Asutko vuokra-asunnossa?
Asutko vuokra-asunnossa?
Paljonko maksat vuokraa?
Saatko asumistukea?
Kommentit (155)
Asun.
Vuokra on 750€/kk, jonka maksan yksin.
En saa asumistukea, bruttopalkkani kuukaudessa on 4500€.
Edelleen vuokralla, en opiskele enää, vuokra nyt noin 350e, ja en saa asumistukea.
Asun. Vuokra 754€. Ostaisin oman mutta tämän tasoinen samalta alueelta maksaa noin 300 000€ enkä halua enää tässä iässä ottaa asuntolainaa. En saa mitään tukia, olen työssä.
Asutaan miehen kanssa, vuokra 635€. Ei saada asumistukea koska mies käy töissä ja itse opiskelen sekä teen töitä.
Asun yksin yksiössa vuokralla ja saan asumistukea.
Tätä ketjua lukiessa tuli olo, että ihmisten kestävin ja vakain suhde on tämä palsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun miehen kanssa kaksiossa 58m2, vuokra 714e emme saa mitään tukia. Helsingin kaupungin asunto kantakaupungissa.
Kovat on Helsingin vuokrat.
Tuohan on halpa kuin mikä. Mä maksan yksin 1035€ Helsingissä, ei tukia.
Asumme. 642€. 168€.
Asumisoikeusasunto on juuri haussa, koska mies sai perintöasuntonsa myytyä. Saattaa kestää vuosia, ennen kuin sopiva löytyy tai numerollamme onnistumme saamaan, mutta ainakin hakemassa sitä nyt ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun miehen kanssa kaksiossa 58m2, vuokra 714e emme saa mitään tukia. Helsingin kaupungin asunto kantakaupungissa.
Miksi maksat noin paljon? Eihän siinä ole mitään järkeä!
Aina asunut vuokra-asunnossa. Nykyisessä vuokra 1190€, en saa tukia enkä tarvitsekaan. Olen tyytyväinen järjestelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että asumistuki ei ole mikään automaatio vuokrien hintoihin vaikuttamassa, ei sitä todellakaan saa kuin pieni osa vuokralla-asujista.
Kelan mukaan joka kuudes saa asumistukea, onko tuo sitten pieni osa?
Suurin osa kuitenkin käy töissä, joten jotain on palkoissa pielessä jos on niin pieni palkka että saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Asumme. 642€. 168€.
Asumisoikeusasunto on juuri haussa, koska mies sai perintöasuntonsa myytyä. Saattaa kestää vuosia, ennen kuin sopiva löytyy tai numerollamme onnistumme saamaan, mutta ainakin hakemassa sitä nyt ollaan.
Aso -numerot uudistuu, jatkossa ne on voimassa vain 2 vuotta kerrallaan. Silloin voi päästä siis hyviin kohteisiin siinä 2v lähettyvillä.
Asutaan kahdestaan, 45 neliötä kaupungin keskustassa, vuokra 1000€/kk, ei saada asumistukea tai muitakaan tukia.
Asutko vuokra-asunnossa? Kyllä, aina asunut ja aina tulen asumaan, en halua omistusasuntoa.
Paljonko maksat vuokraa? 512 e/kk.
Saatko asumistukea? No en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei saa siedettävää asuntoa kivalta alueelta tuota halvemmalla. Tuokin on jo ihan alakantissa, yleensä kunnon asunto hyvältä alueelta maksaa 1200+ eur/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aina tämä sama kommentti näihin Helsingin vuokriin joltakulta joka asuu maalla. Helsingissä nyt siedettävä yksiö hyvällä alueella on vähintään tonnin kuussa.
Kelan mukaan joka kuudes saa asumistukea, onko tuo sitten pieni osa?