Asutko vuokra-asunnossa?
Asutko vuokra-asunnossa?
Paljonko maksat vuokraa?
Saatko asumistukea?
Kommentit (155)
Kyllä.
Vuokra 980€/kk
En saa asumistukea.
Asun vuokralla, vuokra on 1680 + vesi- ja autopaikkamaksu. Emme saa asumistukea. Omistamme myös omakotitalon, mutta se on eri paikkakunnalla.
Asumisoikeusasunnossa.
Vastike noin 550 €/kk.
Saan asumistukea.
Asun. Vuokra on 720€ ja saan asumistukea 188€. Tuloni ovat ihan hyvät (netto 2500€), mutta olen kolmen lapsen yh.
535€
Tuilla koko lystä. En ole ikinä ollut töissä.
T: 35v mies
Asun vuokralla, 178 e/kk. Ei tukia.
Kaksin asutaan, 1500 euroa vuokra. Emme saa tukia. Neliö helsingissä.
Vuokra 512 e ihan lahden keskustassa. En saa tukia, palkka 1700 e/kk
Yksiö.Asun yksin.Vuokra -asumistuki = 151€/kk.
Erakkoelämää alkaen 2010 kerrostaloyksiö vuokra-asunto.
Asun.
Vuokra 450 €/kk.
Saan asumistukea.
En asu mutta omistan viisi asuntoa joissa yhdessä (Ok talo) asun ja neljä muuta on vuokrattuina. Yksi Espoossa ja kolme helsingissä.
Vuokrat:
1h Hki = 720€
1h Hki = 700€
2h Hki = 1050€
3h Espoo = 790€
Asun kaksiossa, vuokra on 871 euroa kuukaudessa. En saa asumistukea.
Asun puolisoni kanssa kaupungin vuokra-asunnossa, jonka vuokran maksamme itse. Vuokra on 637e ja neliöitä on 65. Vuokra on itse asiassa laskenut pari vuotta ja tänä vuonna se nousi ollen kuitenkin reilusti vähemmän kuin tähän muuttaessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että asumistuki ei ole mikään automaatio vuokrien hintoihin vaikuttamassa, ei sitä todellakaan saa kuin pieni osa vuokralla-asujista.
Määrittele "pieni osa." minusta yli 1/3 vuokra-asujista ON enemmän kuin "pieni osa". Minusta tuo alkaa olla jo melkoisen iso osa.
Vierailija kirjoitti:
En asu mutta omistan viisi asuntoa joissa yhdessä (Ok talo) asun ja neljä muuta on vuokrattuina. Yksi Espoossa ja kolme helsingissä.
Vuokrat:
1h Hki = 720€
1h Hki = 700€
2h Hki = 1050€
3h Espoo = 790€
Kovat on vuokrat Helsinki/Espoo.
Asun vuokralla.
Vuokra vähän yli 700€.
En saa asumistukea.
Kesaisin asun vuokra-asunnossa Suomessa. Nain talvisin taalla Australiassa omassa talossa. Vuokraa maksan 2500 € / kk. En saa tukia kun ei ole tullut mieleen hakea mutta aion tana vuonna hakea. Olen aikoinani kuitenkin maksanut Suomeen miljoonia veroja joten eikohan ole kohtuullista etta saan tukea siina missa sellaisetkin jotka eivat ole veroja juurikaan maksaneet ja mina olen siis rahoittanut tallaistenkin tukiaiset.
Vaikuttaa siltä, että asumistuki ei ole mikään automaatio vuokrien hintoihin vaikuttamassa, ei sitä todellakaan saa kuin pieni osa vuokralla-asujista.