Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille tullut ihan yhtäkkiä inho somea ja kulutusta kohtaan?

Vierailija
12.01.2021 |

Mietin onko tämä nyt sitä aikuiseksi kasvamista vai mistä tuulee, kun oikeastaan ihan yhtäkkiä tuli jotenkin mitta täyteen kaikkia somealustoja sekä myös ylimääräistä kuluttamista? Pelkästään hyvänä asiana siis koen tämän muutoksen, olen varmaan jo tämän tammikuun alun aikana säästänyt useamman kympin rahaa kun kaikki heräteostokset ja muut turhanpäiväisyydet on jääneet kauppaan. Lisäksi tyhjensin oman facebook profiilini ja instatilini enkä edes halua avata noita sovelluksia enää. Sanotaan näin että tämä on hyvin radikaali muutos jos verrataan vaikka kahden kuukauden takaiseen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen viisaasta valinnasta!

Vierailija
2/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisätään vielä että olen 30-vuotias. Nyt sellainen tunne että kaikki tuo somettaminen on niin teennäistä ja typerää että ihan hävettää omatkin aiemmat päivitykset. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Poistin somet ja elämä vasta alkoi siitä...

N22

Vierailija
4/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama fiilis ollut jo pidemmän aikaa. Hetkeäkään en ole kaivannut sinne someen takaisin.

Vierailija
5/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusta kohtaan olen koko aikuisen ikäni ollut hyvinkin kriittinen ( ja siis omaa kulutusta, en ole toisten ostoksia kytännyt/ paheksunut). Olen 42-vuotias.

Sellaiset somepersoonat, jotka keskittyvät vain kuluttamiseen ja erilaisiin kaupallisiin yhteistöihin saavat minut kyllä jättämään äkkiä heidän seuraamisensa. Tällä hetkellä olen myös karsinut seuraamistani heidät, jotka matkustelevat maasta toiseen välittämättä rajoituksista.

Sitten taas oman työni vuoksi näen senkin, että tietynlainen julkisuus kuitenkin aina vie asioita eteenpäin, joten suhteeni someen on sen myötä hieman kaksijakoinen. 

Vierailija
6/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuin puolestani eilen ystäväni kanssa näistä erilaisista mielipidepalstoista. Että kuinka paljon näistä oikeasti hyötyä tulee saaneeksi ja kuinka suuri osa on oikeasti vain sitä, että katoaa usko ihmisiin.

Vierailija
7/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tänään naistenlehteä, sisustuslehteä.

Jäin ihan miettimään, että onhan se kiva ”kurkistellla” lehtien sivuilla muiden koteihin, mutta alkoi tökkimään lauseen ”skandityyli bohovivahteella” jälkeen.

Sen jälkeen reagoin hintaesimerkkeihin, ja aloin miettimään sitä, että mitä järkeä on aina uusia kalustusta vai trendien mukaan?

En koe itseäni shoppailijaksi, enkä sisustajaksi.

Pyrin ostamaan aikaa ja kulutusta kestävän tuotteen käyttötarkoituksen mukaan, tämä koskee vähän kaikkea kulutustavaraa.

Lisäksi kaikki kokkausohjelmat on alkaneet ärsyttää. Miten turhalta tuntuu, että asetellaan pinseteillä lehtikultaa ja sahramia annoksen päälle, ja sitä sitten tuomaristo maistelee - samaan aikaan ihmisiä kuolee janoon ja nälkään kun tarjolla ei ole edes vettä tai riisiä.

Joten olen. Kaikenlainen kulutus jopa hävettää.

Vierailija
8/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein koskaan välittänyt shoppailusta. Somen vaikuttajia ja blogimaailmaa en tajua ollenkaan. Olen lukenut uteliaisuudesta ja ne tuntuvat aina väkisin väännetyiltä teksteiltä. Huonoja mainoksia vaan. Kommentteihin vastaaminenkin on robottimaista. Ei aitoa, vaan pyrkivät pitämän seuraajat tyytyväisinä.

Vierailija
9/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä. Miten työ ja opiskelussa pärjäätte? Mulle digitalisaatio vie kokonaan motivaation opiskella.

Työnantajat eivät tykkää ettei ole somea :(

Ikävää!

Vierailija
10/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Browsaatko consumeproduct.win nettisaittii.

Vierailija
11/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama <3

Vierailija
12/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Saan suunnilleen jo allergiaoireita nähdessäni jonkun teennäisen kaupallisen yhteistyön "vielä tänään, just sulle, swaippaa tästä!" Vastenmielistä.

Vierailija
13/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Päin vastoin, nyt kun ei oikein pääse mihinkään, niin somessa roikkumisesta ja verkkoshoppailusta on tullut tärkeämpää. Normaalisti en kierrä kaupoissa koko ajan enkä ole ahkera somessakaan mutta nyt tilanne on toinen. Helpottanee sitten kun tämä koronaeristäytyminenkin päättyy.

Vierailija
14/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tänään naistenlehteä, sisustuslehteä.

Jäin ihan miettimään, että onhan se kiva ”kurkistellla” lehtien sivuilla muiden koteihin, mutta alkoi tökkimään lauseen ”skandityyli bohovivahteella” jälkeen.

Sen jälkeen reagoin hintaesimerkkeihin, ja aloin miettimään sitä, että mitä järkeä on aina uusia kalustusta vai trendien mukaan?

En koe itseäni shoppailijaksi, enkä sisustajaksi.

Pyrin ostamaan aikaa ja kulutusta kestävän tuotteen käyttötarkoituksen mukaan, tämä koskee vähän kaikkea kulutustavaraa.

Lisäksi kaikki kokkausohjelmat on alkaneet ärsyttää. Miten turhalta tuntuu, että asetellaan pinseteillä lehtikultaa ja sahramia annoksen päälle, ja sitä sitten tuomaristo maistelee - samaan aikaan ihmisiä kuolee janoon ja nälkään kun tarjolla ei ole edes vettä tai riisiä.

Joten olen. Kaikenlainen kulutus jopa hävettää.

Täysin sama. Jatkuva hyvän pois remontointi raivostuttaa mua, varsinkin jos sitä vanhaa hyvää ei kierrätetä. Ja ruoan kanssa venkslaaminen - en jaksa enää yhtään kokkiohjelmaa tai yhtään mitään jossa joku matkustaa ja "kokee" tai extremesählää jossain viidakossa eläimiä häiritsemässä - menisivät ihan hittoon kaikki "seikkailijat".

Ja somea ja puhelinta olen vihannut aina, käytän minimaalin. Tämä palsta on mielestäni keskustelupalsta eikä somepalsta.

Oksettaa myös kaikki krääsä mitä on tullut vuosien aikana osteltua, voisinpa tehdä sen kaiken "ostamattomaksi".

Vierailija
15/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Saan suunnilleen jo allergiaoireita nähdessäni jonkun teennäisen kaupallisen yhteistyön "vielä tänään, just sulle, swaippaa tästä!" Vastenmielistä.

Niin oksettavaa kaikki tyrkytys ja kaikki tympeet tavisjokamiesbloggajat.

Vierailija
16/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin puolestani eilen ystäväni kanssa näistä erilaisista mielipidepalstoista. Että kuinka paljon näistä oikeasti hyötyä tulee saaneeksi ja kuinka suuri osa on oikeasti vain sitä, että katoaa usko ihmisiin.

Kyllähän palstoilla voi puhua myös kokemuksen syvä rinta-ääni (eli ei pelkästään mielipiteet), eli että omalle tai jonkun/joidenkin kohdalla on kaikenlaista sattunut, vaikka onhan sitä kaikenlaista keksittyäkin liikenteessä.

Vierailija
17/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa täällä. Miten työ ja opiskelussa pärjäätte? Mulle digitalisaatio vie kokonaan motivaation opiskella.

Työnantajat eivät tykkää ettei ole somea :(

Ikävää!

Mulle olisi plussaa että työnhakija on niin fiksu että sillä ei ole lähes mitään somenäkyvyyttä.

Vierailija
18/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein koskaan välittänyt shoppailusta. Somen vaikuttajia ja blogimaailmaa en tajua ollenkaan. Olen lukenut uteliaisuudesta ja ne tuntuvat aina väkisin väännetyiltä teksteiltä. Huonoja mainoksia vaan. Kommentteihin vastaaminenkin on robottimaista. Ei aitoa, vaan pyrkivät pitämän seuraajat tyytyväisinä.

Myöskin repulsiivisen uskoutuvaa ja kaveeraavaa ja paljastavaa lähes kaikki bloggaus. Siihen vielä lisäksi huono kielioppi niin on täydellinen sössö.

Vierailija
19/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias ja olen tullut siihen lopputulokseen, että some on kohtuullisen turha väline. Ei sieltä oikein tahdo löytää järkevää sisältöä. Olen luopunut facesta, instasta ja twitteristä. Olen paremmalla tuulella, kun ei tarvitse tietää kaiken maailman höpöasioista ja lukea ihmisten riitelevän täysin järjettömästi toisiaan haukkuen.

Vierailija
20/44 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän palstoilla voi puhua myös kokemuksen syvä rinta-ääni (eli ei pelkästään mielipiteet), eli että omalle tai jonkun/joidenkin kohdalla on kaikenlaista sattunut, vaikka onhan sitä kaikenlaista keksittyäkin liikenteessä.

Asiallinen keskustelu onkin juuri sitä hyödyllistä tietoa, silloinkin, kun ollaan eri mieltä. Harmi vain, että sellaista näillä harvoin pääsee kokemaan.  Mutta muistan muutaman yllättävän kerran jolloin on ollut mukava keskustella eri mieltä vahvasti olevankin kanssa.  Esim kerran, kun olimme maaaaaaahanmuuttttttoasiasta aika eri mieltä  ( juuri tällä palstalla) ja keskustelu pysyi kuitenkin koko ajan toista kunnioittavana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme