikkoa...

No, jälleen uusi aamu eikä näköpiirissä synnytystä... Toisaalta tässä nyt ollaankin vasta pari päivää yli, mutta laskeskelen jo aamukammassa aikaa siihen kun viikot on 41+5 ja äippäpolille saa mennä yliaikaiskontrolliin. Sanoivat viime viikolla, että koska kohdunsuun tilanne jo niin hyvä, silloin saadaan jo jäädä sitten käynnistykseen, ellei siellä ole ruuhkaa. Ei sitten menisi ihan niin pitkälle kuin esikoisella (42+3)

Toisaalta tuntuu pitkältä ajatella sitäkin 1.5 viikkoa mikä on siihen 14.8. kun tuo 41+5 täyttyy. LÄhinnä siksi, että koska tää muksu tosiaan oli jo tän viikon alussa kokoarviossa yli nelikiloinen, hirvittää, että kasvaisi vielä pari viikkoa isommaksi ja ainahan se varmaan on sitten astetta hankalampi pusertaa ulos, pääkin kun kerkeää kasvaa jne.

JOten hartaasti toivon, että syntyisi tässä jo itse ja mielellään jo tällä viikolla Muuten epäilen henkistä kanttiani ja keksin varmasti ensi viikolla syitä, miksi haluaisin jo käynnistykseen. Välillä tosin liitoskivut ovat niin kaameat ja muutenkin maha painaa tonnin jne., ettei valitukset olisi edes kovin aiheettomia. Eri asia on, haluanko pohjimmiltani käynnistystä, jos vauvalla kaikki ok. Toisaalta kun ajattelen, että homma on suunniteltu niin, että vauva syntyy kun on valmis. Olihan se esikoinenkin yli nelikiloinen ja ulostuli, mutta silti...

Onneksi nyt on ohjelmaa näissä päivässä, eilen oli paljon vieraita ja tänään on esikoisen kaveripiiri, jossa menee monta tuntia sun muuta, niin aika menee nopeammin. TOivottavasti tänään vain on hyvä päivä mahan kanssa, kun kuitenkin joka päivä on lisääntynyt ne hetket, että on hankala kävellä, kun mahaa kiristelee ja jomottelee. Jos taas noiden seurauksena on synnytys, niin tervetuloa vaan jomottelut...

Tsemppiä kaikille ja onnea vauvan saaneille!

Hupuna rv 40+2

Vierailija
11/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis viikkoja 36+1, tänään taas neuvola. Kaikki ollut tähän saakka ainakin ihan ok. Kävin maanantaina sokerirasituksessa, kun tuo neuvolantäti on niin tarkka ja huolehtivainen. Ihmettelen miksi piti tässä vaiheessa vielä mennä, kun enää on muutama viikko jäljellä.. Tänään sitten kuulen tulokset. Vaikka itse tiedänkin että arvot on kunnossa, ja vauva kasvaa normaalisti, ja mieskin ehti jo tulokset analysoimaan, että kaikki pitäisi olla normaalisti.

Pojat on lomalla päiväkodista eskarin alkuun saakka eli vielä pari-kolme viikkoa. Miehellä on pitkiä työviikkoja, tämä viikko helpompi kun on poissa vaan ti-aamusta to-iltaan, mutta kahden seuraavan viikon aikana käy kotona kaksi päivää!! Alkaa jo tuntua että kiva olisi olisi päästä kunnolla ulkoilemaan ja lenkkeilemään, kun ei tämän mahan kanssa oikein jaksa. Hyvä että saa pakolliset kotihommat hoidettua, mutta kaikki ylimääräinen tuottaa jo tuskaa.

Supistukset on muuttuneet nyt kipeämmiksi, vaikka edelleen niitä tulee todella harvakseltaan, lähinnä jos kyykistyy tai liikkuu vähän reippaammin. Viime yökin meni aika hyvin, en herännyt kuin kerran vessaan. Paitsi kahtena yönä olen kärsinyt tosi kovasta närästyksestä, on oikein tyynyjä pitänyt pinota ja olla puoliksi istuvassa asennossa kun oikein polttaa ruokatorvea. En tiedä kyllä mistä johtuu, kun mielestäni olen syönyt samoin kuin ennenkin. Sanoin miehelle eilen aamulla puhelimessa, että yöllä närästi, niin sanoi että olisit soittanut! Sanoin että enpä viitsinyt tuollaisella asialla herättää keskellä yötä:)

Ihanaa kun niin moni elokuinen on jo vauvansa saanut! Minulla kun la on vasta 30 pv, niin näitä uutisia taidetaan saada odottaa vielä muutama viikko:( Onnittelut kaikille vauvan saaneille siis!

Nyt lähden viemään poikia puistoon, yritän palata paivällä tai illalla kun tuo mieskin kotiutuu auttamaan poikien hoidossa. Minulla on tänään kampaaja, olisin kyllä halunnut ajan lähemmäksi laskettua päivää, mutta tämä oli ainoa vapaa ja sitten olisi ollut ihan kuun loppuun.

RTiina ja viuhti 36+1 ja pojat

Vierailija
12/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme syntyi " sovitusti" heinäkuussa 31.7 klo 12.52 (ei mennyt edes tiukille). Painoa oli kertynyt 3920g ja pituutta 52cm.

Onnea myös Babybel, Ommupomppu2 ja Piihe!

Tyttäremme oli siis perätilassa tai poikkitilassa sunnuntai iltaan asti, jolloin aloitti ihan hirveän jumpan. Miehen kanssa katsottiin mahan möyryntää ihmetellen. Sängyssä kerkisin tokaista:" rauhottuisi edes vähän, että voisi nukkua" . Samalla tuli " pissaa" housuun - makasin 30s ja mietin olenko näin horo. Läksin vessaan ja kohta sitä tuli taas. Sitten nuuhkimaan ja tarkastelemaan lähemmin onko tämä sittenkin lapsivettä. Siinä yhdessä miehen kanssa sitä sitten puntaroitiin. Ei uskoisi että neljättä oltiin menossa tekemään niin erilainen tämän neidin raskaus ja synnytys kaiken kaikkiaan oli. Siis koskaan minulta ei ole kalvot puhjenneet ettei niitä olisi sairaalassa puhkaistu synnytyksen edetessä. Vauvan painoarvio olis 3500 ja tulos oli 3920. Onneksi siis Nekku tajusi itse kääntyä joskin VIIME hetkellä. Kun tuollainen neli kiloinen jötky liikkuu ei ihme ettei kalvot kestä.

Sairaalaan lähtiin kahden aikoihin pelon sekaisin tuntein - mitä tuleman pitää. Tarjonnasta kun ei ollut kuitenkaan varmuutta. Suppareista ei tietoakaan joten kerkisin pyhkiä lattilta koirankarvatkin ennen lastenhoitajan saapumista. Sairaalan aulassa alkoi tulla viimeisetkin vedet. Lääkäri kävi tutkimassa tarjontaa. Ei meinannu ylettyä käsin kun vauva ei ollut kiinnittynyt eikä laskeutunut, mutta oli sitä mieltä alatutkimuksen jälkeen, ettei voi olla noin luinen pylly. Tarkisti tarjonnan ultrallan todeten, että rt ja normaali synnytys!

Siinä sitten odoteltiin supistuksia perhehuoneessa huojentunein mielin. Mies rupesi nukkumaan ja minä supistelemaan. Kuuden aikaan lähdettiin saliin kaasulle. Tämä synnytys kokemus oli toiseksi kovin kokemus (ensimmäinen oli ensimmäinen). Rankinta tässä oli, että lähdettiin niin nolla tilanteesta. Vauva ei ollut laskeutunut ja muokannut tietä tilavaksi. Avautuminen kesti kauan ja teki kipeää. Sain kohdunkaula puudutteita, mutta minulle ne ei juuri auttaneet. Selkäpuudutteita en halunnut kun pelkäsin niiden jälki kipua. Uskoin, että pärjäisin ilman kun olen kaksi kertaa ennenkin pärjännyt. Mutta kun paikat ei vaan auenneet niin oli pakko antaa periksi ja sovittiin spinaali puudutus. Hartaasti odoteltiin anestesialääkäriä tuomaan helpotusta. Sit se tuli ja ronkki (synnytyskertomuksenkin)perusteella PITKÄÄN minun selkärankaa ja sanoi EI ONNISTU pitää pärjätä ilman ja heippa. Olo oli " vähän" pettynyt siis toinen epäonnistunut yritys kohdallani selkäpudutuksista. Olin väsynyt, KIPEÄ, epätoivoinen (se puudutuksista - niitä ei ole tarkoitettu ilmeisesti minulle, mutta synytyksien kivun lievityksiin niitä en kyllä ilmeisesti enää tarvitsekaan, joko minä olen jotenkin poikkeava tai anestesialääkärit ammattitaidottomia). No se siitä, turha saikähtää suurimmalle osalle ne toimivat moitteettomasti ja ovat hyviä kivunlievittäjiä. Sain taas uuden annoksen kohdunkaulan puudutteita, joista nyt ei sanottavaa hyötyä ollut. Kun tilanne oli kahdeksassa sentissä teki kätilö vähän käsitöitä ja sain luvan ponnistaa. Ponnistus vaihe oli ihanin hetki synnytyksessä. Kahden minuutin ponnistus pitkän avautumis vaiheen jälkeen oli helppo. Kätilö tokaisi miehelle täältä tullaan korkealta ja kovaa. Vaikka pudottiin korkealta niin Nekku teki kaiken lopulta niin taitavasti etten saanut yhtään repeytymää tai tikkiä. Kohtu oli hieman laska. Sain siihen lääkitystä ja supistuminen oli niin tehokas että vuodot loppui kuin seinään. Siis jälkivuotokin oli runsas, mutta lyhyt. Nyt oma olo nyt mitä mainioin ja vauvakin voi hyvin. Mitään perätilavauvan " ongelmia" ei ole kun se ei missään vaiheessa laskeutut (siis lonkka vaivat).

Siis ihmeitäkin tapahtuu onneksi Nekku kääntyi viime hetkellä, perätilasynnytys olisi ollut rankka kun se oli keriinyt kasva lähes neli kiloiseksi eikä ollut laskeutut.

Nyt lähden imettelemään, maito on herahtanut hyvin rintoihin.

Eilen siis tultiin kotiin.

Puuhis hyvä että teidän vauva kääntyi!

t. Kretukka ja Nekku kohta 3vrk

Suppareita ja jaksamisia kaikille niitä odottaville ja minut tunnistaneille terkkuja :)

Vierailija
13/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun saa joskus nukkua pitkään. Viime yö menikin pyöriskellessä ja kuopusta rauhoitellessa. Mies menee tänään vasta iltavuoroon niin sain aamusta nukkua pitkään nousi lasten kanssa ylös.

Piihelle onnittelut pojasta ja Kretukalle onnittelut tytöstä. Onneksi nekku tajusi viime hetkellä kääntyä pää alaspäin.

Täällä olo on mitä mainioin. Muutamia suppareita on tullut ja tuntuu että pikku-ukon pää on laskeutunut alaspäin kovaa vauhtia. Toivotaan ettei sitten enään pysty sieltä kääntymään.

Mietin että sunnutai 6.8 olis hyvä syntymäpäivä kun mies on syntynyt samana päivänä tosin tasan 30 vuotta sitten.

tuntuu ihan oudolta kun on nukkunut näin pitkään kaikki kotityöt on tekemättä. No oli mies laittanut tiskit koneeseen ja sen pyörimään mutta kaikki muut mitä mä teen heti aamusta odottaa vielä tekijäänsä ja saa odottaa ei oikein oo fiiliksiä tehdä. Jos sit huomenna aamusta ottais ja tekis kaikki sit pois. Vietetään tänään vähän niinkuin vapaa päivä.

Nyt meen laittamaan ruokaa lapsille kun ovat syöneet aamupalan aika päiviä sitten ja kuopus tarvii saada kohta päiväunille.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 38+0

Vierailija
14/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin kaupassa äsken ja oli pakko ostaa tuttipaketti ja pulloon varalle jos imetys ei lähekkään käyntiin...<3 täällä kaikki alkaa nyt oottelee omaa nyyttiään todenteolla :)

Vierailija
15/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun täälä suunnilleen joka päivä saa lukea synnytysuutisista!:D Ois kyllä mukava itekkin jo päästä tositoimiin, mutta ei merkkejä ilmassa. Eilen saunassa huomasin toisesta rinnasta tulevan vähän maitoa, kahden aikaisemman raskausaikana en moista huomannut, maito noussut vasta muutama päivä synnytyksen jälkeen. Olen kyllä jo muutaman päivän iteäni tsempannut siihen, että yli lasketun ajan mennään ainakin parilla päivällä, eli mieskin joutuu lomalta muutamaksi päiväksi vielä töihin...

Anoppi ja appi ovat tulossa joko laskettuna päivänä tai edellisenä, että jäävät sitten tytön kanssa kun lähetään synnärille miehen kanssa. Asuvat reilu 400 km päässä, ja oma äitini asuis lähempänä (n.50 km) mutta töissä ja muuttoakin tekee, joten hänestä tuskin apua tytön hoidossa. Kauhuskenaariona näen, kun laskettu aika mennyt yli pari viikkoa ja mä aivan kypsänä täälä hypin seinille miehen vanhempien juttuja ja hösötystä kuunnellessa...8/ No, jospa synnytys lähtis käyntiin sit jo pelkästään siitä järkytyksestä ku he tulevat meille. Ihan mukavia ihmisiä, pari päivää kerrallaan jos tarvii vaan kuunnella...

Nimistä; Me ootellaan poikaa (mikäänhän ei vielä varmaa) ja meillä kaksi nimivaihtoehtoa, mies toisen puolella enemmän ja minä toisen. Tytöllekkin on nimi kyllä valmiina jos sattuukin tytsy olemaan. Katotaan sitte miltä vaavi näyttää, onko nimet hälle sopivia;)

Nyt on lähettävä makaroonilaatikon tekoon, kun tyttökin nukkuu päikkäreitä.

raskausviikot 38+5

Vierailija
16/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kretukka ja Piihe: ONNEAONNEA! Hyvä Kretukka, että vauveli osasi kääntyä oikein päin ja kaikki päättyi loppujen lopuksi ihan hyvin.

Elo: jaksamista sinulle! Ehkäpä vauvat ymmärtävät lähteä tulemaan piakkoin!!

Nimistä Piako jutteli? Meillä on pojan nimi aika varmasti päätetty. Se on se sama nimi, jota ollaan mietitty joka kerta, mutta eipä ole tullut vielä käyttöä. Itse veikkaa kuitenkin tälläkin kertaa tulokkaan olevan tyttö, joten hyvä nimi saattaa jäädä käyttämättä ;) Tytön nimiä meillä on pari sellaista " ehkämahdollisesti" -nimeä, mutta ei kyllä mitään varmaa. Molempien tyttöjenkin nimet on päätetty vasta kun ovat syntyneet ja toisen nimi vaihdettiin vielä päivää ennen ristiäisiä (se olikin hyvä juttu, sillä tyttö ei ollut yhtään sen alkuperäisen nimen oloinen). Toisia nimiä on niin paljon helpompi keksiä! Me kun halutaan kutsumanimeksi lyhyt (~5kirjainta) nimi ja sitten toiseksi nimeksi joku kolmi- tai nelitavuinen. Kauniita kolmitavuisia nimiä tuntuu olevan maailma pullollaan.

Vieraita tulossa, pitäisi ehkä vielä vähäsen jotain tavaroita keräillä lattioilta. Mies onneksi imuroi eilen niin ei tarvitse iskiaksen kanssa alkaa taas tappelemaan. Se kun ei tosta imuroimisesta oikein innostu.

OPEMAMMALLE: mukavaa että anoppi jaksaa huolehtia sinusta ja kampaaja on kyllä aina piristävä juttu.

Pakkasin vauvalle kotiutumisvaatteet eilen. Ja omiakin tavaroita aloin miettiä. Hammasharjan ja tahnan sekä omia alusvaatteita ja ISOJA terveyssiteitä pakkasin mukaan. Eipä kai sitä muuta... Loput voi heitellä sitten kassiin kun lähdön aika tulee.

Onko muuten muilla ÖISIN SUPPAREITA? Mä yleensä herään yöllä kerran tai pari tosi koviin supistuksiin. Inhottavaa. Ja yleensä tulee vain yksi tai kaksi kovaa supistusta ja sitten se on taas ohi. Välillä oikein pelottaa mennä nukkumaan kun tietää, että yöllä herää siihen kamalaan kipuun. Samalla hetkellä mahassa oikealla juuri tuossa nivustaipeen yläpuolella tuntuu kamala repivä kipu, ihan kuin lihas (vatsalihas, ei kohtu) repeäisi. Mieskin herää joka kerta siihen kun valitan ääneen sitä kipua. Sitten sitä kestää puolesta minuutista minuuttiin kunnes supistus loppuu. Se lihaskipu jää vielä osittain päälle ja pitää varoen kävellä ja kääntyillä, muuten sattuu kovasti.

Valitin miehellekin eilen illalla, että en ymmärrä, että miksi tällä kertaa on näin kovia kipuja ja kurjaa oloa. Edellisillä kerroilla supistukset ovat alkaneet oikeastaan vasta sitten kun synnytyskin on alkanut. Nyt olen ihan raihnainen ja kipuilen, varsinkin iltaisin. Totta kai edellisilläkin kerroilla olin lopussa väsynyt ja rasittunut, mutta nämä inhottavat kivut!! Yritän lohduttautua, että jos nämä sitten availisivat vähän tietä ja loppurutistus olisi helpompi, mutta pelkään, että niin ei käy. Lääkärissähän oikeastaan mitään ei ollut kohdunsuulla tapahtunut, joten saapi nähdä saanko aloittaa sitten synnytyksen ihan " tyhjästä" .

Jassoo, nyt on pakko pyyhkiä pöydät ja kerätä kamat lattialta. Kohta soi kuitenkin ovikello. Jaksuja kaikille.

Jamssa rv38+5

Vierailija
17/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojulla ja teidän Nekulla on ikäeroa tasan 5 pv ja 1 min.

terkuin, Karmiini + poju 8 pv

Vierailija
18/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennytkään, että noinkin hyvänkokoinen vauva osasi kääntyä juuri ennen h-hetkeä itse. Hieno juttu! Kuulostaa hurjalta synnyttää ilman spinaalipuudutteita. En usko että itse pärjäisin ilman epiduraalia.

Sain tässä hankittua uuden pyörän, mutten uskalla enää näin kookkaana ajella. Mietinkin, että kuinkahan pian alatiesynnytyksestä pystyis satulan selkään nousemaan " haaveilee pyörälenkeistä"

Nimistä.:POjan nimi on ollu valmiina jo esikoisen ajoilta, ja mies kovasti toivoo että sille nyt tulisi käyttöä. Tytöille mulla oiskin niin monta hyvää nimeä, että toivottavasti en imetyshormonisumuissa erehdy ristimään ihan hassuja virityksiä. Mutta siis periaatteessa nimet ovat valmiina vaihtohdoille poika-poika , poika-tyttö ja tyttö-tyttö (uskon saavani nyt kaksi tyttöä, katsotaanpa kuinka oikeassa olen)

Vierailija
19/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut Piihelle ja perheelle pojan johdosta. Kretukkalle ja perheelle onnittelut prinsessan johdosta. Tyttöhän piti teitä jännityksessä loppuun asti kääntymisen suhteen :)

eipä tänne sen kummempaa. sokerirasitus takanapäin ja ensimmäinen arvo oli ainakin hyvä. Kävin myös neuvolassa kuunteluttamassa vauvan sykkeen ja se oli 140-150 eli hyvä. Turhaan täti panikoi silloin tiistaina.

Eilen piipahdin työpaikallakin. Mua huvitti kun eräs lainassa oleva hoitaja ihmetteli ääneen: " Johan on ihme kun lomaliset ja äitiyslomalla olevat eivät malta pysyä poissa työpaikalta. ei meillä kukaan piipahtele ylimääräisiä töissä." Niinpä niin, mun mielestäni tuo kommentti osoittaa sen kuin hyvä työyhteisö meillä on. Emme pidä juurikaan yhteyttä toisiimme vapaalla mutta töissä kun piipahtaa niin aina kahvit keitetään ja kuulumiset vaihdetaan. eipä sillä, että mulla olisi ikävä töihin, viihdyn erinomaisesti kotonakin :)

pubu ja Unski rv37+6

Vierailija
20/42 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Piihe ja Kretukka! Taas pari eloista - mikähän on kokonaissaldo, jotain 10-15 välillä ja aika tasan tyttöjä ja poikia?

JAMSSA: mulla oli viime yönä täsmälleen samantuntuista kipua nivusessa, kuin mitä kuvailit! Liittyi kyllä supistuksiin (tuli putkeen pari kolme supistusta just kun kävin nukkumaan), mutta mua ihmetytti se, että kipu oli niin toispuoleista (vain vasemmassa nivusessa) ja oudossa paikassa nivusrajassa. Oli kyllä aika menkkamaista, eli ekan kerran tuli mieleen ne varsinaiset synnytyssupparit, vaikka tää kipu olikin vielä pientä siihen verrattuna. Mulla ei ollut esikoisesta myöskään juuri yhtään ennakoivia kipeitä supistuksia, joten kivakiva, jos tää kestää nyt monta viikkoa!

NIMET: pojannimi taitaa olla päätetty ja se tuli ihan sattumalta tekonimen mukaan (se on se Onni), mutta tietty pitää katsoa, näyttääkö vaavi sitten Onnilta tai onko se kuitenkaan poika :) Tytön nimeä olin maiskutellut jo pitkään, mutta vasta viime viikolla mies sanoi, että ei se ole hänestä kiva nimi. Löydettiin kyllä heti hyvä vaihtoehto, mutta jotenkin tuo tytönnimi vaatii totuttautumista, jos Onni tekeekin yllärit ja paljastuukin tytöksi.

Mitähän vielä piti kommentoimani? No, itse asiassa pitää ryhtyä töihin kun on vielä rauhallista tytön nukkuessa. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Kerttukasperi ja Onni rv 37+2