Uudessa teslassa on toimintamatka alle 300km kylmällä säällä
Näin kertoi minulle taksikuski joka sai uuden teslan työautokseen.
Se on kohta tulevaisuutta kaikille, että autot joutuu viemään latauspisteille monta kertaa vähänkään pidemmillä reissuilla ja odotella pitkiä aikoja latautumista.
Auton latautuessa voi mukavasti muistella niitä aikoja jolloin tankkaukseen meni 5 minuuttia ja tankillisella bensaa ajeli 700 kilometriä.
Kommentit (17)
Tulevaisuudessakin noita ostaa kaupunkilaiset. Pitkää matkaa ajavat hankkivat hybridejä kuten nytkin.
Tässä mielenkiintoista luettavaa. 20 asteen pakkasella teslalla ajaa 250 kilometriä ja pikalautaus kestää 1h 15min.
www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000007344047.html
Itse saisin juuri ja juuri päivän työmatkat ajettua uudella akulla. Eri asia on sitten käytetyllä akustolla.
Kyllä, iso ongelma!
Minäkin ajan JOKA PÄIVÄ töihin 200 kilometrin päähän 25 asteen pakkasessa ja siellä työpaikalla ei autoa voi ladata. Takaisin kotiin ei pääse kun tuo autonhirvitys hyytyy puoliväliin matkaan!
Siksipä ajankin jatkossakin 50 vuotta vanhalla mersullakin, tiisseliä palaa mutta tankilla ajaa tuhannen kilometriä ja kaikki näkevät sinisestä savusta missä myö kulujen!
Nyt alkaa tulla Teslalta näitä uusia supernopeita Supercharger-latausasemia. Tänä vuonna on tulossa mm. Mikkeliin, Lappeenrantaan, Jyväskylään, Kuopioon eli tänne itäisempään Suomeen, jossa Vierumäkeä lukuunottamatta ei Teslan Superhchargereita ole vielä ollutkaan, ainoastaan matkalatureita joissain majoituspaikoissa ja kylpylöissä. Teslan voi tietysti ladata ihan missä vaan julkisella latausasemalla, ei tarvi olla heidän omansa mutta Superhchargerit ovat nopeampia. Normaali pistokkeestakin voi tilapäisesti ladata mutta se on tosi hidasta, vie useamman tunnin. Hullunnopea latausasema Huittisiin – Teslaan saa 120 kilometriä toimintamatkaa viidessä minuutissa | Kauppalehti
Naapuri ajoi just uudehkolla teslallaan päin puuta. Mahtaa v ituttaa. Ajaa aina ylinopeutta ja kuvittelee olevansa parempi kuin vatanen, mut ei tainnut sit ollakkaan. Voi voi.
MInä koen huolta niiden akkujen takia. Paljonko Suomeenkin tullaan kaivamaan kaivoksia, jotta saadaan akkuihin tarvittavia alkuaineita? Siis nimenomaan uusiutumattomia luonnonvaroja kulutetaan paljon enemmän kuin perinteisissä polttomoottoriautoissa, sitä vain ei sanota ääneen. Ilmastotuhon lisäksi saadaan mittavia ympäristötuhoja.
Eihän tuo ole ongelma, siis sitten kun kaikilla nykyisillä tankkauspisteillä on riittävä määrä pikalatureita joilla saa sen sata kilsaa parissa minuutissa. Ei tosin muutenkaan ole minun ongelmani, ellei tule lottovoittoa että pääsee siirtymään tonnin autoista 30 tonnin autoihin.
Tesla alkaa olla mennen talven lumia muutenkin Toyota luvannut tälle vuodelle solid state akun johon saa ladattua 500km 10minuutissa ja tuotantoauton parissa vuodessa. Siinä sitten Tesla-ukot itkua tihrustaen kyselevät paljonko sadan tonnin muinaisjäänteestä saa vaihdossa Yarikseen.
Jaa. Minun bemarissa (i3) on 80 km toimintasäde, eikä sekään ole koskaan loppunut kesken. Eiköhän jokainen osaa ostaa autonsa omien tarpeidensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tesla alkaa olla mennen talven lumia muutenkin Toyota luvannut tälle vuodelle solid state akun johon saa ladattua 500km 10minuutissa ja tuotantoauton parissa vuodessa. Siinä sitten Tesla-ukot itkua tihrustaen kyselevät paljonko sadan tonnin muinaisjäänteestä saa vaihdossa Yarikseen.
Miksei teslaan voi vaihtaa tuota Toyotan akkua. Aikoohan Toyota antaa tekniikan muillekkin.
Auto ostetaan oman käytön mukaan, jos joku ajaa 700km päivässä per suunta niin ostaa siihen sopivan auton. Itse ostin Teslan ja ajan yleensä päivässä noin 90-120km per suunta työmatkaa ja voin ladata autoa toisessakin päässä. Tähän päälle vähän muitakin ajoja niin saan hieman ostohintaa takaisin siinä minkä verran maksan polttoaineesta eli sähköstä. 30€/kk on se verottajan latausetu nykyään mikä toki ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessakin noita ostaa kaupunkilaiset. Pitkää matkaa ajavat hankkivat hybridejä kuten nytkin.
Ihanko totta ostaa. Mistä luulet että ne lataa niitä
Paljonko hybridi kuluttaa bensaa?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko hybridi kuluttaa bensaa?
Hydridit vievät 3.5-4.5 kertaa enemmän polttoainetta mitä valmistajat lupaavat . Pahimmillaan yli 11 litraa sadalla kilometrillä.
www.iltalehti.fi/autouutiset/a/adada2d1-2aa9-473e-be85-c7a0e3ab9afc
Mitä sitten? Ajatko useinkin yli 300 kilometriä päivässä talvella?