Aamulla puhkes kunnon riita kun näin miesystävän laittavan tyttärelleen aamupalaa!
Ei jumankauta mies teki tytöölle teetä laskemalla kraanasta tuli kuumaa vettä! Jäin ihan sanattomaksi mutta kun sain sanottu että hyvä mies KEITÄ SE VESI! Vastaus oli että jos tyttö ei ole kahdeksaan vuoteen sairastunut kuumasta hanavedestä niin eiköhän se kelpaa jatkossakin. Mä sanoin että laitan vaikka viestiä tytön äidille mutta tästä lähtien keität sen veden. IKINÄ ei ole tullut mieleenkään että joku joisi kuumaa hanavettä saati tarjoais sitä lapselleen. Huh huh!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Ja tottakai Naiset uskovat aloituksen niinkuin kaiken paskan, josta sitten riitelevät esim. Töissä hoitoalalla. On miehenä aika raskasta katsella ja kuunnella tälläisia valopäitä.
Mikä tässä on niin vaikeaa uskoa?
Minä ainekin rakastan miestäni ja tykkään miehistä ylipäätään että jos luulet tämän olevan jotain "mies vihan" lietsomista niin et voisi olla enempää väärässä. Ihan samallaisen ketjun olisin tehnyt ystävättärestäni jos hän olisi toiminut samoin. Tämä on hyvä paikka anonyymisti tuulettaa vähän tunteitaan. En halua esim. äidilleni kertoa koko asiasta mutta kuitenkin saada jotain vastakaikua mielipiteelleni että olen oikeassa.
Ap
No hui kauheaa mikä rikos tapahtunut. Kyllä te ämmät ootte huvittavia :D
Vierailija kirjoitti:
No hui kauheaa mikä rikos tapahtunut. Kyllä te ämmät ootte huvittavia :D
Sanoo tyyppi joka tulee vauvapalstalle ämmitteleen naisia.
Miten sitten hampaiden pesu? Harva kai pesee kylmällä vedellä. Ei sitä vettä niellä siinä, mutta käyhän se suussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jännän mielipiteitä jakava aihe. Olen itse oppinut olemaan tosi tarkka tässä asiassa, ja nimenomaan raskasmetallien, ei bakteerien takia. Siksi keittäminen ei auta, vaan keitettävä vesikin on aina kylmältä puolelta hanaa. Ja jos vihanneksia huuhtelee lämpimällä vedellä (sillä kuulemma lähtee torjunta-aineet paremmin), niin perään pitää huuhdella kylmällä. Näin olen kotona oppinut, mutta isosta osasta näitä sääntöjä ei moni muu ole kuullutkaan, ei välttämättä edes ammattilaiset.
Itse olen elänyt 37v. siinä uskossa että KAIKKIEN ihmisten ruuan laitto tapahtuu kylmällä vedellä. Muu ei ole käynyt edes mielessä. Ei mieskään vaikka riisiä keittäessä laita hanasta kuumaa vettä liedelle vaan kylmää. Siksi yllätyin että on noin ajattelematon. Käsittääkseni kuuma vesi on vain pesemistä/peseytymistä varten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan vuotta juonut kuumaa hanavettä ja nyt laittelet tytön äipälle viestiä?
Eiköhän tuo ole tiennyt jos noin monta juotettu.Sen verran tunnen tytön äitiä että aivan varmasti ei ole tiennyt! Niin harvoin tyttö juo teetä että mennyt meiltä molemmilta ohi.
Ap
Ensin repeet, että kahdeksan vuotta juotettu. Nyt sitten kuitenkin harvakseltaan, äidin tietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten hampaiden pesu? Harva kai pesee kylmällä vedellä. Ei sitä vettä niellä siinä, mutta käyhän se suussa.
Apuwa! Onkohan vika sittenkin minussa koska minulle on itsestäänselvyys että jokainen pesee hampaat kylmällä vedellä?! Tästä keskustelustahan tuli suorastaan silmiä avaava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan vuotta juonut kuumaa hanavettä ja nyt laittelet tytön äipälle viestiä?
Eiköhän tuo ole tiennyt jos noin monta juotettu.Sen verran tunnen tytön äitiä että aivan varmasti ei ole tiennyt! Niin harvoin tyttö juo teetä että mennyt meiltä molemmilta ohi.
Ap
Ensin repeet, että kahdeksan vuotta juotettu. Nyt sitten kuitenkin harvakseltaan, äidin tietämättä.
Mun mielestä kertakin on liikaa. Varsinkin lapselle joka ei tajua omaa parastaan vaan luottaa aikuisen harkinta kykyyn.
Ap
Siis toden totta. En uskonut ja piti kuukkeloida, ja näin se vaan on. Ei saa juoda kuumaa, ei edes haaleaa, hanavettä. Oikeastaan ei saa käyttää edes ruuan laitossa. Joskus laiskuuttani olen kanssa ottanut hanasta kuumaa mukiin, enkä ole sairastunut.
Näytä ne artikkelit sille. Ei se muuten usko, vaan laiskuuttaan jatkaa tuota kun sinä et ole näkemässä.
Vedenkeitin voi maksaa alle 10e, joten mitä ihmettä?
Siis peseekö joku oikeasti hampaat muulla kuin kylmällä vedellä? 😲
Vierailija kirjoitti:
taas keksittyä paskaa, mutta mammat nielee
Ohis, mutta en tiedä kuinka köyhä elämä pitää olla jos tämä on jotain ihan uskomatonta. Sitä en tiedä onko just tämä totta vai ei mutta ei nyt varsinaisesti ihan ennnen kuulumattomalta kuulosta.
Mikro on mainio tapa lämmittää kupillinen kylmää vettä sopivaan lämpötilaan - kannattaa antaa kiehahtaa. Menee alle 60 sekkaa,
Vierailija kirjoitti:
Tee ukolle sekamehua johon otat vettå (huolellisesti siivotusta) vessanpöntöstä.
Sitten mehunautinnon jälkeen sanot, ettå ihan samaa vettå se on. Niinkuin onkin.
Muutama pikku nokare sinne mausteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa. Jos käyttää kuumaa vettä juomavetenä, putkistosta saattaa liueta raskasmetalleja esim lyijyä varsinkin vanhoissa taloissa.
Mihin raskasmetallit häviää vedestä keittämällä?
No niitä ei liukene siihen kylmään veteen! Siksi otetaan kylmää hanasta ja se lämmitetään. Halojaa!
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin voi maksaa alle 10e, joten mitä ihmettä?
Tämä nyt ei varmasti ollut rahasta kiinni vaan ajattelemattomuudesta. Kyllä hän olis keittänyt tytölle tee veden vaikka kattilassa jos olis tajunut tekevänsä väärin. Se mua syö että miksi ei tajunut? Ei hänelle olis tullut mieleenkään just esim. pestä tytön hampaita lämpösellä vedellä tämän ollessa pienempi. Ihmettelen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuwa! Onkohan vika sittenkin minussa koska minulle on itsestäänselvyys että jokainen pesee hampaat kylmällä vedellä?! Tästä keskustelustahan tuli suorastaan silmiä avaava.
Ap
Huuhteletko pimpinkin kylmällä vedellä? Mitäs jos suihkun jälkee mies lipaisee pimperoasi ja saa myrkytyksen, kun oot pessy lämpimällä vedellä?
No nyt kun mainitsit niin käytän kieltämättä bideetä monta kertaa päivässä joten ehkä ton ukko parkani vielä karma korjaa;D
Ap
Hankin kiehuvan veden hanan, tai itse asiassa 5-1- hanan. Älytömän helppoa, kun samasta hanasta tulee kiehuvaa vettä, kuplavettä, jäävettä ja tietysti myös normaalit kylmä ja lämmin vesi. Vedenkeitin jäi turhakkeeksi.
Tämä on kyllä jännän mielipiteitä jakava aihe. Olen itse oppinut olemaan tosi tarkka tässä asiassa, ja nimenomaan raskasmetallien, ei bakteerien takia. Siksi keittäminen ei auta, vaan keitettävä vesikin on aina kylmältä puolelta hanaa. Ja jos vihanneksia huuhtelee lämpimällä vedellä (sillä kuulemma lähtee torjunta-aineet paremmin), niin perään pitää huuhdella kylmällä. Näin olen kotona oppinut, mutta isosta osasta näitä sääntöjä ei moni muu ole kuullutkaan, ei välttämättä edes ammattilaiset.