Eka kerta vaa’alla kolmeen vuoteen: painan 138 kg
Ja olen 29 vuotias nainen ja 68 cm pitkä. Kolmessa vuodessa paino 96—> 138 kg.
Mitäs nyt?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, ihanko 68cm pitkä? ;) Mä oon marraskuussa alkanut pudottaa painoa tuosta 96:sta (ehkä 1-1,5kg lähtenyt) ja oon sentään kymmenen senttiä lyhyempi. Ikää onkin sitten se kymppi enempi.
No sinä se vasta tumppi olet, jos ap on 68cm pitkä ja sinä siitä vielä 10 senttiä lyhyempi. Eli pituutesi 58cm.
Hankkikaa nyt jokainen vaaka kotiin ja punnitkaa itsenne edes kerran kuussa. Ettei tule tällaisia yllätyksiä.
tuommoinen massakausi vaatii äärimmäistä päättäväisyyttä ja sitoutumista, ei saa lipsua tai kilot lähtee.
Ja rahaa..
Eka kerta peilin edessä sit seuraavaksi, kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
tuommoinen massakausi vaatii äärimmäistä päättäväisyyttä ja sitoutumista, ei saa lipsua tai kilot lähtee.
Ja rahaa..
Kyllä ylipaino tuntuu painottuvan (heh) sinne alimpiin tuloluokkiin eli ei ole rahasta kiinni syödä itsensä sairaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja rahaa..
Just tuli Burger Kingin mainos jostain Kingiviikosta ja siellä oli hampparia ja useita nugetteja parin euron hintaan... Kyllä nuo kaikki mässyt on aika halpoja ja voihan valita Xtran sen Taffelin sijaan vaikka sipseissä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkanut kasvattamaan läskeistä jotain suojakuorta itsesi ympärille, jottei kukaan yltäisi satuttamaan sinua?
Helpoiten pääset alkuun, kun karsit hiilarit pois ja huolehdit siitä, että tulet kylläiseksi proteiineista. Nopea alkupudotus luo uskoa siihen, että on mahdollista muuttua ja löytää itsesi. Ei tarvitse edes rääkätä itseään liikkumalla. Paitsi piristyksen vuoksi raikkaassa ulkoilmassa.
"Läskeistä jotain suojakuorta"? Ei sitä tarvitse ihan tuollaisilla sanavalinnoilla kertoa. Kyllä tuollaisessa lihomisessa on tosiaan taustalla jotain mielenterveysongelmaa/syömishäiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, ihanko 68cm pitkä? ;) Mä oon marraskuussa alkanut pudottaa painoa tuosta 96:sta (ehkä 1-1,5kg lähtenyt) ja oon sentään kymmenen senttiä lyhyempi. Ikää onkin sitten se kymppi enempi.
Aika huono tahti sulla.
No varmaan jos kaikki epäkohdat muuttaisi kylmiltään kerralla olisi tahti nopeampi mutta taatusti luovuttaisin hetken päästä. Jotain on kuitenkin tapahtumassa kun vielä vuosi sitten piukalta tuntuneet 44-koon työhousut kiristää enää pukiessa/riisuessa lantiolta muttei vyötäröltä ja muutenkin turvonnut olo alkaa olla vähenemään päin.
Mikäli olet laihtunut 'ehkä kilon' niin se mitä on tapahtunut on että kuminauha on housuista löystynyt vanhuuttaan, ei muuta.
Tätä ei sitten ole kirjoitettu mitenkään pahalla, mutta älä lue jos olet superherkkä loukkaantumaan.
Pakko sanoa etten ymmärrä miten te ette huomaa muutosta?
Olen 172cm/70kg mies ja todellakin olen huomannut eron 60-65kg verrattuna. Siitä huolimatta etten omista kokovartalopeiliä, en muista katsoneeni vartaloani peilistä ikuisuuksiin, ja samat vaatteet menevät päälle. Mutta ihan selkeästi on tullut vatsaa ja jenkkakahvaa, ja olo on kankeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono tahti sulla.
No varmaan jos kaikki epäkohdat muuttaisi kylmiltään kerralla olisi tahti nopeampi mutta taatusti luovuttaisin hetken päästä. Jotain on kuitenkin tapahtumassa kun vielä vuosi sitten piukalta tuntuneet 44-koon työhousut kiristää enää pukiessa/riisuessa lantiolta muttei vyötäröltä ja muutenkin turvonnut olo alkaa olla vähenemään päin.
Mikäli olet laihtunut 'ehkä kilon' niin se mitä on tapahtunut on että kuminauha on housuista löystynyt vanhuuttaan, ei muuta.
Kyllä alkaa turvottelukin poistumaan kehosta melko nopsaan, jos aloittaa terveellisemmän ruokavalion laihdutusmielessä.
Minun mieheni painoi pahimmillaan 130 kg ja hän on yli 190 cm pitkä. Ja kyllä hänkin oli huomattavan lihava, vaikka varmasti lihastakin oli jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Olet sairaallollisen ylipainoinen. Mätät ruokaa järjettömät määrät suuhusi joka päivä. Miten ehdit?
No jos lihoo helposti, kuten aloittaja, niin ei siinä ole mitään ehtimistä. Itse olen mies, joka on 175 cm pitkä ja painan yli 130kg. Esim 8 tunnin työpaivän aikana syön usein vain kaksi palaa leipää. Kotona sitten syön kaksi lautasellista ruokaa ja illalla kahvit sekä pullat, ja painoa vain tulee.
Varmaan saisin samanlaisen lukeman, paitsi painonnousu viimeisen viiden vuoden aikana on ollut vielä kovempi :( Tarpeeksi monta vastoinkäymistä kun osuu peräkkäin ja stressisyöminen tai alkoholinkäyttö lähtee käsistä niin paino voi nousta erittäin nopeasti. Olen pahoillani, että täällä jotkut ovat irvailleet asialle, ja toivon että pääset/pääsemme laihdutuksessa alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono tahti sulla.
Kyllä alkaa turvottelukin poistumaan kehosta melko nopsaan, jos aloittaa terveellisemmän ruokavalion laihdutusmielessä.
Omalla kohdalla annoskoot on se suurin ongelma, olen tunnistanut omaavani ihmeellisen pelon näläntunnetta kohtaan ja siksi on tullut tavaksi syödä ylimääräistä ikäänkuin varastoon, eikä suinkaan sopivasti l. vain sen verran että nälkä lähtisi. Pikaruokaa tulee syötyä ehkä pari kertaa vuodessa. Olen myös kehitellyt keinon lisätä hyötyliikuntaa nyt talvella kun työmatka on julkisten varassa ja kotijumppaakin olen viime kuussa aloitellut pääasiassa kehonpaino-/käsipainotreenillä.
Mä huomaan heti, jos tulee pari kiloa ylimääräistä. Käytän tarkoituksella napakoita farkkuja. Housut alkaa kiristää välittömästi, jos vatsa alkaa pömpöttää. Silloin on vielä helppo tehdä nopea korjausliike.
Punnitsen myös itseni säännöllisesti sekä seuraan mittanauhalla vyötäröä ja lantiota.
Työkaveri päivittelevät, kun minä pysyn samoissa mitoissa vuosikymmenestä toiseen. Oikeasti en pysy itsestään, vaan seuraamalla tilannetta ja reagoimalla tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni painoi pahimmillaan 130 kg ja hän on yli 190 cm pitkä. Ja kyllä hänkin oli huomattavan lihava, vaikka varmasti lihastakin oli jonkun verran.
No on kyllä ollut kapeaharteinen ja hintelä jos on näyttänyt huomattavan lihavalta tuolla pituudella :D Minä ole 178cm/120kg ja moni luulee minua 20 kg kevyemmäksi, koska olen leveäharteinen junttura.
No mut ei hätää kun näinä päivinä voi kuitata asian vain sanomalla että olet kehopositiivinen ja thats it. Lisää roskaruokaa ja donitseja napaan ja vamos!
Tuossa alkaa huonolla tuurilla jo olemaan ihon palautumattoman venymisen ja lymfodeeman riski. Sen jälkeen ei myöhemmin halutessaan pelkkä laihdutus korjaa kehon ulkoisia vaurioita.
Olen about samoissa mitoissa ja tiedostan vääristyneen kehonkuvani siten että peilistä itseäni katsoessani en koe itseäni niin läskinä mutta auta armias kun näen itseni valokuvassa...