Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin syöpään voi kuolla alle viikossa oireiden alkamisesta??

Vierailija
13.01.2021 |

Mietin vain tätä:

Kejonen lähti Salorannan mukaan vielä terveenä joululomille vanhempiensa luokse Kiteelle. Loppiaisen tienoilla kunnanjohtaja ilmoitti kärsivänsä kuumeesta ja pahoinvoinnista. Kun Saloranta kysyi sunnuntaina, pääseekö Kejonen palaamaan töihin maanantaina vointi oli yhä huono.

Kahden koronatestin tulokset olivat negatiivisia.

Kejonen hakeutui Joensuussa sairaalan päivystykseen sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Maanantaina Kejonen kertoi itse olevansa matkalla Meilahden sairaalaan tutkimuksiin ja Salorannan mukaan hän arveli, että kyseessä voi olla jotain vakavampaa.

– Eilen tuli viesti, että hän on Meilahdessa tutkittavana ja hänet nukutetaan. Tänään omaiset soittivat, että hän on menehtynyt illalla, Saloranta kertoo surullisena

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotisennuste 5 % haimasyövässä.

Vierailija
82/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni syöpään sairastunut ei välttämättä kuole itse syöpään vaan elimistö on mennyt heikoksi, jolloin jokin kuumetauti voi olla kuolemaksi kun elimistö ei kestä lääkityksiäkään. Kuumetsudin (esim angiinan jälkee n) tule verenmyrkytys myös voi tappaa muutamassa tunnissa. Tätä on ollut Suomessa viime vuosina tavallista enemmän. Tuttuni täysin terve 20-v kuoli muutamassa tunnissa verenmyrkytykseen.

Ja laittaisithan ystävällisesti lähteen väitteellesi: "tätä on ollut Suomessa viime vuosina tavallista enemmän. " Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme kun lääkärit eivät tutki, lähetetään vaan kotiin syömään buranaa!

Vierailija
84/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä ainakin täällä Suomessa puhutaan aina vain siitä kuinka moni paranee tai niistä jotka "urheasti taistelee" syöpää vastaan vuosia eikä ollenkaan tästä puolesta, että syöpä voi olla myös tällainen "laaki ja vainaa"-versio johon ei mikään määrä taistelutahtoa tai urheutta auta vaan se oli siinä.

Jotenkin inhottavaakin, että näitä pidempään sairastaneita glorifioidaan ja ylistetään sitä loppuun asti taistelua. Ihan kuin sellainen syöpäsairas olisi jotenkin huonompi ihminen, joka hyväksyy kohtalonsa, ei enää jaksa ja haluaa vaan jo pois.

Tuntuu, että syöpääkin on sallittua sairastaa täällä vain yhdellä, oikealla tavalla.

Onneksi et kai ikinä ole törmännyt esim. Saksan, Englannin, Ruotsin, Argentiinan tai vaikkapa Yhdysvaltojen tapoihin glorifioida syöpä"taisteluja". Siihen verrattuna meillä on pientä ja korrektia, vaikka oman kotimaan haukkuminen aina vetoaakin vähän maailmaa nähneisiin - näinkin on kaikkialla, ei vain Suomessa.

Syöpähän ei todellakaan ole mikään taistelu, eikä toipunut ole voittaja.

Vierailija
85/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä saisin agressiivisen syövän, niin mielelläni kuolisin siihen viikossa. Mun kaverin äiti sairastui melanoomaan ja kitui sen kanssa n.5 vuotta. Oli tosi raskasta läheisille katsoa sitä, puhumattakaan kuinka paljon se itse kärsi.

Minulla diagnosoitiin agressiivinen syöpä 13kk sitten. Olen onnellinen, ettei se ollut levinnyt vaan hoidettiin pois. Ja mielummin olisin sairastanut levinnyttä vuosia, kuin kuollut kolmekymppisenä, jolla on kaikki kesken ja pieni lapsi, joka olisi jäänyt ilman vanhempia.

Vierailija
86/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että vainaja pääsi itse helpommalla noin nopealla lopulla. Hän on tuskin edes ehtinyt täysin sisäistää tilanteen vakavuutta. Omaisille se on tietysti ollut iso järkytys, mutta kenties heitä lohduttaa ettei vainaja ehtinyt kärsiä kauaa kivuista yms. Ja ilmeisesti perheetön mies, niin ei jäänyt lapsia suremaan.

Ehtiköhän vainaja edes herätä nukutuksesta?

Juuri tuollaisten tapausten pelottamina rikkaat käyvät kerran vuodessa yksityisellä otattamassa kokovartalomagneettikuvat. Rahalla saa. Mutta ei sekään täysin takaa, että kaikki huomattaisiin ajoissa.

No olen varmaan sinun mittakaavassa rikas, muttei tulisi mieleenkään käydä missään turhissa kokovartalokuvissa säännöllisesti. Ei varhaisvaiheen syövät edes näy kuvissa plus tulisi todennäköisesti aika paljon kliinisesti merkityksettömiä löydöksiä, jotka aiheuttaisivat vain turhaa huolta ja ahdistusta. Kaikilla meillä on täällä aikamme, enkä minä ainakaan halua edes elää satavuotiaaksi ja kuolla hiipumalla jonain vuodepotilaana. Suurin osa saa jossain vaiheessa jonkun syövän, kun tarpeeksi vanhaksi elää ja johonkin sitä nyt vain on kuoltava meistä jokaisen.

Kyllä minä haluaisin tietää. Kliinisesti merkityksettömät löydökset eivät mua pelota, enkä ota stressiä että "onko mulla nyt tuo tai tuo sairaus". Kun en ota stressiä edes asioista joista pitäisi, esim.rasvamaksastani.

Voisin valmistautua paremmin kun tietäisi. Vuodeosastot on ikäviä paikkoja, mutta en haluaisi silti kuolla ennen aikojaan.

Eri

No sitten vain säästelemään. Eipä se nyt niin kallista ole, etteikö vaikka toimeentulotukiasiakaskin pysty siihen säästämään, kun koko vuosi on aikaa. Ei ne suuret tulot, vaan aivan pirun pienet menot.

Vierailija
87/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilu viittaa verisyöpään, todennäköisesti akuuttiin leukemiaan.

Vierailija
88/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää säännöllisesti tutkimuksissa.

Yli 30% on myös elintavoilla ehkäistävissä.

Vierailija
89/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä oli juuri syksyllä akuutti leukemiatapaus ja ei siinä kissaa ehtinyt sanoa, kun suruviesti jo tuli. Tuttavan puoliso menehtyi haimasyöpään aikoinaan myös todella nopeasti - sekin ilmeisesti vähäoireinen/oireeton tosi pitkään. 

Vierailija
90/90 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tahansa, joka on jo edennyt pitkälle ja mitään ei ole tehtävissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan