Millainen kaupunki on Rauma?
Tapailemani mies on kuulemma sieltä kotoisin ja muuttamassa sinne. Olen pk-seudulla. Onko se joku junttikylä?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtava paikka, siellä on vaikka mitä.
Ja se vaikka mitä on....? t. AP
No ei täällä kyllä yhtään mitään ole. Tavallinen pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se vaikka mitä on....? t. AP
Vaikka Poriin, Tampereelle ja turkuun menevä tie.
Vierailija kirjoitti:
Molokielinen mesta.
Paljon ma.a.a.h.a.n.m*ttajia vai?
Onhan rauma paljon enemmän kaupunki kuin vaikka helsinki. Kannattaa käydä.
Ihana.
Muutin tänne 2008 enkä ikinä halua pois.
Varsinkin kesällä täällä on kivaa, on paljon kaikkia tapahtumia ja on kaunista, merenrantakin on lähellä keskustaa.
Ihmisiä on kivasti, ei liikaa.
Rauhallinen ja turvallinen kaupunki.
yksi Suomen kauneimmista vanhakaupungeista. Muuta en tiedä
Rauma oli kaupunki jo silloin kun Helsinki ei ollut edes pilke venäläisten silmäkulmassa.
Vähän kuin Porvoo mutta ei kuitenkaan, pk juntille tiedoksi.
Helsinkiläisen näkökulmasta Rauma on varmaan tuppukylä, mutta maalaisen (minun) näkökulmasta se on täydellinen. Täällä on oikeastaan kaikki tarvittavat palvelut kohtuullisen pienellä alueella, riittävästi ihmisiä, jotta ei tunnu siltä, että "kaikki tuntee kaikki", kulttuuria (teatteri, museoita, leffateatteri) ja ravintoloita (etnisiäkin aika monta, enkä tarkoita vain kebab-paikkoja). Ja kesällä on kansainvälinen meininki, koska turisteja käy aika paljon. Rauma on juuri sopivan kokoinen pikkukaupunki. Mutta menomesta tämä ei ole, jos sellaista kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyl Raom o ain Raom.
Missä sellainen paikka sijaitsee?
Oikke erityist huamio snuun tlee kiinnittäs siihe, ett Rauman giäles sanota ”kyl Raum o ain Raum”, jos Rauman kaupungista puhutaan.
”Tapailemani mies on kuulemma sieltä kotoisin ja muuttamassa sinne. Olen pk-seudulla. Onko se joku junttikylä?”
Tee please palvelus ja jätä mies rauhaan. Tuollaista kysyessäsi et ole raumalaisten arvoinen!
Ol niingon gotonas mut älä men kaapeihi.
Ainakin siellä on vanhan vitsin mukaan Suomen tyhmin koira.
Ei sitä vääntämistä kestä kukaan, hiRRTrvee oma kieli.