Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koira-kissa-talouksissa koiraan panostetaan enemmän?

Vierailija
12.01.2021 |

Mulla on useampi kaveri lähipiirissä joiden taloudessa on sekä koiria että kissoja. Joko molempia useampia tai 1 koira ja 1 kissa.

Se mikä on alkanut ärsyttää, on huomio siitä miten koiran/koirien kanssa tunnutaan viettävän paljon enemmän aikaa kuin kissan/kissojen. Koiria tietysti ulkoilutetaan mutta sen lisäksi niiden kanssa myös harrastetaan ja touhutaan oikeastaan jatkuvasti jotain. Yhdessäkään tällaisessa taloudessa kissat eivät pääse ulos koskaan. Vaikuttaa siltä että kissat vaan hengailevat asunnossa mutta eivät varsinaisesti ole osa isäntäväen elämää, toisin kuin koirat. Olen tehnyt tämän huomion myös muiden kohdalla kuin näiden tuttujen.

Millä ihminen perustelee itselleen sen että koira pääsee ulos monta kertaa päivässä, ja kissa vain jos se siirretään kuljetuskopassa autoon lääkärireissua varten? Miksi pitää ottaa useampia lemmikkejä jos ei rahkeet riitä kaikkien aktivointiin ja hyvinvoinnista huolehtimiseen? Kissa ei ole mikään sohvatyyny vaan koiraa vähemmän kesy petoeläin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl on taas maailma monel taval vinos.

No eiks vaan ole. :D

Asia kiusaa mua kyllä ihan oikeasti.

Ap

Vierailija
22/24 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole koskaan ollut koiraa tai kissaa, mutta se mitä olen sukulaisten ja kavereiden lemmikkejä nähnyt, niin kissat yleensä viihtyvät omissa oloissaan, mutta koirat hakeutuvat ihmisten luokse.

Esimerkiksi, kun menen koiraperheeseen, koira tulee välittömästi vahtimaan, että kuka tuli. Kissaa ei voisi vähempää kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole koskaan ollut koiraa tai kissaa, mutta se mitä olen sukulaisten ja kavereiden lemmikkejä nähnyt, niin kissat yleensä viihtyvät omissa oloissaan, mutta koirat hakeutuvat ihmisten luokse.

Esimerkiksi, kun menen koiraperheeseen, koira tulee välittömästi vahtimaan, että kuka tuli. Kissaa ei voisi vähempää kiinnostaa.

Jotkut kissat kyllä tulevat ovelle, mutta niillä tuntuu vieraan tervehtimisen sijaan olla pyrkimys livahtaa ovenraosta ulos.

Vierailija
24/24 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat ja koirat tosiaan ovat erilaisia eläimiä, eiväthän ne ole mitenkään sukua toisilleen. 'Kissaa ei kiinnosta' pitää usein paikkansa, tosin monesti kissa pysyy omissa oloissaan koska on epäluuloinen tai pelkää. Siis jos kotiin tulee vieraita. Oma kissani tulee pomminvarmasti aina ovelle vastaan, etenkin jos tulee kavereita kylään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan