Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö paino synnytyksen jälkeen varmasti?

Vierailija
13.01.2021 |

Taustaa: odotan esikoistani. Paino on noussut raskausaikana reippaasti tasaiseen tahtiin, ruokavalio normaali ja sokeriarvot yms veriarvot hyvät. Äitini on myös aikoinaan kerännyt raskausaikoinaan +15 kiloa per raskaus ja laihtui parissa kuukaudessa takaisin lähtöpainoonsa. Kuinka perinnöllistä laihtumistaipumus synnytyksen jälkeen on vai pitääkö pelätä, että kilot jämähtää kroppaan?

Ap

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne heti eikä itsestään lähde. Keräsin +25kg painoa raskauden aikana ja reilu vuosi synnytyksen jälkeen olin taas entisissä mitoissa. Paino lähti putoamaan kunnolla vasta kun lopetin imetyksen ja loppu lähti ihan laihduttamalla.

En tiedä onko perintötekijöillä mitään vaikutusta, mä lihoin ihan vaan syömällä ja liikkumattomuudella.

Vierailija
22/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen negatiivista täällä. Jos olet elänyt raskausaikana kuten ennenkin, niin miksi ihmeessä paino ei tippuisi lapsen syntymän jälkeen? Toki siihen voi mennä aikaa, mutta kyllä se sieltä tippuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla (varsinkin vanhemmilla) synnyttäjillä raskaus puhkaisee sairauksia jotka joko katoavat tai sitten jäävät.

Mulla, kovaa treenaavalla himourheilijalla on joka raskaudessa puhjennut samat sairaudet ja painoa kertyi joka kerta 25-30kg. Ja raskauden jälkeen ”parani itsestään” ja painokin lähti itsestään. Koko painomassa tuskin oli läskiä, koska synnärille jäi aina joku 12-15kg (jos kaikki olisi rasvaa niin noin nopeasti paino ei voisi tippua).

Koko raskauden ajan liikuin ja söin terveellisesti. Kilpirauhas-, diabetes-kombo vain sotki täydellisesti kaiken.

Mulla siis joka kilo katosi ilman laihdutusta koska sairaudetkin katosi. Mutta voin erittäin hyvin kuvitella että jos sairaus ei katoakaan, kilot eivät sitten välttämättä kovin helposti lähde.

Minulle tuli kilpirauhassairaus ja sappikivet raskauden aikana. Näistä kärsitty nyt 30v eikä paino lähde millään, kaikki kokeiltu paitsi leikkaus, paino vain nousee vaikka ruokamäärää vähentäisi ja lisäisi liikuntaa.

Vierailija
24/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi ekassa raskaudessa 20 kg. Paino putosi ilman erityistä pinnistelyä lopulta alle lähtöpainon. Tokassa raskaudessa tuli 14 kg ja lähti kaikki. Oma äiti oli ennen raskautta hoikka, mutta kuulemma lihoi minua odottaessaan 25 kg ja onkin sitten sen jälkeen ollut loppuikänsä ylipainoinen. Sama siskolla. Ihan en nyt perinnölliseen taipumukseen suoraan usko. Rasva meillä kertyy myös ihan eri paikkoihin, äitini ja sisareni on vartalonmalliltaan omenoita ja minä päärynä.

Vierailija
25/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde. Minulla oli kaksoset ja lihoin 10kg imetysaikana. Yritin liikkua säännöllisesti mutta heti hävisi maito rinnoista. Paino lähti kun itsestään kun palasin töihin.

Vierailija
26/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt pelotellaan, kuinka synnytyksen jälkeen jää +20 kiloa. Mitä sitten, jos muutama kilo on tiukemmassa? Suurin osa kiloista yleensä putoaa imettäessä ja joillakin imetyksen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
27/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti raskauskilot ihan helposti. Sairaalasta kotiutuessani oli lähtenyt jo tuplasti vauvan painon verran.

2 kk synnytyksestä painoin yleensä vähemmän kuin raskauden alkaessa olin painanut.

Raskauksien välillä ja viimeisen raskauden jälkeen on tullut ne kilot, joita tuntuu olevan mahdoton pudottaa.

Vierailija
28/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monilla paino tippuu tehokkaasti imettämällä. Saa syödä reilusti, silti paino laskee.

Mutta kuten jo todettu: kovin yksilöllisestä asiasta kyse.

Vierailija
29/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti viimeinen kilo kuukauden sisällä.

4. raskausaikana laihduin joten laitokselta lähtiessä olin jo 2kg kevyempi

Vierailija
30/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan painon verran lähtee ainakin.

Vierailija
31/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun imettää pitkään lähtee. Ainakin mulla on lähtenyt.

Vierailija
32/32 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla takana kaksi raskautta, joissa molemmissa tuli +10kg. Olin viimeisilläni ja painavimmillanikin vielä normaalipainon sisällä. 8kg lähti heti viikossa-kahdessa, mutta viimeiset kaksi vasta, kun imetys loppui. Tuntuu, että kroppa piti väkisin kiinni rasvoista, jotta maidontulo ei häiriintyisi. Toki ne rinnatkin varmasti painoivat extraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi