Eikö miehet lue treffiprofiilia ollenkaan?
Olen se, joka täällä joskus sai vihat niskaansa kun olin tapaillut miestä, jolle en ollut kertonut aseksuaalisuudestani heti kättelyssä, ja pohdin kuinka lopettaa tailu paljastamatta tätä yksityiskohtaa itsestäni.
Lopetimme kuitenkin tapailun, ja loin uudelle treffipalstalle profiilin, jossa selvällä suomen kielellä mainitsin muunmuassa olevani aseksuaali.
Sain heti samana iltana toista kymmentä viestiä miehiltä, joista ilmeisesti jokainen oli vain katsonut kuvani, sillä jossain vaiheessa keskustelua ilmeni, etteivät tieneet aseksuaalisuudestani. Osan kanssa sanottiin saman tien heipat, mutta osa alkoi tietysti kyseenalaistamaan asian ja olivat sitä mieltä, että "voisin muuttaa mieleni" jos vain kokeilisin heidän kanssaan seksiä :-) :-)
Että niin, lukekaa oikeasti se profiili älkääkä vain kuvaa tsekatko.. Poistin profiilini ko paikasta, koska sama toistui koko ajan.
Taidan elää ihan suosiolla ilman kumppania.
Kommentit (152)
kuka niitä jaksaa lukea?
samat viini/matkustelu latteudet siellä kummimkin lukee kaikilla
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Sehän on ihan asia homma että ilmaiset olevasi aseksuaali👍
Minusta sinun tekstistäsi näkyy enneminkin ongelmana sama mikä muilla naisilla, eli passiivisuus. Oletet sen seikan että olet nainen, riittävän.Kun nainen on passiivinen niin nainen maksimoi mahdollisuutensa löytää ne miehet jotka yrittävät kaikkia naisia.
Faktahan kuitenkin on ettei kaikki miehet tee aloituksia ja omalla passiivisuudellasi sinä blokkaat ne pois. Jäljelle jää sitten ne miehet jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta ihmisenä sekä yksilönä vaan siksi koska olet nainen.
Kommentti, joka vastaa täysin ohi aloituksen, ja "yllättäen" kommentti on vieläpä miehen kirjoittama.
Miten niin ohi? 🙂 Maitsinhan että on todellakin ok mainita omasta aseksuaalisuudesta ja aloittakahan pähkäili miksi miehet ei lue profiilitekstejä.
Ymmärtääkseni vastasin siihen aika täsmällisesti. Kertauksena todettakoon että syy on se että ne miehet jotka laittavat aloitusviestin, laittavat sen takia koska vastapuolella tai vastaanottajana on nainen. Se minkälainen nainen on kyseessä ei ole merkitystä. Kyseessä on vaan massapostaus, kaikille naisille mitä löytyy.Yksinkertaisin keino millä nainen voi kontrolloida keneen haluaa tutustua on se että on itse aktiivinen. Katselee kaikkia profiileja mitä löytyy ja lähettelee niille viestiä kenen profiili viehättää🙂
Millä lailla tuo estäisi niitä vääränlaisia miehiä massapostittamasta? Ja eihän miesten viestittely velvoita tutustumaan, eli yhtä lailla sitä voi passiivisenakin kontrollolloida sitä, kehen haluaa tutustua: ei vastaa viesteihin, jos ne eivät miellytä -> ei tutustumista ei-toivottuihin miehiin. Kuten aiemmin sanoin, vaikea olla aktiivinen, jos ei löydä kiinnostavia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Minusta sinun tekstistäsi näkyy enneminkin ongelmana sama mikä muilla naisilla, eli passiivisuus. Oletet sen seikan että olet nainen, riittävän.Kun nainen on passiivinen niin nainen maksimoi mahdollisuutensa löytää ne miehet jotka yrittävät kaikkia naisia.
Faktahan kuitenkin on ettei kaikki miehet tee aloituksia ja omalla passiivisuudellasi sinä blokkaat ne pois. Jäljelle jää sitten ne miehet jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta ihmisenä sekä yksilönä vaan siksi koska olet nainen.
Siis en minä vain odotellut yhteydenottoja, vaan selailin miesten profiileja itsekin. En kylläkään ottanut kehenkään itse yhteyttä, sillä yhdenkään profiili ei antanut viitteitä siitä, että minun kannattaisi kokeilla. Jotenkin tuntuisi, että miehet varsinkin kertoisivat heti olevansa aseksuaaleja jos sellaisia ovat, sillä valitettavasti miehistä ajatellaan hyvin usein automaattisesti näiden haluavan seksiä.
Ap
Off topic kai, mutta sallisitko miehen sitten tyydyttää seksuaaliset tarpeensa muualla, jos sellainen olisi mahdollista?
Mikä pointti tällaisessa suhteessa sitten olisi, tai mikä olisi esim. sen miehen syy haluta suhteeseen naisen kanssa, jonka kanssa ei kuitenkaan voi saada sellaista suhdetta, mitä itse haluaisi (eli seksiä sisältävää suhdetta)? Eikö sen miehen kannattaisi suoraan etsiä nainen, joka haluaa seksiä?
Tuo kuvaamasi järjestely sopii tilanteeseen, jossa on oltu todella pitkään yhdessä ja rakastetaan puolin ja toisin, on yhteinen elämä ja halutaan jatkaa sitä yhdessä, mutta sitten syystä tai toisesta toisen seksihalut ovat loppuneet. Tällöin tuo järjestely voi joillekin sopia. Mutta ei ole mitään järkeä lähteä etsimään täysin tuntemattomasta ihmisestä kumppania jokseenkin monimutkaiseen järjestelyyn, etenkin kun sitten pitäisi vielä löytyä se syy ja motiivi, miksi juuri ne kaksi seksuaalisuudeltaan erilaista ihmistä päätyisivät yhteen.
Jos on seksuaalisesti aktiivinen mies joka ei pysy parisuhteessa koska haluaa paneskella kaikkea liikkuvaa, tai hiljan liikkunutta.
Mutta miksi hän haluaisi suhteeseen nimenomaan aseksuaalin kanssa, ja miksi aseksuaali haluaisi tällaisen miehen?
Voi olla harhaluulo ettei aseksuaalia häiritse missä se mies melaansa uittaa koska ei se ole häneltä pois.
Vähän sama kuin ettei se ole minun murheeni ketä sä paneskelet tai olet panematta. Ei se minuun vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Siis en minä vain odotellut yhteydenottoja, vaan selailin miesten profiileja itsekin. En kylläkään ottanut kehenkään itse yhteyttä, sillä yhdenkään profiili ei antanut viitteitä siitä, että minun kannattaisi kokeilla. Jotenkin tuntuisi, että miehet varsinkin kertoisivat heti olevansa aseksuaaleja jos sellaisia ovat, sillä valitettavasti miehistä ajatellaan hyvin usein automaattisesti näiden haluavan seksiä.
Ap
No ihan oikeinhan toimit. Mikäli ei mikään profiili kiinnosta niin mitäpä sitä sen enempää olemaan aktiivinen. Jätä vaikka profiili voimaan josko sieltä joskus mielitietty löytyisi.
Minusta sinä toimit oikein. Mikään ei ole paskempaa kuin jättää noin oleellinen asia kertomatta, siis aseksuaalisuus. Niitäkin ihmisiä on todella paljon jotka eivät vastapuolta infoa asialla. Seksillä vakiinnuttavat suhteen kun puolison löytävät ja kun omasta mielestä on vakaata niin ajavat seksielämän nollaan.
Kyllähän sekä miehissä sekä naisissa on noita aseksuaaleja, hankaluus vaan miten löytävät toisensa.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Lue sinä miesten profiileja ja lähetä viesti jollekin sopivaksi katsomallesi. Keskustelussa kerrot aseksuaalisuuden. Jos tämä ongelma niin ei tarvitse edes tavata. Karsinta on helpompi tehdä näin päin.
No todennäköisesti aseksuaalisuus on ongelma, joten melkoista hakuammuntaa ja vastapuolen ajan tuhlausta.
Tähän voisi auttaa, jos Bumble saataisiin aktiivisempaan käyttään Suomessa. Bumblessa naiset tekevät aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois öyhöttämästä, puutteessa kärsivä miesasiamies!
jotta saatte vihata miehiä rauhassa?
Älä anna läsnäoloni häiritä
Eikö teille ole omat miespalstat, missä ulista naisten julmuutta? Onko siellä naisasianaisia inttämässä, että ei kaikki naiset ja ei saa vihata naisia? Miksi pitää lueskella miesvihapalstoja, jos siitä tulee niin paha mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut laittaa profiiliin "koodisanan", jolla vastaus pitää aloittaa, jos on lukenut koko profiilin. Usein käy ilmi, että ei riitä kärsivällisyys lukemiseen tai äly sen sanan käyttämiseen.
Jotkut laittaa sellasen turn-off-sanan, että sillä saa ne profiilin lukeneet kaikkoamaan. Mikähän siinäkin on ideana, että kerätä niitä huonompia yksilöitä?
Siis huonot yksilöt on niitä, jotka eivät lue profiilitekstiä? Sittenhän niitä on valtaosa. Vaikka kyllähän se tiedettiin.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Kommentti, joka vastaa täysin ohi aloituksen, ja "yllättäen" kommentti on vieläpä miehen kirjoittama.
Miten niin ohi? 🙂 Maitsinhan että on todellakin ok mainita omasta aseksuaalisuudesta ja aloittakahan pähkäili miksi miehet ei lue profiilitekstejä.
Ymmärtääkseni vastasin siihen aika täsmällisesti. Kertauksena todettakoon että syy on se että ne miehet jotka laittavat aloitusviestin, laittavat sen takia koska vastapuolella tai vastaanottajana on nainen. Se minkälainen nainen on kyseessä ei ole merkitystä. Kyseessä on vaan massapostaus, kaikille naisille mitä löytyy.Yksinkertaisin keino millä nainen voi kontrolloida keneen haluaa tutustua on se että on itse aktiivinen. Katselee kaikkia profiileja mitä löytyy ja lähettelee niille viestiä kenen profiili viehättää🙂
Millä lailla tuo estäisi niitä vääränlaisia miehiä massapostittamasta? Ja eihän miesten viestittely velvoita tutustumaan, eli yhtä lailla sitä voi passiivisenakin kontrollolloida sitä, kehen haluaa tutustua: ei vastaa viesteihin, jos ne eivät miellytä -> ei tutustumista ei-toivottuihin miehiin. Kuten aiemmin sanoin, vaikea olla aktiivinen, jos ei löydä kiinnostavia miehiä.
Ei pidä tehdä ongelmaa jos ei ole ongelmaa. Lukasee vaikka postin läpi ja muutkin profiilit mitä löytyy. Jos ei nappaa niin silloinhan ei nappaa. Minäkin esim Tinderissä noin kahdelle sadasta sydämmen laitan. En koe olevani nirso vaan realisti koska haluan tutustua vain sellaisiin ihmisiin jotka jollain tasolla puhuttavat minua.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois öyhöttämästä, puutteessa kärsivä miesasiamies!
jotta saatte vihata miehiä rauhassa?
Älä anna läsnäoloni häiritä
Eikö teille ole omat miespalstat, missä ulista naisten julmuutta? Onko siellä naisasianaisia inttämässä, että ei kaikki naiset ja ei saa vihata naisia? Miksi pitää lueskella miesvihapalstoja, jos siitä tulee niin paha mieli?
Mikä siinä häiritsee että puheenne nostetaan näkyville?
Ja onhan tälläkin palstalla kasa naisia raivoamassa kun joku urpo alkaa selittämään jotain kuinka kìlttimìes ei saa naista. Miksi ette vain skippaa niitä ketjuja?
Meitä ihmisiä on moneen junaan, klisee kyllä, mutta pitää paikkansa, se resiina juttu myös, samoin kuin asemalle jäänti. Koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Seuranhaussa olen huomannut, että on niitä, jotka epätoivoisena heittävät verkkonsa joka lampeen, niitä, jotka eivät ymmärrä mitä joku sana tai käsite tarkoittaa ja eivät viitsi tai osaa ottaa selvää ja niitä, jotka vähät välittävät vaikka tietävätkin, kokeilevat onneaan.
Ja näitten kanssa on tultava toimeen, jos seuraa etsii julkisella foorumilla, joka ei ole kategorisoitu.
Näinhän se on arkielämässäkin, työpaikoilla jne.
Seuranhaussa tärkeät kriteeri on, sen lisäksi, että sen tekstissä mainitsee, tarpeellista ottaa heti puheeksi; huomasithan että....
Ja miksikö näin, siksi, että meitä ihmisiä......
Ja vielä kerran, tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut laittaa profiiliin "koodisanan", jolla vastaus pitää aloittaa, jos on lukenut koko profiilin. Usein käy ilmi, että ei riitä kärsivällisyys lukemiseen tai äly sen sanan käyttämiseen.
Jotkut laittaa sellasen turn-off-sanan, että sillä saa ne profiilin lukeneet kaikkoamaan. Mikähän siinäkin on ideana, että kerätä niitä huonompia yksilöitä?
Siis huonot yksilöt on niitä, jotka eivät lue profiilitekstiä? Sittenhän niitä on valtaosa. Vaikka kyllähän se tiedettiin.
Mistä tiedät suhdeluvut?
Ja onko lukemisen ymmärtämisessä hankaluuksia?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Meitä ihmisiä on moneen junaan, klisee kyllä, mutta pitää paikkansa, se resiina juttu myös, samoin kuin asemalle jäänti. Koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Seuranhaussa olen huomannut, että on niitä, jotka epätoivoisena heittävät verkkonsa joka lampeen, niitä, jotka eivät ymmärrä mitä joku sana tai käsite tarkoittaa ja eivät viitsi tai osaa ottaa selvää ja niitä, jotka vähät välittävät vaikka tietävätkin, kokeilevat onneaan.
Ja näitten kanssa on tultava toimeen, jos seuraa etsii julkisella foorumilla, joka ei ole kategorisoitu.
Näinhän se on arkielämässäkin, työpaikoilla jne.
Seuranhaussa tärkeät kriteeri on, sen lisäksi, että sen tekstissä mainitsee, tarpeellista ottaa heti puheeksi; huomasithan että....
Ja miksikö näin, siksi, että meitä ihmisiä......
Ja vielä kerran, tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Amen.
Vierailija kirjoitti:
Montakos aloitetta ap on tehnyt miehille?
Miten ap:n tekemien/tekemättä jättämien aloitteiden määrä liittyy tähän, ettei miehet ilmeisesti vaivaudu lukemaan profiilitekstiä? Sanoi etsivänsä aseksuaalista miestä. Kertoi profiilissaan olevansa itse aseksuaali, mutta silti sai viestejä miehiltä, jotka ei olleet ja eivät tienneet ap:n olevan aseksuaali. Tuo aika merkittävä fakta olisi selvinnyt profiilitekstistä. Tästä ap loi ketjun, jossa otsikossa kysyvä, ihmettelevä sävy joidenkin miesten toimintatapoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
kuka niitä jaksaa lukea?
samat viini/matkustelu latteudet siellä kummimkin lukee kaikilla
Miksi laittaa viestiä ihmiselle jonka mielenkiinnot on sinusta latteuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:n tekemien/tekemättä jättämien aloitteiden määrä liittyy tähän, ettei miehet ilmeisesti vaivaudu lukemaan profiilitekstiä? Sanoi etsivänsä aseksuaalista miestä. Kertoi profiilissaan olevansa itse aseksuaali, mutta silti sai viestejä miehiltä, jotka ei olleet ja eivät tienneet ap:n olevan aseksuaali. Tuo aika merkittävä fakta olisi selvinnyt profiilitekstistä. Tästä ap loi ketjun, jossa otsikossa kysyvä, ihmettelevä sävy joidenkin miesten toimintatapoja kohtaan.
Käytännössä ap valittaa aloitteiden tasosta. Palstalaisilla on tapana kehoittaa katsomaan peiliin ja tekemään itse paremmin jos ei muiden teot miellytä. Ainakin näin naiset toimivat kun kilttimìes valittaa jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ap valittaa aloitteiden tasosta. Palstalaisilla on tapana kehoittaa katsomaan peiliin ja tekemään itse paremmin jos ei muiden teot miellytä. Ainakin näin naiset toimivat kun kilttimìes valittaa jostain.
Kehotatko siis naisia keskustelemaan vain niiden miesten kanssa jolle laittavat itse ensin viestin ja ignoiraamaan ne miehet jotka laittavat ensin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa ei lue ja lopuista vain harva tietää, mitä tuo termi tarkoittaa. Heistä 0,1 % googlaa.
Olisiko aseksuaaleilla jokin foorumi tai someryhmä, jonka kautta voisit tavata kivoja tyyppejä?
Olen yrittänyt googlailla ja etsiä tällaisia, mutta en ole löytänyt. Jos joku tietää niin saa vinkata.
Ap
Suosittelen seurakunnan sinkkuryhmiä. Ne ei taida vaan nyt kokoontua koronan takia.
Uskovainenkin haluaa pesää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehotatko siis naisia keskustelemaan vain niiden miesten kanssa jolle laittavat itse ensin viestin ja ignoiraamaan ne miehet jotka laittavat ensin?
en laita miehille viestejä ja minua lähestyy vain urpot
ulìulìulì
mikähän tuohon voisi auttaa?
KAIKKI MIEHET
ULÌULÌULÌULÌ