Lisätty sokeri elintarvikkeisiin
Tämäkö on ongelma :O
Kaupassa näkee, kuinka aikuiset ihmiset ostavat irtokarkkeja jopa kilon kerrallaan. Se on 100% sokeria ja väriaineita. Tämän ymmärtää täysjärkinen ilman tuoteselosteen lukemistakin.
Kommentit (49)
Lisätystä sokerista vouhkataan kaiken aikaa: opi lukemaan tuoteselosteet.
Miksi ostaa sellaisia tuotteita, joissa on lisättyä sokeria liikaa.
Miksi ostaa sokeroituja välipaloja esim jogurttia tmv. Sitä saa myös ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa sokeroituja välipaloja esim jogurttia tmv. Sitä saa myös ilman sokeria.
Kun ei se maistu miltään. Siksi se onkin aivan turha välipala.
Sincc
Isoimpana ongelmana ovat karamellit ja keksit. Ilman, että lukee tuoteselostetta ja ilman sosiologin koulutusta, tajuaa: tässä on rutkasti sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, jogurteissa on aina sokeria.
Välipalaksi voi valita ruisleivän juustoviipaleella, kurkkua pinnalle.
Jos sellaista kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti maustamattomissakin on esim luontaista maitosokeria, mutta ei lisättyä sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärtänyt?
Mitä et ymmärtänyt
Vierailija kirjoitti:
Ok, jos Raija ostaa kilon mässyä joka päivä, minä en, niin munkin täytyy syödä lisättyä sokeria elintarvikkeissa? Ok
Ei, vaan aikuisetkin ihmiset syövät paljon karkkeja, joiden kohdalla ei tarvitse pohtia..onko tässä l i s ä t t y ä sokeria.
Onhan noita paljon sokerittomia vaihtoehtoja. Jostain syystä nämä piilosokeria omasta ylipainostaan syyttävät kuitenkin järjestäen haukkuvat juuri nämä muut tuotteet. Milloin mikäkin keinomakeuttaja aiheuttaa syöpää, alzhaimeria tai keripukkia. Niitä ei millään pysty syömään ja joku lääkäri on aina juuri jossain kirjoittanut, miten muisti heikkenee jos syö asesulfaamia tai aspartaamia.
Jännä juttu.
Miksi käyttää makeutusaineita, ne ovat myrkkyä.
Ihminen pärjää ilman sokeria, pieni lapsi ei kaipaa sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti maustamattomissakin on esim luontaista maitosokeria, mutta ei lisättyä sokeria.
Sokeria se on silti.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjää ilman sokeria, pieni lapsi ei kaipaa sokeria.
Jokin idea siinä kuitenkin on miksi miksi näitä erilaisia ravinteita on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten elimistö erottaa tuleeko sokeri pussista vain luontaisena?
Mua naurattaa joidenkin ihmisten kohkaus hedelmien syönnistä. Kuinka hedelmät lihottaa, kun niissä on niin paljon sokeria. Ihan mutulla sanon, että suurimman osan ravinto-ongelma eivät ole liiat hedelmät vaan ihan muut ruoat. Harvoin näkee ihmisiä kantamassa hedelmäpusseja selkä vääränä, mutta sitäkin enemmän näkee ihmisten kärryissä limua, olutta, sipsejä, karkkia jne. Mä ainakin olisin tosi iloinen, jos suurin ongelma mun syömisissä olisi liiat hedelmät.
Ok, jos Raija ostaa kilon mässyä joka päivä, minä en, niin munkin täytyy syödä lisättyä sokeria elintarvikkeissa? Ok