Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisätty sokeri elintarvikkeisiin

Vierailija
13.01.2021 |

Tämäkö on ongelma :O

Kaupassa näkee, kuinka aikuiset ihmiset ostavat irtokarkkeja jopa kilon kerrallaan. Se on 100% sokeria ja väriaineita. Tämän ymmärtää täysjärkinen ilman tuoteselosteen lukemistakin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa sokeroituja välipaloja esim jogurttia tmv. Sitä saa myös ilman sokeria.

Ei saa, jogurteissa on aina sokeria.

Tietysti maustamattomissakin on esim luontaista maitosokeria, mutta ei lisättyä sokeria.

Siinä on taas yksi markkinoinnin uhri.

Vierailija
22/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aikaan ei syöty karkkeja ja sipsejä ikinä.

Jotain pullaa kyllä ilman ylimääräistä rähmää.

Pikku aski karkkia lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton jogurtti, siihen marjoja, vähän kauraryynejä makeutukseksi. On hyvää ja terveellistä, ei ole lisättyä sokeria

Vierailija
24/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa joidenkin ihmisten kohkaus hedelmien syönnistä. Kuinka hedelmät lihottaa, kun niissä on niin paljon sokeria. Ihan mutulla sanon, että suurimman osan ravinto-ongelma eivät ole liiat hedelmät vaan ihan muut ruoat. Harvoin näkee ihmisiä kantamassa hedelmäpusseja selkä vääränä, mutta sitäkin enemmän näkee ihmisten kärryissä limua, olutta, sipsejä, karkkia jne. Mä ainakin olisin tosi iloinen, jos suurin ongelma mun syömisissä olisi liiat hedelmät. 

Ongelmat onkin siinä, että kaikkia noita pitäisi syödä kohtuudella. Hedelmätkin koituu ongelmaksi, jos niitä ei syödä kohtuudella.

Vierailija
25/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa sokeroituja välipaloja esim jogurttia tmv. Sitä saa myös ilman sokeria.

Ei saa, jogurteissa on aina sokeria.

Tietysti maustamattomissakin on esim luontaista maitosokeria, mutta ei lisättyä sokeria.

Miten elimistö erottaa tuleeko sokeri pussista vain luontaisena?

Siitä, että liikaa sokeria on liikaa.

Vierailija
26/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa joidenkin ihmisten kohkaus hedelmien syönnistä. Kuinka hedelmät lihottaa, kun niissä on niin paljon sokeria. Ihan mutulla sanon, että suurimman osan ravinto-ongelma eivät ole liiat hedelmät vaan ihan muut ruoat. Harvoin näkee ihmisiä kantamassa hedelmäpusseja selkä vääränä, mutta sitäkin enemmän näkee ihmisten kärryissä limua, olutta, sipsejä, karkkia jne. Mä ainakin olisin tosi iloinen, jos suurin ongelma mun syömisissä olisi liiat hedelmät. 

Ongelmat onkin siinä, että kaikkia noita pitäisi syödä kohtuudella. Hedelmätkin koituu ongelmaksi, jos niitä ei syödä kohtuudella.

Mutta hedelmiä saa syödä paljon suuremman määrän kuin karkkia ennen kuin siinä tulee rajat vastaan. Moni napostelee jonkun karkkipussin leffan yhteydessä, mutta aika harva syö leffan aikana pussillisen appelsiineja. Ja siltikin sanoisin, että ne appelsiinit ovat parempi valinta kuin se karkkipussi. Ainakin siinä tulee kuituja ja vitamiineja eikä mitään keinotekoisia aromeja ja väriaineita.

Vierailija
27/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurien karkkimäärien päivittäinen syöminen on ongelma.

Vierailija
28/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maustamaton jogurtti, siihen marjoja, vähän kauraryynejä makeutukseksi. On hyvää ja terveellistä, ei ole lisättyä sokeria

Niinpä, eihän siinä ole vasta kuin 41% päivän suositellusta hiilareita.

Vierailija
29/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisten karkkien väri saadaan myrkyllä, joka on jo monissa maissa kielletty. Namnam.

Vierailija
30/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vähä sokeriset on kalliimpia😂😂😂🤣👍

Vierailija
31/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, eihän siinä ole vasta kuin 41% päivän suositellusta hiilareita.

Miten niin...1.5 dl.ssa

Vierailija
32/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeutuaineet ovat pahempia kuin sokeri, terveellisyydessä ja maussa. Maku on huono!

Vierailija
33/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue edes joskus, oot peottavan pihalla.

Missään muussa kuin sokerissa ei ole 100%.

Ei kekseissä, suklaassa, karkeissakaan.

34/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, jos Raija ostaa kilon mässyä joka päivä, minä en, niin munkin täytyy syödä lisättyä sokeria elintarvikkeissa? Ok

Ei, vaan aikuisetkin ihmiset syövät paljon karkkeja, joiden kohdalla ei tarvitse pohtia..onko tässä l i s ä t t y ä sokeria.

Voipi siinä silti olla. Sitä lisättyäkin.

Vierailija
35/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue edes joskus, oot peottavan pihalla.

Missään muussa kuin sokerissa ei ole 100%.

Ei kekseissä, suklaassa, karkeissakaan.

Joo tiedän tuon, en vain viitsinyt kirjoittaa itsestäänselvyyksiä.

Kekseissä on mm. kovetettua rasvaa ja lisäaineita pilvin pimein.

Vierailija
36/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saatan ostaa jopa kilon irtokarkkeja kerralla.

Vierailija
37/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä20798 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, jos Raija ostaa kilon mässyä joka päivä, minä en, niin munkin täytyy syödä lisättyä sokeria elintarvikkeissa? Ok

Ei, vaan aikuisetkin ihmiset syövät paljon karkkeja, joiden kohdalla ei tarvitse pohtia..onko tässä l i s ä t t y ä sokeria.

Voipi siinä silti olla. Sitä lisättyäkin.

Väriaineita yms

Vierailija
38/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraako ap joka päivä tätä Raijaa, joka ostaa kilon mässyä?

Vierailija
39/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saatan ostaa jopa kilon irtokarkkeja kerralla.

Jokainen saattaa, mutta tarvitseeko.

Vierailija
40/49 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraako ap joka päivä tätä Raijaa, joka ostaa kilon mässyä?

Raija ja Heikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä