Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin jätettyä naisen mahdollisimman hellästi?

Vierailija
14.01.2021 |

Ollaan oltu joku neljä-viisi kuukautta yhdessä, riippuu mistä laskee. Toisaalta pidän hänestä kovasti, ehkä jopa rakastan, mutta hänessä on piirteitä joista en vain pääse yli.

En ole ikinä jättänyt naista, paitsi pettäneen naisen. Muuten olen aina itse tullut jätetyksi. Tiedän kuinka paljon jätetyksi tuleminen sattuu. En ole varma pystynkö jättämään tätä naista, koska en halua satuttaa häntä.

Miten voisin jättää hänet niin että se sattuisi häneen mahdollisimman vähän? Se tulisi joka tapauksessa shokkina hänelle, hän on aika kiintynyt minuun enkä ole tuonut esiin että jotkut jutut hänessä tuntuvat ylitsepääsemättömiltä minulle.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja tapaillut miestä pari kuukautta. Hänellä on ylipainoa, joka näkyy etenkin vatsan alueella. En pidä ylipainoisista miehistä, mutta aloitin tapailun, koska hän on fiksu ja mukava ja ajattelin, ettei iso maha miehellä nyt niin iso juttu ole. En voi ottaa tätä ylipainoasiaa hänen kanssaan puheeksi, koska en halua loukata, mutta nyt kuitenkin mietin vakavissani suhteen lopettamista tämän takia,  mutta miten ihmeessä sen hänelle kerron? "Olet ihan kiva, mutta..."

Toisaalta kukaan ei voi muuttaa tapojaan jos ei tiedä, mikä asia kumppania ärsyttää, varsinkaan jos niistä ei puhuta....

Vierailija
22/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro olevasi palstamies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mietin, miten itse haluaisin tulla jätetyksi, niin omassa kodissani ehdottomasti, ettei tarvitsisi itkien lähteä mistään kotimatkalle. Lempeä puhe toimii paremmin kuin kiihtynyt ja riitaisa. Haluaisin myös vastaukset kaikkiin kysymyksiin, mitä minulle heräisi, ettei minun tarvitsisi jälkikäteen yksin "keksiä" kaikenlaisia vinoja kuvioita mielessäni, miksi minut jätettiin puskista. Ehkä tavallaan myös haluaisin että toinen jättäisi jonkun "toivonkipinän" tulevaisuuteen, vaikka en sellaiseen uskokaan. Mutta akuutissa kriisissä voisin vähän nojata siihen toivoon kun en muuta näkisi, sitten kun olisin tolpillani erosta niin enhän mä sitä jättäjää edes takaisin haluaisi. 

Jos syyt eroon ovat pahanhajuinen hengitys ja kuorsaaminen, niin.... Haluaisin kuulla, koska en todellakaan jäisi tuollaista urveloa kaipaamaan. Tällaisille asioille voidaan tehdä jotain ja ne muuttuvat elämän aikana moneen kertaan, kuten myös vaikkapa hiustyyli, paino ja ulkonäkö - jos jonkun ratkaisu on noinkin dramaattinen kuin ero moisista pikkusyistä, niin heippa vaan, saakin mennä. Ei tuollaisen tyypin voi olettaa selviävän mistään oikeista ongelmista, joita kaikki ihmiset elämänsä varrella kohtaavat. Raskaat vauvavuodet, konkurssit, vakavat sairastumiset; mitä vain voi tapahtua. Ja jotain häiritsee hengitys. 

Tiedätkö miltä tuntuu kun toinen kuorsaa vieressä suunnilleen perheauton polttomoottorin desibeleillä?

Tiedän. Käytän korvatulppia tai menen eri huoneeseen nukkumaan.

Vierailija
24/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ylitsepääsemättömät asiat ovat ja ovatko sellaisia, mitä ei voi keskustelemalla korjata? Ero sattuu likimain aina, mutta on joskus välttämätön. Jos päädyt jättämään, niin ole rehellinen ja valmistaudu vastaamaan, jos nainen kysyy että mikset ole näistä ongelmista aiemmin maininnut.

Pahanhajuinen hengitys (pesee hampaat kyllä ihan normaalisti), kovaääninen kuorsaus, sekä laittautumattomuus ja todella juntti pukeutumistyyli naiseksi. Eihän nämä oikein ole asioita joista voi keskustella toisen kanssa.

Kyllä noista voi puhua jos muuten ehkä jopa rakastat naista ja hän sinua. Minulla on monia noita samoja vikoja ja olen niistä tietoinen. Jos poikaystäväni olisi ystävällisesti istunut alas ja sanonut, että "on neljä asiaa jotka tökkii haluatko kuulla niistä yhden, kaksi, kolme vai neljä", niin olisin mielelläni kuullut ainakin jonkun ja työstänyt sitä. Kaikkiin noihin pystyy saamaan apua ja muutosta.

Vierailija
25/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt seurustelukumppanin sanomalla:  " Olen todella pahoillani, mutta minulla ei ole sellaisia tunteita sinua kohtaan, joita pitäisi olla, jotta tästä tulisi mitään".

Kun näin asian ilmaisee, ei loukkaa toista eikä myöskään syytä mistään.

Vierailija
26/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja tapaillut miestä pari kuukautta. Hänellä on ylipainoa, joka näkyy etenkin vatsan alueella. En pidä ylipainoisista miehistä, mutta aloitin tapailun, koska hän on fiksu ja mukava ja ajattelin, ettei iso maha miehellä nyt niin iso juttu ole. En voi ottaa tätä ylipainoasiaa hänen kanssaan puheeksi, koska en halua loukata, mutta nyt kuitenkin mietin vakavissani suhteen lopettamista tämän takia,  mutta miten ihmeessä sen hänelle kerron? "Olet ihan kiva, mutta..."

Toisaalta kukaan ei voi muuttaa tapojaan jos ei tiedä, mikä asia kumppania ärsyttää, varsinkaan jos niistä ei puhuta....

Yhdelle kaverille kävi niin, että huomautti miehelle painosta. Mies sai siitä hirveän näyttämisenhalun ja treenasi itsensä tosi timmiksi.

Vierailija
27/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoita kirje jossa selität kaiken , älä ylläty mutta itsekin olen voimakkaasti tunteva nainen ja olen tullut huomaamaan että suurin osa ihmisistä ei tunne paljon mitään ,

Mutta et tietenkään kerro siinä niitä oikeita syitä, jotka voivat loukata toista. Ja nuo kaikki ovat sellaisia. Sanot vaan, ettö olet ihana nainen ja jollekin aivan huippua, mutta et minulle, niin kuin joku aiemmin ehdotti.

Vierailija
28/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ylitsepääsemättömät asiat ovat ja ovatko sellaisia, mitä ei voi keskustelemalla korjata? Ero sattuu likimain aina, mutta on joskus välttämätön. Jos päädyt jättämään, niin ole rehellinen ja valmistaudu vastaamaan, jos nainen kysyy että mikset ole näistä ongelmista aiemmin maininnut.

Pahanhajuinen hengitys (pesee hampaat kyllä ihan normaalisti), kovaääninen kuorsaus, sekä laittautumattomuus ja todella juntti pukeutumistyyli naiseksi. Eihän nämä oikein ole asioita joista voi keskustella toisen kanssa.

Aloitit kuitenkin seurustelun ja kuvittelit että kyllä se ajatuksen voimalla muuttuu?

Kai jotenkin toivoin että nainen muuttaisi noista ainakin osaa ihan vain huomaavaisuuttaan minua kohtaan. Miehethän tekevät monia asioita pitääkseen naisensa tyytyväisenä, mutta ilmeisesti sen varaan ei voi laskea, että naiset toimisivat samoin.

No ovatko nuo asiat olleet esille sellaisina, että olet ilmaissut, että toivot niihin muutosta?

Mutta toki jos itse tunnet, että noita ei voi korjata ja tämä nainen ei ole tarpeeksi kiinnostava, niin ei tietenkään sitten.

Itse näkisin, että nuo ovat muutettavia asioita.

Mihin muuten naisessa ihastuit alun perin?

Vierailija
29/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jättänyt seurustelukumppanin sanomalla:  " Olen todella pahoillani, mutta minulla ei ole sellaisia tunteita sinua kohtaan, joita pitäisi olla, jotta tästä tulisi mitään".

No minulle on sanottu noin ja oli kyllä pahin kokemani jätetyksi tuleminen. Itsellä oli vahvat tunteet, oli hyvä olla yhdessä jne. ja sitten selviää, ettei se ollut molemminpuolista. Todella vahva kelpaamattomuuden kokemus siitä tuli ja loukkasi kovasti.

Helpompi oli esim. ero, jossa mies jätti toisen naisen löydettyään.

Vierailija
30/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lirauta sille laulu:

Tahdon sulle olla hyvin hellä ..

Dann-Sincc

Vierailija
31/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuihtunut kukka mun kämmenellä ..

Sincc

Nyt siis suuntaan .. uusiin tuuliin 

Vierailija
32/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille laitumille

Sincc

Vierailija
33/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulle on sanottu noin ja oli kyllä pahin kokemani jätetyksi tuleminen. Itsellä oli vahvat tunteet, oli hyvä olla yhdessä jne. ja sitten selviää, ettei se ollut molemminpuolista. Todella vahva kelpaamattomuuden kokemus siitä tuli ja loukkasi kovasti.

Täh? Siis silloin ei sulle tullut kelpaamattomuuden tunnetta, kun mies löysi toisen naisen? Ei ole logiikkaa nyt sun jutuissa.

Vierailija
34/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle kaverille kävi niin, että huomautti miehelle painosta. Mies sai siitä hirveän näyttämisenhalun ja treenasi itsensä tosi timmiksi.

Itse mainitsin myös yhdelle minusta kiinnostuneelle miehelle että hänellä oli vähän ylipainoa, muutaman kuukauden jälkeen hän oli laihtunut 10 kg.

Vierailija
35/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa liian tarkkaa listaa hänen "puutteistaan", vaikka hän niitä tivaisi. Kokemus on opettanut että ympäripyöreä "minulla ei vain ole sellaisia tunteita sinua kohtaan" on paljon parempi kuin liika yksityiskohtaisuus ja raivorehellisyys.

Koettu on, kun toiselle on vaikea hyväksyä jättämistä ja etenkin ensishokin aikana tulee kenties tarve inttää vastaan tai jopa tehdä raivoisa vastahyökkäys.

Kerran lopetin tapailun miehen kanssa, ja kerroin rehellisesti että vaikka hän on mukava ja hauska ihmisenä, hän ei ole parisuhdemielessä tyyppiäni. Hän pukeutui usein likaisiin ja rikkinäisiin vaatteisiin siinä missä itse olen yleensä huoliteltu, hän myös kiroili paljon mikä särähtää korvaani pahasti. Lisäksi en saanut nukuttua hänen kanssaan koska hän halusi itsepintaisesti nukkua aina pitäen minua tiukassa puristuksessa itseään vasten, kun itse yleensä vaihdan asentoa monta kertaa yössä ja siinä tuli myös tukalan kuuma.

Vastauksena tuli vihaista avautumista miten itse olen vain pinnallinen snobi kermaperse ja sydämetön hirviö joka ei kestä normaalia läheisyyttä.

Vierailija
36/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä ap haluat joskus pysyvän parisuhteen, niin kyllä sun täytyy vähän miettiä asioita. Kukaan ihminen ei ole täydellinen. Sinussakin on asioita ja piirteitä, joita se sun nainen hyväksyy, mutta ei välttämättä kauheasti tykkää. Niistä asioista tulee KESKUSTELLA,  jos ne ovat sellaisia asioita, joita voi muuttaa. JOs et pysty keskustelemaan ns.vaikeista asioista, et kykene parisuhteeseen.

Vierailija
37/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Siis silloin ei sulle tullut kelpaamattomuuden tunnetta, kun mies löysi toisen naisen? Ei ole logiikkaa nyt sun jutuissa.

Siinä kohtaa kun miehen uskottomuus selvisi, mulle oli heti selvää, etten miestä enää haluaisi. Toisessa tapauksessa suhde taas tuntui hyvältä ja toinen vain ilmoittaa, ettei ole tunteita tarpeeksi, niin se on kamalaa, kun itsellä on on ollut.

Vierailija
38/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mietin, miten itse haluaisin tulla jätetyksi, niin omassa kodissani ehdottomasti, ettei tarvitsisi itkien lähteä mistään kotimatkalle. Lempeä puhe toimii paremmin kuin kiihtynyt ja riitaisa. Haluaisin myös vastaukset kaikkiin kysymyksiin, mitä minulle heräisi, ettei minun tarvitsisi jälkikäteen yksin "keksiä" kaikenlaisia vinoja kuvioita mielessäni, miksi minut jätettiin puskista. Ehkä tavallaan myös haluaisin että toinen jättäisi jonkun "toivonkipinän" tulevaisuuteen, vaikka en sellaiseen uskokaan. Mutta akuutissa kriisissä voisin vähän nojata siihen toivoon kun en muuta näkisi, sitten kun olisin tolpillani erosta niin enhän mä sitä jättäjää edes takaisin haluaisi. 

Jos syyt eroon ovat pahanhajuinen hengitys ja kuorsaaminen, niin.... Haluaisin kuulla, koska en todellakaan jäisi tuollaista urveloa kaipaamaan. Tällaisille asioille voidaan tehdä jotain ja ne muuttuvat elämän aikana moneen kertaan, kuten myös vaikkapa hiustyyli, paino ja ulkonäkö - jos jonkun ratkaisu on noinkin dramaattinen kuin ero moisista pikkusyistä, niin heippa vaan, saakin mennä. Ei tuollaisen tyypin voi olettaa selviävän mistään oikeista ongelmista, joita kaikki ihmiset elämänsä varrella kohtaavat. Raskaat vauvavuodet, konkurssit, vakavat sairastumiset; mitä vain voi tapahtua. Ja jotain häiritsee hengitys. 

Tiedätkö miltä tuntuu kun toinen kuorsaa vieressä suunnilleen perheauton polttomoottorin desibeleillä?

Kuorsaamiselle voi tehdä paljonkin. Se ei ole kerrasta poikki ja ero -tyyppinen ongelma.

On se

Vierailija
39/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista syistä kuorsaus ja pahanhajuinen hengitys ovat asioita, jotka saattavat jopa vaatia lääkärin apua, joten kyllä niistä kannattaisi edes yrittää puhua suoraan, vaikka se voi tuntua molemmista pahalta. Kuorsaus saattaa varsinkin olla vakavakin terveydellinen ongelma, joten en kokisi, että olisi aivan älytöntä asiasta sanoa itselleni, vaikka varmasti nolottaisi.

Sen sijaan tuo laittautuminen on ihan oma valinta ja siitä huomauttaminen tai eroaminen sen vuoksi olisi kyllä sellainen syy, että ei harmittaisi ero sellaisesta miehestä, jolle olen ensin kelvannut omana itsenäni ja sitten selviäisikin, että olen hänen mielestään juntti, jota pitää mutta.

Vierailija
40/173 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä eroamisesta tule mitään jos sitä asiaa ei saa kakaistua ulos tai alkaa miettimään tunteiden säästämistä. Vinkki mieheltä-miehelle: jos haluat hoitaa homman teiniä paremmin, mene kylään.

Hengittele rauhallisesti ja pysy rauhallisena tapahtui mitä hyväänsä. Tulet saamaan niskaasi kuraa, mutta se on hinta, joka suhteen päättämisestä maksetaan.

Sano, että olet miettinyt viime aikoina suhdettanne pitkään ja todennut, että sinulta puuttuvat pitkään parisuhteeseen ja syvään sitoutumiseen vaadittavat tunteet. Sano, että vika on sinussa eikä ole yhtään mitään mitä hän voisi tehdä, joka saisi tilanteen muuttumaan toiseksi.

Vastaile kysymyksiin: korosta sitä, että olet miettinyt asiaa pitkään eikä ole mitään hänestä johtuvaa tekijää, mutta tunteillesi et voi mitään eikä ole oikein kumpaakaan kohtaan jatkaa suhdetta pidempään. Älä sääli tai pahoittele ääneen, se on bensaa liekkeihin loukatulle.

Poistu. Älä vastaa soittoihin tai tekstiviesteihin. Älä ala haikailemaan takaisin. Asia hoidettu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme