Mihin syöpään voi kuolla alle viikossa oireiden alkamisesta??
Mietin vain tätä:
Kejonen lähti Salorannan mukaan vielä terveenä joululomille vanhempiensa luokse Kiteelle. Loppiaisen tienoilla kunnanjohtaja ilmoitti kärsivänsä kuumeesta ja pahoinvoinnista. Kun Saloranta kysyi sunnuntaina, pääseekö Kejonen palaamaan töihin maanantaina vointi oli yhä huono.
Kahden koronatestin tulokset olivat negatiivisia.
Kejonen hakeutui Joensuussa sairaalan päivystykseen sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Maanantaina Kejonen kertoi itse olevansa matkalla Meilahden sairaalaan tutkimuksiin ja Salorannan mukaan hän arveli, että kyseessä voi olla jotain vakavampaa.
– Eilen tuli viesti, että hän on Meilahdessa tutkittavana ja hänet nukutetaan. Tänään omaiset soittivat, että hän on menehtynyt illalla, Saloranta kertoo surullisena
Kommentit (90)
Sisäelinsyövissä oireet voivat tulla vasta, kun ovat hyvin pitkällä. Lisäksi akuutti leukemia voi iskeä nopeasti. Mutta oireet ovat monissa syövissä niin epämääräisiä, ettei niitä välttämättä tunnista
Vierailija kirjoitti:
Akuuttiin leukemiaan voi kuolla viikoissa sen puhkeamisesta.
Samoin voi muihinkin, mutta harvemmin silloin on ollut tuohon saakka aidosti oireeton, vaan oireet ovat olleet lieviä ja ne on työnnetty taka-alalle, kuten erityisesti monet miehet tekevät.
Toisaalta ne oireet voi tulla niin hitaasti että niihin tottuu eikä niitä vaan huomaa ennen kuin ne sitten selkeästi pahenee.
Lisäksi menepä epämääräisten lievien tuntemusten takia lääkäriin kun mitään ei näy päällepäin niin saat korkeintaan särkylääkereseptin ja masennusdiagnoosin ja tilannetta "seurataan".
Olen myös sitä mieltä, että vainaja pääsi itse helpommalla noin nopealla lopulla. Hän on tuskin edes ehtinyt täysin sisäistää tilanteen vakavuutta. Omaisille se on tietysti ollut iso järkytys, mutta kenties heitä lohduttaa ettei vainaja ehtinyt kärsiä kauaa kivuista yms. Ja ilmeisesti perheetön mies, niin ei jäänyt lapsia suremaan.
Ehtiköhän vainaja edes herätä nukutuksesta?
Juuri tuollaisten tapausten pelottamina rikkaat käyvät kerran vuodessa yksityisellä otattamassa kokovartalomagneettikuvat. Rahalla saa. Mutta ei sekään täysin takaa, että kaikki huomattaisiin ajoissa.
Eiköhän tässä ole siitä kyse että henkilö on saanut johonkin paranemisennusteeltaan kohtalaiseen syöpään sytostaattihoitoja, joka vienyt immuunipuolustussolupitoisuuden tosi alhaiseksi -> silloin kun iskee infektio, ihan miten tavallinen tahansa, niin elimistöllä ei ole ollenkaan reserviä puolustautua jolloin koko elimistö saa vauriota ->Antibioottihoito ei tehoa, potilas kuolee. Joku ehdotti myös esim hallitsematonta verenvuotoa syyksi, sekin voi olla mutta kun julkisuuteen kerrottu kuumeisesta infektiosta niin oletan että tuo mun versio todennäköisempi.
Olen just näistä nuoremmista kuullut. Varmaan sitä, että syöpä pääsee niin pahaksi ennen kunnon oireita vahvan ja nuoren kropan kohdalla. Tiedän myös mm. nelikymppisen miehen, joka meni maanantaina lääkäriin kivuista ja perjantaina kuoli syöpään. Oli sillä sitä selkäkipua yms. ollut jo tovi, muttei mitään niin vakavaa kuitenkaan. Samoin tiedän useamman juuri nuoren, jotka ovat eläneet vain kuukausia syöpälöydöksestä. Jokaisella on oireita ollut, mutta oireet ovat olleet "tavallisia", joita ihmisille tulee kuten juuri selkä juiminut.
Väärä diagnoosi, koska nykyään "koronaa" pidetään ainoana tautina. Ei koronaa --> kotiin.
Minulla meni elämänkumppani melkein samalla vauhdilla eli elinaikaa annettiin "todennäköisesti joitakin viikkoja, ei kuukausia" ja sitä oli sitten reilu viikko.
Ja vaikka löysässä hirressä roikkumista ei kuukausia/vuosia ollutkaan niin kyllä tuossa viikossakin näytti ehtivän olla ihan riittävästi kipua, pelkoa ja surua.
Harvempi lähtöään saa valita, mutta jotenkin olen tuon jälkeen ymmärtänyt jopa hyvinkin niitä jotka päättää itse päivänsä kunhan eivät samalla vaaranna muita ihmisiä.
Suremaan jäävien omaisten osa on kamala joka tapauksessa eikä musertava kaipaus näemmä katso aikaa ei paikkaa edes vuosien jälkeen vaan itku tuli taas.
Osanotot omaisille.
Jotenkin järkyttävää että ainoat oireet on kuume ja pahoinvointi. Etenkin vielä näin korona-aikana kun nuo on senkin oireet..
En halua ilkeillä yhtään tällaisen asian äärellä mutta väkisinkin ihmetyttää tietämättömyytenne.
Syöpä ei ole yksi ja sama asia, eikä se mene saman kaavan mukaan kenelläkään vaikka yleiseen syöpämuotoon sairastuisikin.
Toisinaan kuolema tapahtuu nopeasti vaikka kaikki avut otettaisiin käyttöön. Onhan se järkyttävää.
Jostain kumman syystä ainakin täällä Suomessa puhutaan aina vain siitä kuinka moni paranee tai niistä jotka "urheasti taistelee" syöpää vastaan vuosia eikä ollenkaan tästä puolesta, että syöpä voi olla myös tällainen "laaki ja vainaa"-versio johon ei mikään määrä taistelutahtoa tai urheutta auta vaan se oli siinä.
Jotenkin inhottavaakin, että näitä pidempään sairastaneita glorifioidaan ja ylistetään sitä loppuun asti taistelua. Ihan kuin sellainen syöpäsairas olisi jotenkin huonompi ihminen, joka hyväksyy kohtalonsa, ei enää jaksa ja haluaa vaan jo pois.
Tuntuu, että syöpääkin on sallittua sairastaa täällä vain yhdellä, oikealla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että vainaja pääsi itse helpommalla noin nopealla lopulla. Hän on tuskin edes ehtinyt täysin sisäistää tilanteen vakavuutta. Omaisille se on tietysti ollut iso järkytys, mutta kenties heitä lohduttaa ettei vainaja ehtinyt kärsiä kauaa kivuista yms. Ja ilmeisesti perheetön mies, niin ei jäänyt lapsia suremaan.
Ehtiköhän vainaja edes herätä nukutuksesta?
Juuri tuollaisten tapausten pelottamina rikkaat käyvät kerran vuodessa yksityisellä otattamassa kokovartalomagneettikuvat. Rahalla saa. Mutta ei sekään täysin takaa, että kaikki huomattaisiin ajoissa.
Ei ollut perheetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akuuttiin leukemiaan voi kuolla viikoissa sen puhkeamisesta.
Samoin voi muihinkin, mutta harvemmin silloin on ollut tuohon saakka aidosti oireeton, vaan oireet ovat olleet lieviä ja ne on työnnetty taka-alalle, kuten erityisesti monet miehet tekevät.
Oireena voi olla väsymys. Ei lääkäri edes tutki, jos muuta ei ole. Tai satunnainen paineentunne kaulalla. Tai kädessä oleva naarmu ei parane. Tai pitää ottaa päiväunet, koska uupuu heti ruuan jälkeen. Tai kättä särkee pakkasella.
Moniko oikeasti menee lääkäriin jokaisesta tuntemuksesta? Tänään niiskutan, minulla lienee siis syöpä?
No mutta nyt tulikin kiva fiilis näin keski-ikäisenä naisena jolla on aluillaan olevat vaihdevuodet. Nämä aiheuttaa nimittäin kaikenlaisia kivoja uusia tuntemuksia joita tuossakin luettelit.. Vai aiheuttaako?
No, toisaalta mihinkään tutkimuksiin/hoitoon ei näillä oireilla pääse (koska ikä ja vaihdevuodet) joten väliäkö tuolla. Jos on syöpä niin sitten on ja se on ihan herranhaltuun mitä sitten käy jos/kun sellainen todetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät oireet välttämättä liity syövän etenemiseen. Jos syöpä on kehittynyt pitkään hiljaa, voi menehtyä nopeasti.
Toisaalta nuo negatiiviset koronatestit ei sitä sano etteikö voi olla kuitenkin tartunta. Koronanhan on sanottu olevan vaarallinen esim syöpäsairaille ja syöpäähän sairastaa aina tietämättään siihen asti kun se tavalla tai toisella tulee ilmi.
Tuolla Kiteellähän oli just joulun-uudenvuoden-loppiaisen aikaan oikein kunnon koronaryvästymä.
Mulla kuoli ystävä mahasyöpään. Jotain pikku vatsavaivoja oli ollut pitkään. Maanantaina meni lääkäriin, keskiviikkona kuoli. Oli jo levinnyt joka paikkaan.
Ketä nuo aloituksessa mainitut ovat??
Vierailija kirjoitti:
Whaat? Onko sulla jtn sisäpiiritietoa vai mihin perustat tuon väitteen kokovartalomagneeteista?
Surullinen tapaus, mutta onko sopivaa, että tuo Saloranta selostaa noin yksityiskohtaisesti toisen sairaalareissut julkisuuteen? Hän on kuitenkin vain työtoveri muutaman kuukauden ajalta.
Onneksi sentään koronatesti oli negatiivinen, muuten tämäkin olisi rekisteröity koronakuolemaksi.
Voidaan nukuttaa myös kipujen vuoksi. Käytetään siis nukuttamista kivunhoitoon jos mikään muu ei tepsi.