Asutko vuokra-asunnossa?
Asutko vuokra-asunnossa?
Paljonko maksat vuokraa?
Saatko asumistukea?
Kommentit (155)
Asun yksin.Vuokra-asunto on.Saan asumistukea.
Kyllä edelleenkin on vuokra-asunto.
Asun.
870€/kk
En saa enää, silloin kun lapset oli pieniä, sain 90-120€/kk
Asun.
Vuokra: 425e/kk
Asumistukea saan 309e/kk
t. Työtön
Asun yksin. Vuokra 411 €/kk. Kunta hyväksyy max. 400 € asumismenot. Saan tukea 30 €/kk.
Asun puolisoni kanssa. Vuokra 800 (Helsinki). Ei saada
asumistukea.
Asun kaksiossa, 1250€ sis autohallipaikan.
Ikinä ole saanut tukia mihinkään..
540/kk johon sisältyy kaikki. Kaksio. En saa tukea.
Vuokra vesimaksun kanssa 720. Asumistuki 135. Olen eläkkeellä.
Asun. 510 euroa kuussa ja vesimaksu 16 euroa kuussa (minulla on myös autotallipaikka 80 euroa/kk). Noin 30 neliön yksiö. En saa asumistukea.
En ole ikinä ollut vakituisessa työsuhteessa niin en ole ostanut asuntoakaan.
Yksin asun, kaksio, vuokra + vesi + autopaikka 570 e/kk, en saa asumistukea. Haluaisin kyllä omistusasunnon mutta en saa lainaa. Liikaa ikää (54 v), ala riskaabeli (media) ja olen ollut lomautettuna, mikä oli pankeille ihan not. Lisäksi taustalla ex-miehen nimiini tekemät velat.
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokralla. Vuokra on 1200€/kk. En saa asumis- enkä muitakaan tukia.
Eikö tuolla summalla maksaisi sekä lainan lyhennyksen että vastikkeen omasta asunnosta? Nyt maksat jonkun muun seiniä kun voisit maksaa omiasi. Silkkaa tyhmyyttä.
Kaksio, vuokra 640kk (uudehko kerrostalo, hissillinen, Seinäjoki). Saan asumistukea jonkin verran. (Hissittömän talon kaksion saa vuokrattua vähän halvemmalla.)
Asun, koska ei pappa betala ja aspiin tarttee jäätävän summan
720€/kk pieni yksiö Espoon perukoilla
En saa.
Asumme puolison kanssa vuokralla tilavassa rivitalokolmiossa. Vuokra on 902 euroa kuukaudessa . Emme saa asumistukea. Olemme keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokralla. Vuokra on 1200€/kk. En saa asumis- enkä muitakaan tukia.
Eikö tuolla summalla maksaisi sekä lainan lyhennyksen että vastikkeen omasta asunnosta? Nyt maksat jonkun muun seiniä kun voisit maksaa omiasi. Silkkaa tyhmyyttä.
En ole kelle vastasit, mutta tiedoksesi vaan, että asuntolainaa ei saa ilman omaa raahaa ellei ole niin kuin sinulla, että vanhempasi takasivat lainat/kiinnittivät oman asuntonsa. Siinä kun pääset maksamaan pk-seudun vuokria, niin tarvitset heittämällä 30-40k omaa rahaa. Se pitää itse säästää. Samaan aikaan pitää maksaa näitä ylihintaisia vuokria, joten kuukaudessa saa säästöön asuntoa varten 4000€/kk bruttopalkalla sen 300-400€/kk. Tällä tahdilla se 30-40k on kasassa noin 7-10v
Kaksin asutaan, 520 e/kk. Ei tukia.
Asun Helsingin ydinkeskustassa asunnossa jossa on 2h, halli ja pieni keittiö, jonne mahtuu pöytä.
En osaa edes ajatella, mitä tämä maksaisi ostettuna ja miten paljon pelkäisin julkisivuremonttia tai putkiremonttia ja kaikkea vastaavaa jugend-taloon. Nyt voin muuttaa vaikka naapuritaloon jos ikkunoita aletaan muovittamaan.
En minä haudassa niitä isoja rahoja tarvitse. Mieluummin elän nyt, työpaikka on nurkan takana.
Asun. Vuokra on 480€ ja saan asumistukea muistaani 289€. Olen opiskelija.