Millainen kaupunki on Rauma?
Tapailemani mies on kuulemma sieltä kotoisin ja muuttamassa sinne. Olen pk-seudulla. Onko se joku junttikylä?
Kommentit (61)
Meri, vanha kaupunki, Pitsiviikot, Raumanmeren juhannus ja Lukko. Keskustassa on harvinaisen vmäistä olla autolla liikkeellä. Kaupungista kertoo kaiken se, että raumalaiset käy Porissa syntymässä.
Kat, hakomolkone o tikkerperpuskas! Kyl Rauman giäl o nätt ko piän flikk ja kyl sen oppii, tul tän vaa!
Vierailija kirjoitti:
Kat, hakomolkone o tikkerperpuskas! Kyl Rauman giäl o nätt ko piän flikk ja kyl sen oppii, tul tän vaa!
Oppee, ei oppii
Vierailija kirjoitti:
Meri, vanha kaupunki, Pitsiviikot, Raumanmeren juhannus ja Lukko. Keskustassa on harvinaisen vmäistä olla autolla liikkeellä. Kaupungista kertoo kaiken se, että raumalaiset käy Porissa syntymässä.
Juu, ja synnytysosastolla vauvat nostetaan ylös, näytetään ilmansuunta ja kerrotaan: kato, tual o Raum, sin sää onneline koht pääses!
Kaunis kaupunki, upea vanha kaupunki ja ystävällisiä ihmisiä ! Kauniimpi kuin Porvoon vanha kaupunki ilman muuta, myös erikoisliikkeitä. Saaristo kaunis kun mikä, suosittelen 👍😊
V. 2004 muutin pois, enkä ole takaisin kaivannut. Hirveä murre ja ihan liian pieni kaupunki minulle. Toki vanha-Rauma on kaunis.
Aika sisäänpäin kääntynyt paikka, katsotaan "oll niigu gotonas" kyltistä huolimatta nenänvartta pitkin. Mikään tai kukaan ei ole mitään jos ei osaa tuota julmetun kamalaa lyhyt mäkätteistä murretta.
En Helsinkiä pidemällä ole käynyt.Kun ei rahaa matkustaa.Itse laitaisin aloite kysymyksen hakukonelle ja tulisi tuloksia mielin määrin ja saat valokuviakin paikasta nimi Raumaa.
Rauma on samanlainen "kaupunki" lue kylä, kuin kaikki muutkin Lounais-Suomen paikkakunnat. Eli jos siellä päin ajelet, aja ohi, lujaa ja ikkunat kiinni.
Asun ja opiskelen täällä. Kun raumalaiset kysyvät oletko Raumalta ja vastaan että en ole, vaikuttavat he jotenkin pettyneiltä..
Haluaisin kyllä jo pois, takaisin Tampereelle.
Pitsiviikolla kadut täynnä ihmisiä
Ol niigon gotonas Raum o ain Raum.
Vieläkö siellä on muualta muuttaneet eli ns. tullista tulleet kakkosluokan kansalaisia? Sen takia muutin pois 20 vuotta sitten, enkä takaisin mene. Vanha Rauma on kyllä kaunis.
Huonolla tavalla keskiluokkainen.
Ihmettelen jos joku tänne haluaa muuttaa.
Kyll maar Raum o ain Raum.Ol niigon gotonas.
" turkuja, raumoja- olen täynnä traumoja"
Luulen että me ollaan edelleen aika sokeita sille, miten valkoiselta virallinen Rauma näyttää.
Hannele kirjoitti:
Kaunis kaupunki, upea vanha kaupunki ja ystävällisiä ihmisiä ! Kauniimpi kuin Porvoon vanha kaupunki ilman muuta, myös erikoisliikkeitä. Saaristo kaunis kun mikä, suosittelen 👍😊 " Ihmiset kaikkea muuta kuin ystävällisiä, raumal pärjää kun ei tutustu kehenkään."
Murre on karseaa. Osaan lukea Nortamon jaarituksia ja sitä se kieli eli mikä lie giäl on. Jaaritusta. Varaudu siihen tottumaan, niin muuten ok paikka.