Miksi aina kerrotaan kuinka moni HOITAJA ottaa koronarokotteen?
https://www.ibtimes.co.in/nurses-no-guinea-pigs-87000-healthcare-worker…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vain-alle-puolet-hoitajista-ottaa-v…
Miksi ei kerrota moniko LÄÄKÄRI ottaa rokotteen? Heillä on tietotaitoa ja ymmärrystä paljon enemmän kuin hoitajilla... onko niin että lääkäreitä kieltäytyy vielä enemmän ja siksi uutista ei voi julkaista, koska sehän olisi katastrofi rokotemainonnalle...
Mitä luulette?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä mainitsematta lääkärit saadaan aikaan kuva, että he ottaisivat sen kiltisti, vaikka totuus onkin toisenlainen.
Enemmän olen terveydenhuollossa työskennellessäni törmännyt hoitajien rokotevastaisuuteen kuin lääkäreiden. Tästä on esimerkkinä myös hoitajien masinoima työnantajan "pakollista" influenssarokotetta vastustava "minä päätän itse" -kampanja. Samaan aikaan lääkäreillä oli "minä suojaan potilasta" -kampanja, jossa ilmaisivat rokottautuneensa ja kannustivat siihen myös muita.
Jenkeissäkin missä on korkeat covid luvut, sairaaloissa rokotteen haluavien määrän ääripäät ovat 25% ja 65%. Erään kyselyn mukaan yleisesti terveysalalla 29% on kieltäytynyt ottamasta rokotetta. Iso osa kuitenkin haluaa odottaa ja katsoa miten käy haittojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä mainitsematta lääkärit saadaan aikaan kuva, että he ottaisivat sen kiltisti, vaikka totuus onkin toisenlainen.
Vastahan uutisoitiin, että Oulussa lääkärit kiilasivat rokotejonossa saadakseen piikkinsä ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastahan uutisoitiin, että Oulussa lääkärit kiilasivat rokotejonossa saadakseen piikkinsä ennen aikojaan.
Totta kai tällainen uutinen oli mediassa koska se on rokotemyönteinen!
Rokotekriittisyys tässä maassa ( ja maailmalla ) on nyt muuttunut näköjään rokotevastaisuudeksi ja kaikki puolueeton keskustelu tuntuu puuttuvan. Minä olen ottanut kaikki rokotteet mitä rokotusohjelmaan kuuluu mutta covid-rokotteen otan vasta vuoden-kahden päästä jos ollenkaan. Olenko siis rokotevastainen vai omaanko vain terveen epäluulon ? kaikki valtamedia loistaa täysin poissaolollaan mitä tulee rokotekriittisyyteen... eikö sen jo itsessään pitäisi herättää kysymyksiä? Ap
Sellaiset päättelyt ja mielipiteet sieltä.
https://amp.theguardian.com/world/2020/dec/27/63-of-doctors-in-survey-s…
NHS doctors ‘scrabbling’ to get vaccine amid alarm at Covid variant
Many medics ‘frustrated’ about low priority given to frontline staff at high risk of infection
No niin, tulihan se ensimmäinen alapeukuttaja paikalle. Toivoisin että tämä ketju pidettäisiin ylhäällä ja asiasta keskusteltaisiin asiallisesti ja kiihkottomasti. Onhan tämä tauti ja rokote tunnereaktioita herättävä asia, mutta jos toinen puoli näkemystä sivuutetaan täysin/bannataan ja syytetään foliohatuiksi näkökulmat karkaavat vain kauemmas toisistaan. Olisi kiva kuulla lääkärien mielipiteitä ja keskustelua asiasta, etenkin jos suhtaudutte kriittisesti rokotteeseen. Toki kuka vaan voi esiintyä täällä vaikka ydinfyysikkona mutta toisaalta nyt voi kertoa anonyymisti mielipiteensä koska muualla se ei onnistu jos ei ole rokotepropagandan mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Many medics ‘frustrated’ about low priority given to frontline staff at high risk of infection
https://www.theguardian.com/world/2021/jan/10/coronavirus-covid-19-vacc…
Vierailija kirjoitti:
No niin, tulihan se ensimmäinen alapeukuttaja paikalle. Toivoisin että tämä ketju pidettäisiin ylhäällä ja asiasta keskusteltaisiin asiallisesti ja kiihkottomasti. Onhan tämä tauti ja rokote tunnereaktioita herättävä asia, mutta jos toinen puoli näkemystä sivuutetaan täysin/bannataan ja syytetään foliohatuiksi näkökulmat karkaavat vain kauemmas toisistaan. Olisi kiva kuulla lääkärien mielipiteitä ja keskustelua asiasta, etenkin jos suhtaudutte kriittisesti rokotteeseen. Toki kuka vaan voi esiintyä täällä vaikka ydinfyysikkona mutta toisaalta nyt voi kertoa anonyymisti mielipiteensä koska muualla se ei onnistu jos ei ole rokotepropagandan mukainen.
Tasapuolisuusharha. Joku täysin kaheli salaliittoteoria ilman mitään todisteita ei ole yhtä pätevä kuin tieteellisesti todistettu fakta. Eli valinta ei ole 1:1 vaan usein luokkaa 1:100000 tai vielä vähemmän jos asia minkä väitetään olevan vaihtoehto on täysin mahdoton. Silti varsinkin mediassa noita asioita esitellään tasapuolisesti ihan kuin ne olisi samanarvoiset tai esim. ajankohtaisohjelmaan kutsutaan 1 alan ekspertti selittämään mitä tiede on asiasta mieltä ja 1 harrastelija joka on päinvastaista mieltä. Sitä kutsutaan tasapuolisuusharhaksi.
Naurattaa aiheessa pelkoa lietsovat ihmiset. Olen töissä sairaalassa ja eilen kävin ottamassa rokotteen. Samaan aikaan oli kolme lääkäriä myös rokotteella.
En ymmärrä kommenttiasi... ymmärrän hyvin jos lääkäri kertoo faktoja mediassa mutta mitä jos vastapuolella on myös lääkäri faktoineen. Eikö se ole silloin 1:1? Näitä toisia lääkäreitä ei vaan päästetä missään valtamediassa ääneen jolloin vaikutelma on se että yksikään lääkäri ei ole kriittinen rokotetta kohtaan. Tämä minua on ihmetyttänyt ja ihmetyttää edelleen.
Yksinkertaista, rakas AP, yksinkertaista.
Hoitajia on lääkäreihin nähden moninkertainen määrä.
Myös lääkäreiden rokotus on aloitettu myös Suomessa ja vähemmän yllättäen kun huomioidaan lääkäreiden koulutuspohja, ei rokotuksesta kieltäytyjiä juuri ole. Ei siinä ole oikein uutisoitavaa...
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista, rakas AP, yksinkertaista.
Hoitajia on lääkäreihin nähden moninkertainen määrä.
Myös lääkäreiden rokotus on aloitettu myös Suomessa ja vähemmän yllättäen kun huomioidaan lääkäreiden koulutuspohja, ei rokotuksesta kieltäytyjiä juuri ole. Ei siinä ole oikein uutisoitavaa...
Oletko täysin varma? Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommenttiasi... ymmärrän hyvin jos lääkäri kertoo faktoja mediassa mutta mitä jos vastapuolella on myös lääkäri faktoineen. Eikö se ole silloin 1:1? Näitä toisia lääkäreitä ei vaan päästetä missään valtamediassa ääneen jolloin vaikutelma on se että yksikään lääkäri ei ole kriittinen rokotetta kohtaan. Tämä minua on ihmetyttänyt ja ihmetyttää edelleen.
Jos on kaksi vastakkaista faktaa niin toinen ei ole fakta.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta erimielisiä lääkäreitä eli rokotetta vaarallisena pitäviä ei ole 50% lääkäreistä vaan huomattavasti pienempi osuus. Lisäksi ei ole vastakkaisia faktoja vaan vääriä tai harhaanjohtavia johtopäätöksiä faktoista taikka valheellisia väittämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta maallikkona tiedätkö sinä kumpi faktoista on se oikea fakta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta maallikkona tiedätkö sinä kumpi faktoista on se oikea fakta??
Maallikkona totta kai luotan niihin, jotka uskottavasti kumoavat höpöväitteet sekä osoittavat, miksi jonkun johtopäätös on väärä tai fakta ei kestä lähempää tarkastelua.
pitää vaan uskoa noita ylen vale uutisia 99% onnellisesta kansasta ottaa rokotteen. kyllä yle tietää ja tekee LUOTETTAVIA tutkimuksia
https://theweek.com/articles/958201/what-about-covid-vaccine-refusal
Täällä mainittu myös lääkärit. Kyllä, myös lääkärit kieltäytyvät ottamasta rokotetta, sitä vaan ei haluta uutisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Many medics ‘frustrated’ about low priority given to frontline staff at high risk of infectionhttps://www.theguardian.com/world/2021/jan/10/coronavirus-covid-19-vacc…
Tässä juttussa kommentoi HOITAJA, ei LÄÄKÄRI
Tämä juuri.. olisi todella tärkeä tietää miten lääkärikunnassa rokotteeseen suhtaudutaan ?! Kaikki muut kuin rokotetta henkeen ja vereen asti puolustavat jutut missään mediassa loistavat poissaolollaan. Alkaa todentotta epäilyttää tämä touhu. Lääkärit jotka esittävät kritiikkiä saavat bannia YouTubesta jne.