Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä helvetillä erosta pääsee yli? Olen aivan loppu ja kyllästynyt

Vierailija
12.01.2021 |

Miten pääsee eteenpäin? Onko täällä ketään jolle erosta yli pääseminen on ollut todella vaikeaa, mutta lopulta jotenkin keksinyt keinot päästä yli?

Haluan vain luoda uskoa itseeni, että jonain päivänä tuska loppuu ja edes osa päivästä tuntuu elämisen arvoiselta.

Olen käynyt terapiassa ja en ole kokenut sen auttaneen. Lukuisia masennuslääkkeitä kokeiltu ja lisäksi aikaisemmin käytössä rauhoittavat ja vahvat unilääkkeet. Nykyisestä lääkkeestä hieman apua siihen, että jaksa suorittaa asiat paremmin ja touhuta paremmin lasten kanssa, mutta elämänhalu on poissa enkä vanhana unelmoijana uskalla enää unelmoida tulevasta. Elän vain päivä kerrallaan, nukun, syön, teen ruuan, teen jotain lasten kanssa, työt ja kaikki perusasiat.

Mitä ihmettä te teitte ja kauanko siinä meni, että oli helpompaa olla. Saan vieläkin paniikkikohtauksia välillä, koen voimakasta vihaa, katkeruutta, syvää surua ja elämänhalun kanssa sinnittelen. Lasten vuoksi elän, muuten en missään nimessä haluaisi, enkä koe sitä edes surullisena asiana vaan valintana jonka tekisin mielelläni jos en siirtäisi valtavaa tuskaa rakkaimmilleni ja traumatisoisi heitä.

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni noin viisi vuotta. Jos luet ammattikirjallisuutta, niin niissä puhutaan yleensä jopa seitsemästä vuodesta. Se on ihan eri asia kuin se vuosi, josta Suomessa kaikissa kevyissä eroartikkeleissa puhutaan.

Yllättävässä erossa voi mennä moni asia yllättäen uusiksi, ei vain parisuhde

Oho! Kiitos tästä infosta. Itselläni on yllättävästä jättämisestä aikaa jo yli 3 vuotta, enkä vieläkään ole päässyt yli. Mies siis jätti yllättäen toisen naisen takia. Ei käynyt mitään erokeskusteluja kanssani ennen eikä jälkeen. Yhdessä olimme kuitenkin peräti 18 vuotta eli todella pitkään mielestäni. Olin jo ajatellut, onko mussa jotain vikaa, kun en meinaa tästä yli päästä. Vai että seitsemänkin vuotta voi tähän prosessiin kulua. Hyvä tietää.

Vierailija
142/143 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian ongelma on,että siinä vain vatvotaan niitä ongelmia. Joitain auttaa toisia päinvastoin pitää otteessaan. Itsellä 10v liitto kaatui omaan mahdottomuuteensa vaikka oli syvä rakkaus taustalla. Järkyttävä ero, selvisin paljon töitä tehden ja ystävien avulla. Lopullinen henkinen irtiotto tuli kun muutin toiseen maahan. Viisi vuotta meni, vielä muutama vuosi päälle ja olin valmis uuteen onnistuneeseen suhteeseen mitä on nyt jatkunut lähemmäs 20v. Eron jälkeisinä vuosina tutustuin itseeni ja opin ymmärtämään minkälainen suhde on itselle sopiva ja opin myös olemaan yksin,mikä alussa tuntui mahdottomalta. Vihdoinkin sain tasapainon, kesti matka mutta kannatti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan