Minkälainen ihminen lausuu Q-kirjaimen
Kommentit (53)
Tämä on jäänyt ihmetyttämään. Ilmeisesti aakkosia opetettaessa on joskus aiemmin opetettu kirjain g:nä tai sitten vanha kaunokirjoitus-q on sekoittanut ääntämistä. Kun ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Q on ihan aina kuu.
Ymmärrän että c voi tuottaa vaikeuksia, kun se lausutaan vierassanoissa eri tavoin. Jostain syystä sekin sekoitetaan g:hen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se pitäisi mielestäsi lausua?
Ei se ole mielipideasia. Q lausutaan suomeksi "kuu", ei "guu".
Miten erotat sitten puhekielessä Q-kuun ja kuu-Q:n
?Miten erotat puhekielessä voin (verbistä voida) ja voin (meijerituote)?
kuusi tai kuusi
vuori tai vuori
Varmaan joku tosi omituinen ihminen. Siis ajatella, että tästä maailmasta jossa on jotain 7 mrd ihmistä ja tapahtuu kaikenlaista jänskää niin voi löytyä joku, joka lausuu Q:n "guu".
Ääntävätköhän nämä ihmiset k-kirjaimenkin "goo"?
Minä akateeminen ja hyvinpalkattu luulin pitkään, että se guuluu sanoa gamalan guumaisesti. Siitä syystä varmaan olenkin nyt työtön!
Yritän opetella sanomaan sen koolla, että pääsisin taas takaisin töihin 🥰
Minkälainen ihminen kysyy tällaista asiaa palstalla?
Joskus olen miettinyt, miten muut ovat purreet hammasta kun olen oikein taitavasti sanonut
Guasimodo (se notre damen kyttyräheppu)
Gebek (se Kanadan kaupunki)
Ghoul (kummitushyypiö)
Nyt tajusin, että olen opetellut ranskaa ja sanonut myös ranskaksi kaikki guut tosi guumaisina. Quel imbesille!
On se hyvä, että saadaan tähänkin tärkeään asiaan oikkein virallinen vastaus.
Guugkuu!
Näin tuossa Oura-sormuskeskustelun ja tajusin, et oon luullut sen olevan Q eikä O ja sanonut senkin Goura. Onhan se toki parempi kuin Kura, mutta Ourahan se on.
En taida enää puhua kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen miettinyt, miten muut ovat purreet hammasta kun olen oikein taitavasti sanonut
Guasimodo (se notre damen kyttyräheppu)
Gebek (se Kanadan kaupunki)
Ghoul (kummitushyypiö)
Nyt tajusin, että olen opetellut ranskaa ja sanonut myös ranskaksi kaikki guut tosi guumaisina. Quel imbesille!
Aloittajan mielestä Quasimodo lausutaan oikeaoppisesti, Kasimoto ja Hugo, Huuko.
Ladojen (siis Latojen) kokoontumisajot alkavatkin juuri siellä Pohojanmaan lageuksilla...
Miksi valehtelet?
Luit kuitenkin ja kommentoitkin vielä.
Joku vittttumaisrnTyhmäVassaripelle. Joo pakko alentua tuon yhden tasolle, en voinut mitään.
Kansainvälinen tai ihminen, joka osaa englantia?
Se voidaan nykyisin lausua joko guu tai kuu. Kieli kun elää jatkuvasti.
Yllättäen vastaukset ovat taas laatua "on hienoa, kun en tiedä mistään mitään".
Q lausutaan "kuu", siitä ei mihinkään pääse. Se ei missään tapauksessa ole "guu". Ei suomeksi eikä englanniksi. Kuulevatko ja luulevatko nämä Queeniin vetoavat ihan oikeasti, että se lausuttaisiin geellä?
Peskää vaikut korvistanne, älkääkä yrittäkö esittää, että sivistymättömyys ja tietämättömyys ovat hienoja asioita. Ne eivät ole hienoja kuin korkeintaan lähiön kantabaarissa viihtyvien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen vastaukset ovat taas laatua "on hienoa, kun en tiedä mistään mitään".
Q lausutaan "kuu", siitä ei mihinkään pääse. Se ei missään tapauksessa ole "guu". Ei suomeksi eikä englanniksi. Kuulevatko ja luulevatko nämä Queeniin vetoavat ihan oikeasti, että se lausuttaisiin geellä?
Peskää vaikut korvistanne, älkääkä yrittäkö esittää, että sivistymättömyys ja tietämättömyys ovat hienoja asioita. Ne eivät ole hienoja kuin korkeintaan lähiön kantabaarissa viihtyvien keskuudessa.
Mikäs auktoriteetti sinä olet? Älä tule muille päsmäröimään miten heidän pitäisi lausua.
Esim. ex-mieheni (tohtori). Ihan fiksu, luova ja kätevä, mutta äidinkieli ei ole vahvuuksiaan.
Miten erotat puhekielessä voin (verbistä voida) ja voin (meijerituote)?