Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein herkullisen ja maittavan vegeaterian, mies ja teini lämmittivät lihapullia!

Vierailija
13.01.2021 |

Näin paljon vaivaa että munakoisovuoka tuli tehtyä ja sitä riittäisi kaikille. Teini tuli koulusta ja kysyi että eikö ole muuta, mies sanoi että lämmitetään lihapullia ja ranskalaisia uunissa. Kyllä sapettaa.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin munakoisovuokaan juustokastiketta ja maitoa.

Kasvisversio kuulostaa laihalta lisukkaselta.

Yrmeän tiukka kasvisruokavalio ei kiinnosta edes mua, vaikka pidän kasviksista.

Vierailija
42/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollaisen jälkeen saisivat jatkossa tehdä itse sapuskansa. 

Niin minäkin tekisin jos vaihtoehtona on jotain munakoisopaskaa.

Nyt taidat tuomita muita itsesi mittapuulla. Me muut emme syö ulostetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokia on mahtavia ilman maitoa ja juustoakin.  Itse syön mitä vaan jolle en ole allerginen ja olen kaikkiruokainen, mutta maittava yhdistelmä on nimenomaan tomaatti ja sipuli munakoisolle. Italialaiset puhuvat taas munakoison mozzarellan ja tomaatin pyhästä kolminaisuudesta.

Yksinkertainen klassikko resepti on usein satojen vuosien aikana kehittynyt ja sille on ihan maulliset syyt.

Vierailija
44/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen 9-vuotias poikani kiitteli minua, kun olin laittanut pastakastikkeen sekaan kokonaisia pinaatinlehtiä pakasteesta. Selitti, miten ne ovat yhtä aikaa meheviä ja pehmeitä.

Täytyy kyllä sanoa, että minulla kasvaisi k*rpä otsaan, jos perhe pistäisi eineslihapullia uuniin minun valmistettuani terveellisen aterian hyvistä raaka-aineista.

Mutta ei kai tuollainen tilanne voi ihan puskista tulla? Perheet kun yleensä syövät päivittäin kotiruokaa yhdessä.

Vierailija
45/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin munakoisovuokaan juustokastiketta ja maitoa.

Kasvisversio kuulostaa laihalta lisukkaselta.

Yrmeän tiukka kasvisruokavalio ei kiinnosta edes mua, vaikka pidän kasviksista.

Minun mielestäni taas munakoiso näyttää todella rumalta vaaleassa maito-juustokastikkessa. Eli ihan esteettisistä (ja toki makusyistä) valitsisin tomaattikastikkeen, jota sitten höystäisin mozzarellalla tai parmesaanilla.

Vierailija
46/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei taida isäntä saada illemmalla kakkosta?

M

Vierailija
47/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun on tosi vaikea uskoa tällaisia juttuja, mutta ilmeisesti on aika yleistä, ainakin palstaperheissä. Mä kasvoin perheessä, jossa toinen vanhemmista on seka- ja toinen kasvissyöjä. Me kaikki lapset vedettiin hyvällä ruokahalulla niin nakkikastiketta kuin merileväkeittoakin. (Ok, en edelleenkään syö homejuustoa tai raakaa kalaa, mutta muuten oikeestaan mikä tahansa menee.) Miten te oikein saatte lapsista kasvatettua noin nirsoja?

Vierailija
48/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötät vaan perheelle tästä eteenpäin pari kiloa lihaa päivässä, niin saat viettää rauhalliset eläkepäivät, eikä kukaan valita vegesafkoista.

Vierailija
49/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en söisi munakoisoa, vaikka kasvisruuasta tykkään. Munakoiso on vähän kuin pehmeää pahvia söisi, eikä maistu millekään.

Kypsennät ja maustat väärin. Oikein tehty munakoiso on kermaista ja pehmeää. Maukasta.

Ei ole. Karmeaa sontaa, aivan sama miten valmistaa. Olen ollut kasvissyöjä 25 vuotta ja ammatiltani kokki.

Ohis

Vierailija
50/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, jos mulle tyrkytetään jotain

fanatismiruokaa ellen sellaista pyydä.

Kasvisruoassa ei ole hurraamista jos se on pelkkää rehua.

Voihan sellaisen kerran viikossa syödä, mutta tuskin useammin.

Ihmetyttää miksi tuoda perheen ruokavalituksia nettiin kotona puhumalla asiat selviää.

Vierailija
51/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa itse päättää, mitä syö. Munakoisovuoka on omasta mielestäkin hyvää, mutta itsellä on runsaankin kasvisaterian jälkeen nälkä noin tunnin päästä, koska proteiinin ja muiden ravintoaineiden suhteet ovat usein pyllyllään.

Vierailija
52/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanatismia on vastustaa ruokaa vain siksi että se on kasvista.

Vierailija
53/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en söisi munakoisoa, vaikka kasvisruuasta tykkään. Munakoiso on vähän kuin pehmeää pahvia söisi, eikä maistu millekään.

Kypsennät ja maustat väärin. Oikein tehty munakoiso on kermaista ja pehmeää. Maukasta.

Ei ole. Karmeaa sontaa, aivan sama miten valmistaa. Olen ollut kasvissyöjä 25 vuotta ja ammatiltani kokki.

Ohis

Taidat olla väärällä alalla.

Vierailija
54/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa itse päättää, mitä syö. Munakoisovuoka on omasta mielestäkin hyvää, mutta itsellä on runsaankin kasvisaterian jälkeen nälkä noin tunnin päästä, koska proteiinin ja muiden ravintoaineiden suhteet ovat usein pyllyllään.

Onko kuinka iso maha sinulla?

Vierailija
55/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, jos mulle tyrkytetään jotain

fanatismiruokaa ellen sellaista pyydä.

Kasvisruoassa ei ole hurraamista jos se on pelkkää rehua.

Voihan sellaisen kerran viikossa syödä, mutta tuskin useammin.

Ihmetyttää miksi tuoda perheen ruokavalituksia nettiin kotona puhumalla asiat selviää.

Minusta taas lihapullat ovat fanatismiruokaa.

-Ohis.

Vierailija
56/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako munakoisovuokaa syömällä 2g proteiinia per rasvaton painokilo?

Vierailija
57/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fanatismia on vastustaa ruokaa vain siksi että se on kasvista.

Fanatismia on vastustaa ruokaa vain siksi että se on lihaa.

Vierailija
58/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja maittava vege ateria on oksymorani, sellaista ei ole olemassa.

Vierailija
59/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Meinasin kysyä, että missä olet töissä, että osaan välttää. Mutta sitten arvelin että ehkä et missään.

Vierailija
60/102 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen 9-vuotias poikani kiitteli minua, kun olin laittanut pastakastikkeen sekaan kokonaisia pinaatinlehtiä pakasteesta. Selitti, miten ne ovat yhtä aikaa meheviä ja pehmeitä.

Täytyy kyllä sanoa, että minulla kasvaisi k*rpä otsaan, jos perhe pistäisi eineslihapullia uuniin minun valmistettuani terveellisen aterian hyvistä raaka-aineista.

Mutta ei kai tuollainen tilanne voi ihan puskista tulla? Perheet kun yleensä syövät päivittäin kotiruokaa yhdessä.

Vaihtaisin teinin ja miehen.