Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana matkalle -mistä kattava vakuutus?

27.08.2008 |

Osaako joku vastata miltä vakuutuyhtiöltä löytyy vakuutus, joka korvaa ulkomaan matkalla ennenaikaisen synnytyksen ja keskosena syntyneen lapsen tehohoidon ja kuljetuksen Suomeen?

Olen raskaana viikolla 21 ja haluaisin lähteä vielä resissuun syys-lokakuun maissa ulkomaille, mahdollisesti Yhdysvaltoihin mutta nyt ongelmaksi on muodostunut sopivan matkavakuutuksen löytäminen. Useimmissa matkavakuutuksissahan raskaus, synnytys jne. on suljettu pois korvauksen piiristä. Euroopassa matkustettaessa ilmeisesti oma sairasvakuutusjärjestelmämme korvaa tämän?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etenkaan joka kattaisi USA:n keskoshoidon kulut, jotka nousevat yleensa satoihin tuhansiin dollareihin (kun meidan kakkonen meinasi syntya reilusti etuajassa, seurailin paljon USAlaisten keskosten vanhempien blogeja, joissa tama raha-aspekti tuli hyvin esille). Tai on se periaatteessa mahdollista, koska kaikkea voi vakuuttaa, mutta ainoastaan erittain korkeaa vakuutusmaksua vastaan. Jos haluat pelata varman paalle, matkustaisin Euroopassa (siella saat hoitoa tosiaan suomalaisen sairausvakuutuksesi perusteella, vaikkakaan kuljetusta takaisin Suomeen tuskin maksetaan nainkaan). Lisaksi jos raskaudessa on riskitekijoita jotka antavat aihetta epailla ennenaikaista synnytysta (?) niin pysyisin oman hoitavan laakarini lahella; itsellani on nain enka edes haaveile matkoista raskausviikon 20 jalkeen.

Vierailija
2/6 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole näitä vakuutuksia vielä miettinyt ja ajattelin etten niillä päätäni edes vaivaa. Itse ollaan lähdössä Malediiveille viikoilla 22-24 enkä ota mitään paineita reissusta. Jos jotain tapahtuu niin sille sitten ei vaan voi mitään, niin on sitten tarkoitettu. Selvittelin itse kuinka monennelle viikolle saakka ylipäänsä otetaan koneeseen niin tasi olla 36 viikolle asti ja viikon 27 jälkeen lentoyhtiöt voivat pyytää lääkärin todistusta siitä, että kaikki on kunnossa. Kannattaa kävellä koneessa paljon ja venytellä :) Suurin vaiva on varmaankin turvotus... Tsemppiä ja reissuun vaan vielä kun pääsee siitä ilosta nauttimaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja paljon riippuu myos aikaisemmista kokemuksista. Tosi on etta tilastollisesti ylivoimaisesti suurin osa on ns. normiraskauksia eika mitaan kummallista tapahdu noillakaan viikoilla. Toisaalta on tosi ikavaa olla se joka kuuluu siihen pieneen prosenttiin jolla kaikki EI menekaan hyvin, kuten esim. itse kuulun. Viime raskaudessa makasin sairaalassa tippa kadessa kolmisen viikkoa: lasku oli 11 000 euroa (oltiin sentaan Euroopassa ja julkisen sairaanhoidon piirissa, joten lasku pysyi jarkirajoissa, ja sairausvakuutukseni maksoi 85%, itse maksettavaksi ja silti useampi tonni). Keskosten sairaanhoito on viela _huomattavasti_ kalliimpaa (tasta syysta myos laakarit ovat valmiita tekemaan lahes mita tahansa etta saisivat ennenaikaiset synnytykset ehkaistya). Kaikki ei tietenkaan ole vain rahasta kiinni, vaan ainakin mulle on tarkeaa etta jos se ylipaansa nykyisin keinoin on mahdollista, seka vauvan etta mun henki ja terveys sailyy. Jos ei sulla ole vakuutusta, niin parhaimpaan hoitoon esim. USAssa ei ole mitaan asiaa. Itse en usko tuollaiseen fatalismiin etta "jos se on tarkoitettu": jos uskoisin, niin viime raskaudessani oli ilmeisesti "tarkoitettu" etta a) kuolisin ekassa kolmannessa _erittain_ korkean verenpaineen aiheuttamiin komplikaatioihin ja b) etta jos olisin selvinnyt tuosta niin lapseni syntyisi viikolla 27, rajusti ennenaikaisena... Nykyaikaisen laaketieteen keinoin verenpaineeni saatiin kuitenkin laskemaan ja synnytys pysahtymaan, ja terve poika syntyi viikolla 37. Eli kukin tyylillaan, niinkuin aina niin kauniisti sanotaan, mutta ap on minusta fiksu kun pohtii vakuutusasioita.

Vierailija
4/6 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi, en ollut ajatellut koko asiaa ja hyvä miettiä myös tuota aspektia!

Odotan esikoista ja me olemme menossa Vietnamiin kun rv:t 25-27. Olen yrittänyt henkisesti varautua siihen, että jos tilanne vaatii, niin loma vietetäänkin pimeässä ja märässä kotimaassa ja rahaa menee hukkaan. Mutta se katsotaan sitten ennen matkaa. Jos olo on ok, niin ei muuta kuin reissuun! Enemmän pelkäisin ruuasta saatavia pöpöjä ja erityisesti liikennettä. Maailma on kuitenkin niin hieno paikka, että olen valmis ottamaan pienen riskin. Tietenkin jos haluaa pelata varman päälle, niin pysyy kotimaassa, mutta tottakai täälläkin voi tapahtua mitä tahansa.

Vierailija
5/6 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sellaista matkavakuutusta on, joka korvaisi keskosen hoidot tuolla rapakon takana. Kannattaa melkein soittaa omaan vakuutusyhtiöön, hehän ovat oman alansa ammattilaisia. Mietin tuota syntymättömän lapsen vakuutusta, jonka mekin otimme. Se korvaa ainakin täällä kotimaassa tehohoidon, mutta en kyllä usko että ulkomailla.

Vierailija
6/6 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Tsekkaappas Pohjantähti.. Se syntymättömän lapsen vakuutus sisälsi myös matkavakuutuksen.. Meillä on se, enkä ihan pientä pränttiä muista ulkoa, mutta mun järkeilyn mukaan voisi olla lähellä sitä, mitä haet?

T.Ksia