Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain ei hoikalla on oikeus olla kehopositiivinen

Vierailija
12.01.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000007735038.html

Tulipa tuon luettua mieleen, että vaikka kehopositiivisuus on tarkoitettu kaikille, siitä puhuvat vain ylipainoiset ja jutuissa korostetaan aina ylipainoisia ihmisiä.

Tässä kampanjassa jää aivan liian vähälle huomiolle se, että myös hoikka voi olla todella epävarma omasta kehostaan. Varsinkin nykyään, kun tuntuu, että on muotia olla hieman muodokkaampi.

Onko kukaan samaa mieltä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet.

Vierailija
2/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta tulee vain positiivisia törähdyksiä ahterista. Pröööööt! 💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Laitoin joskus viestiä tälle "kehpositiivisuus Jennylle". En nyt muista nimeä.. Kysyin, miksi käsittelee kehopositiivisuusjutuissaan vain ylipainoisia niin ei vastannut mitään..

Vierailija
4/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sitä pidetään jotenkin itsestäänselvyytenä, että jos olet normaalipainoinen, olet sinut kehosi kanssa. Ja tästi harhaluulosta seuraa se, että ajatellaan, että normaalipainoiselle voi laukoa mitä vain asiattomuuksia hänen ulkonäöstään".

Vierailija
5/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin laihalle voi laukoa mitä vain. Sain kuulla todella hirveitä kommentteja ollesani alipainoinen. Suoraan tultiin sanomaan, että näytän hirveältä.

Olen edelleen hoikka ja koen olevani epänaisellinen. Jos arvostelen kehoani, ihmiset vain luulevat minun hakevan huomiota.

Vierailija
6/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä, miksi liikalihavuutta pitää juhlistaa. Jo oman terveytensä vuoksi kannattaisi pyrkiä liikkumaan ja syömään terveellisesti. Ja joo, tiedän, että joillakin painoa tulee silti, esimerkiksi jonkin sairauden tai lääkityksen takia, mutta nämä ovat selvästi vähemmistössä.

Vierailija
7/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin laihalle voi laukoa mitä vain. Sain kuulla todella hirveitä kommentteja ollesani alipainoinen. Suoraan tultiin sanomaan, että näytän hirveältä.

Olen edelleen hoikka ja koen olevani epänaisellinen. Jos arvostelen kehoani, ihmiset vain luulevat minun hakevan huomiota.

Sama. Vain muodokas vartalo on naisellinen. Pienirintainen lättäpylly ei ole mitään.

Vierailija
8/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet, some, telkkari ja joka paikka on täynnä normaalipainoisia ja hoikkia vartaloita ja ylipainoisten vartalot häivytetään ja somessakin heille vaan nauretaan/pilkataan.

Onko se nyt kauheaa, jos joskus nostetaan esiin myös isompia kehoja.

Kukaan ei ole väittänyt ettei normaalipainoisella voisi olla epävarmuuksia kehonsa kanssa. Kehorauha ja kehopositiivisuus kuuluu kuitenkin ihan kaikille.

Vierailija
9/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ole tajunnut kehopositiivisuuden ideaa, mutta ihmettelen, että tarkoitus on olla tyytyväinen siihen omaan kehoon, vaikka lihavia ollaan. Rivien välistä tai suoraan on luettavissa, miten silti jatkuvasti yritetään laihduttaa.

Olen luullut, että kehopositiivisuus on juuri sitä, miten ollaan onnellisia ja tyytyväisiä juuri sellaisena ja sen näköisenä kun on.

Vierailija
10/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Vain muodokas vartalo on naisellinen. Pienirintainen lättäpylly ei ole mitään.

Juuri näin! En ymmärrä, kun luen täältä aloituksia, että miehille kelpaa vain alipainoinen nainen. Ei minua kukaan huoli. Olen lauta, perseetön ym. Kun esim. Ilta-Sanomissa on juttu ylipainoisesta ja muodokkaasta naisesta, kommenttikenttä täyttyy kommenteista: "Tässä vasta Oikea Nainen!"

Mikä minä sitte olen? Olen kuitenkin äiti. Luulin, että olen oikea nainen.

Vierailija
11/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes ymmärrä, miksi liikalihavuutta pitää juhlistaa. Jo oman terveytensä vuoksi kannattaisi pyrkiä liikkumaan ja syömään terveellisesti. Ja joo, tiedän, että joillakin painoa tulee silti, esimerkiksi jonkin sairauden tai lääkityksen takia, mutta nämä ovat selvästi vähemmistössä.

Dr.Feelgood ja hyvä bisnes. Sama muuten pätee kaikenlaiseen identiteettiliiketoimintaan. Eli valitettavasti kaikkeen.

Ihmisellä aika iso vastuu hoitaa omat hommansa. Tosin helpompaa se nykyisin on kuin ”in the myth time of warlords & kingdoms” slash luolalarhun klaanilla...

Vierailija
12/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoikka on tyytyväinen ulkonäköönsä ja vartaloon se on ylimielinen ja ylpistynyt. Jos lihava on tyytyväinen ulkonäköönsä se on kehopositiivinen.

Näin AV:lla ainakin. Täällä hoikka ei saa olla tyytyväinen ulkonäköönsä. Ikinä ei saa myöntää esim olevansa kaunis.

Vierailija
13/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä kakkamyrskyy, jos alipainon ja normaalipainon välis pyörivä hoikka ihminen sanois olevansa tyytyväinen kehoonsa… :D Toi kehopositiivisuus ei oo tarkotettu hoikille, vaikka kuinka jotkut yrittää väkyttää vastaan, ja vielä vähemmä hoikille miehille. Ku miehen pitää olla miehekäs, eikä mikää hoikka ruipelo. Sellane avautuminen. :D Ottaa vaa päähä nää ulkonäköpaineet ja sit noi "ratkasut" kehopositiivisuudesta, joita sit ei saa kuitenkaa käyttää, ku sit olevinaan loukkaat ylipainosii.

Vierailija
14/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en jostain syystä osaa kuvitella, että kehopositiivisuuden puolesta liputtavat suhtautuisivat kannustavasti siihen, että hoikka tai timmi nainen hehkuttaisi heidän kanavillaan iloaan omasta kehostaan ja kauneudestaan.

Vierailija
15/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en jostain syystä osaa kuvitella, että kehopositiivisuuden puolesta liputtavat suhtautuisivat kannustavasti siihen, että hoikka tai timmi nainen hehkuttaisi heidän kanavillaan iloaan omasta kehostaan ja kauneudestaan.

Ei voi koska se on oikeasti sexy eikä mikään kompromissi.

Vierailija
16/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoikka on tyytyväinen ulkonäköönsä ja vartaloon se on ylimielinen ja ylpistynyt. Jos lihava on tyytyväinen ulkonäköönsä se on kehopositiivinen.

Näin AV:lla ainakin. Täällä hoikka ei saa olla tyytyväinen ulkonäköönsä. Ikinä ei saa myöntää esim olevansa kaunis.

Eiköhän täällä av: lla saa tasapuolisesti p skaa niskaan olit sitten laiha, normaalipainoinen, lihava, lyhyt, pitkä, kaunis, tyytyväinen tai tyytymätön itseesi tai ihan mitä vaan.

Vierailija
17/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! En ymmärrä, kun luen täältä aloituksia, että miehille kelpaa vain alipainoinen nainen. Ei minua kukaan huoli. Olen lauta, perseetön ym. Kun esim. Ilta-Sanomissa on juttu ylipainoisesta ja muodokkaasta naisesta, kommenttikenttä täyttyy kommenteista: "Tässä vasta Oikea Nainen!"

Mikä minä sitte olen? Olen kuitenkin äiti. Luulin, että olen oikea nainen.

Jos yhtään lohduttaa, niin kadehdin sinua. Olisinpa kaltaisesi hoikka keijukainen.

Vierailija
18/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alipainoinen ja pidän itseäni niin rumana, että oksettaa. Vihaan itseäni muutenkin. Olen kuullut olevani kukkakeppi, luuranko, luukasa, poika, kuivan kesän orava ja anorektikko. Näitä kaikkia on käytetty viikon aikana myös aihe vapaalla, ja kommentit keräävät runsaasti tykkäyksiä. Itsetuntoni on umpisurkea ja olen vakavasti masentunut. Häpeän käyttää lyhythihaisia paitoja ja näytän ällöttävän rumalta kaikissa vaatteissa.

Vierailija
19/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdet, some, telkkari ja joka paikka on täynnä normaalipainoisia ja hoikkia vartaloita ja ylipainoisten vartalot häivytetään ja somessakin heille vaan nauretaan/pilkataan.

Onko se nyt kauheaa, jos joskus nostetaan esiin myös isompia kehoja.

Kukaan ei ole väittänyt ettei normaalipainoisella voisi olla epävarmuuksia kehonsa kanssa. Kehorauha ja kehopositiivisuus kuuluu kuitenkin ihan kaikille.

Ai kuuluu? No miksi ette anna sitä muille?

Vierailija
20/38 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka. Verhoudun kaapuhuin. Keväällä kauhistuttaa ajatus tulevasta kesästä ja talvitakista luopumisesta. En halua esitellä vartaloani.

Kaikesta syömisestä ja treenamisesta huolimatta olen pieni tikku, joka ei näytä miltään..

Jos ilmoittaisin somessa tämän asian kehopositiivisuuskampanjan avulla, luulen, että saisin hirveää palautetta ja minut naurettaisiin tärviölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi