Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M, voinko ostaa hyvällä omallatunnolla?

Vierailija
02.08.2006 |

Uuden kuvaston lastenvaatteet ovat suloisia -mutta en tiedä voinko ostaa niitä hyvällä omallatunnolla... Siis kertokaa jos tiedätte, onko totta huhut ko. firman lapsityövoiman käytöstä, huonoista työoloista tehtaissa yms. Hyvänlaatuisia ja edullisia vaatteita ovat minusta, mutta pitäisikö boikotoida em. syistä!?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatetehtaiden työntekijöille maksetaan maan hintatasoonkin nähden pientä palkkaa. En muista paljonko ne palkat oli, mutta olisiko ollut alle euron päivässä ja työaika jotain 15 tuntia.

Vierailija:

Eurolla saa ihan eri asioita siellä kuin täällä.

Vierailija
42/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin joku nousee barrikaadeille minun puolestani. Olen huonosti palkattu myyjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsilleni sellaisia vaatteita, jotka toiset lapset ovat kurjissa olosuhteissa tehneet... Kiitos vastauksista! T. ap

Vierailija
44/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät tietoa asiasta mm. googlettamalla h&m + lapsityövoima

Ylipäänsä se, että tuotteita myydään todella halvalla, on aina vahva hälytysmerkki. Joku - lapsi tai aikuinen - tekee työtä riistopalkalla, jos me voimme ostaa farkut parilla kympillä. Miettikääpä, mitä vaatteet ja lelut maksoivat silloin, kun me kolmekymppiset ja sitä vanhemmat olimme itse lapsia. Silloin tuotteita tehtiin nykyistä paremmilla ehdoilla työntekijöiden kannalta ja hinnat olivat kohdallaan. Mikään peruste ei oikeuta lapsityövoimaa tai muuta riistämistä. Kannattaa ostaa eettisesti ja vähemmän kuin paljon halpaa riistotavaraa.

Ps. Kiitos ap, että otit asian esille. Tuntuu hyvältä huomata, että edes joku näistä asioista välittää.

Vierailija
45/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatkaapas nyt ihan oikeiasti missä maassa mikäkin tuote tehdään.

Varmasti suurin osa tehdään kaukoidässä.Kysy vaikka jostain liikkeestä suomalsieksi luulemaasi tuotetta ja missä se oikeasti on valmistettu.

Kukaan ei nykyään valmista suomessa yhtään mitään.

Ei siis voi ostaa mitään enää ikminä koska et voi olla varma tuosta lapsi työvoima aspektista!