Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa tosiaan muistaa, että et sinä marssi asuntoesittelyyn ehtoinesi

Vierailija
12.01.2021 |

Jotkut vuokraehdokkaat luulevat olevansa ainoita oljenkorsiani ja että he latelevat ehdot MINULLE. Ei, kyllä se olen minä joka jakelee ehdot, jos on kyse asuntoni käyttämisestä ja siitä, että luovutan omat avaimeni ventovieraiden kouraan.

Vaikka yleensä katsellaan & mietiskellään-mutina tarkoittaa eitä, niin ihan turha kuvitella, että jos se jälkeenpäin tarkoittaakin kyllää, niin minä olen innoissani solmimassa sopimuksen. Siis vaikka hädin tuskin sanot mitään kotiini tullessasi vaan marssit suoraan kiertelemään, etkä edes henkilötunnustasi viitsi antaa.

Kyllä silloin on automaattisesti pois pelistä. En minä rupea mihinkään että juu katsellaan, ehkä joskus annetaan henkilötunnukset ja todistetaan henkilöllisyys, jää odottelemaan niin me tuumailemme.

Hohhoijaa. Tuumailkaa vaikka loppuelämänne, olette jo antaneet huonon ensivaikutelman.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urputatte mitä tahansa niin fakta on se, että ensivaikutelma on erittäin tärkeä. Jos ihmisestä tulee tympeä vaikutelma, en halua solmia mitään sopimuksia hänen kanssaan. Ihan päivänselvää. Kyllä niiden vuokralaisten kanssa täytyy olla tekemisissäkin enkä halua olla tekemisissä sellaisten kanssa, jotka marssivat kotiini mitään sanomatta eivätkä edes pahoittele myöhästymistä. Eivätkä anna tietojaan. Se oli sitten siinä, turha odotella yhteydenottoakaan minun suunnaltani.

Vierailija
22/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vuokralaisen näkökulmasta, monet käy katsomassa useita asuntoja ennen valinnan tekemistä ja vaikka kämppä olisi ihana, jos on sovittu näyttö toiseen (tai vaikka useampiin), joka voi olla yhtä hyvä, niin ei siinä voi sanoa kuin "katsotaan". Minä en ainakaan anna hetuani joka ikiselle ihmiselle, joka sitä pyytää ennen kuin olen päättänyt, että haluan tämän asunnon, jolloin sitten ilmoitan, että olisin vielä katsomisen jälkeenkin kiinnostunut, että onko edelleen vapaana? Sitten voidaan katsoa hetut, että voitte tarkistaa luottotiedot jne. Se pelkkä kämpän katsominen kun ei tarkoita sitä, että siihen olisi tarrattava heti kuin viimeiseen oljenkorteen, vaikka olisikin kiinnostunut. Jos tästä suivaantuu, että joku voi katsoa muitakin vaihtoehtoja kuin sitä sinun täydellistä kämppääsi, niin sitten ei ehkä kannata vuokranantajana toimia.

Muuten kannatan kyllä käytöstapoja, että tervehditään ja keskustellaan, eikä vaan pörrätä ympäriinsä ja toivon mukaan myös kysytään asioita vuokranantajalta, jos/kun sitä asuntoa on itse vaivautunut esittelemään, eikä vain tuikannut avaimia käteen niin kuin jotkut välitysfirmat. Mutta ne käytöstavat koskee myös vuokranantajaa, että sitä hetua on turha tivata ennen kuin potentiaalinen hakija on ilmaissut olevansa vielä näytön jälkeenkin asunnosta kiinnostunut, kun se pelkkä katsominen ei tarkoita kaupassakaan, että olisi pakko ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en toki vuokraa kotiani, vaan paria sijoituskämppää.

Ei siitä mihinkään pääse, että jos/kun asunto on kelvollisella alueella ja yksiö tai kaksio niin vuokralle tulijoita kyllä riittää.

Ja minä ainakin vuokraan tyypille, josta tulee hyvä fiilis, sellainen , että hän pitää kämpästä asiallista huolta ja haluaa sen kodikseen (=ei vain joku paikka missä punkata). Eli se vuokrauspäätös on aika lailla fiilinkijuttu, jonka todellakin voi mokata, ainakin jos yksityiseltä puolelta etsii.

Vierailija
24/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vuokralaisen näkökulmasta, monet käy katsomassa useita asuntoja ennen valinnan tekemistä ja vaikka kämppä olisi ihana, jos on sovittu näyttö toiseen (tai vaikka useampiin), joka voi olla yhtä hyvä, niin ei siinä voi sanoa kuin "katsotaan". Minä en ainakaan anna hetuani joka ikiselle ihmiselle, joka sitä pyytää ennen kuin olen päättänyt, että haluan tämän asunnon, jolloin sitten ilmoitan, että olisin vielä katsomisen jälkeenkin kiinnostunut, että onko edelleen vapaana? Sitten voidaan katsoa hetut, että voitte tarkistaa luottotiedot jne. Se pelkkä kämpän katsominen kun ei tarkoita sitä, että siihen olisi tarrattava heti kuin viimeiseen oljenkorteen, vaikka olisikin kiinnostunut. Jos tästä suivaantuu, että joku voi katsoa muitakin vaihtoehtoja kuin sitä sinun täydellistä kämppääsi, niin sitten ei ehkä kannata vuokranantajana toimia.

Muuten kannatan kyllä käytöstapoja, että tervehditään ja keskustellaan, eikä vaan pörrätä ympäriinsä ja toivon mukaan myös kysytään asioita vuokranantajalta, jos/kun sitä asuntoa on itse vaivautunut esittelemään, eikä vain tuikannut avaimia käteen niin kuin jotkut välitysfirmat. Mutta ne käytöstavat koskee myös vuokranantajaa, että sitä hetua on turha tivata ennen kuin potentiaalinen hakija on ilmaissut olevansa vielä näytön jälkeenkin asunnosta kiinnostunut, kun se pelkkä katsominen ei tarkoita kaupassakaan, että olisi pakko ostaa.

Juu mutta tuollainen hetun salailu tarkoittaa rivien välistä sitä, että kandidaatti luulee olevansa korvaamaton ja että vuokranantaja odottelee kiltisti, että milloinkohan mahtaa saada tiedot, vai saako ikinä. Jos on tullut toisen kotiin ja on toisen tarkka kotiosoite tiedossa, niin hetun kertominen ei ole juttu eikä mikään, jos on kunnollinen ehdokas.

Vierailija
25/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä ap:tä - mihin hän jokaisen potentiaalisen hetuja on tarvitsemassa?

Minäkin toki tarkistan luottotiedot siinä vaiheessa kun joku kertoo, että haluaa asunnon vuokrata, mutta eipä minua kiinnosta (eikä kuulukaan kiinnostaa!!) sen satunnaisen mahdollisen vuokraajan tiedot, ennen kuin hän on jättänyt hakemuksensa.

Vierailija
26/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin wanhoja ketjuja, että hirwittää !

Sincc

Vierailija
27/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullahan voi olla takana jo vaikka 10 esittelyä ja kaikki kymmenen ovat kiinnostuneita. Mistä joku ventovieras sen tietää. Siksi tuollainen omien tietojen panttaaminen antaa todella huonon kuvan ja lentää kyllä automaattisesti ulos pelistä. Ensin tarkistan luottotiedot ja sitten vasta mietiskelen mitä teen. Ei niin, että ensin valitsen jonkun ja sitten katson luottotiedot ja totean, että ai siellä olikin jokin vanha merkintä. Sitten alan tavoittelemaan aiemmin hylkäämiä tyyppejä että hei, haluatko sittenkin kämpän. Lol, joo ei se ihan noin mene.

Vierailija
28/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä ap:tä - mihin hän jokaisen potentiaalisen hetuja on tarvitsemassa?

Minäkin toki tarkistan luottotiedot siinä vaiheessa kun joku kertoo, että haluaa asunnon vuokrata, mutta eipä minua kiinnosta (eikä kuulukaan kiinnostaa!!) sen satunnaisen mahdollisen vuokraajan tiedot, ennen kuin hän on jättänyt hakemuksensa.

No varmaankin haluan katsoa etukäteen, että onko tyypillä edes mahdollisuutta asuntoon?? Jos on yksikin maksuhäiriömerkintä, niin sopimusta ei synny. Joten jos en saa tehdä aluksi tutkimusta niin en tee sitä myöhemminkään.

Vierailija
29/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin wanhoja ketjuja, että hirwittää !

Sincc

Joo!

Jo yli puoli tuntia vanha !

Vierailija
30/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssin mihin haluan miten haluan, sano ”ei, kiitos ja näkemiin” jos häiritsee.

Vierailija
31/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut omistamaani yksiötä Helsingin kantakaupungin alueella jo 15 vuoden ajan. Minulle riittää että vuokra tulee ajallaan eikä vuokralainen tuhoa kämppää. Kaikki muu on merkityksetöntä. 

Vierailija
32/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin katsomassa keskustayksiöitä. Vuokrausta hoiti aina välitysfirma ja katsojia oli niin paljon, ettei kerralla mahtunut sisään.

Vierailija
33/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marssin mihin haluan miten haluan, sano ”ei, kiitos ja näkemiin” jos häiritsee.

Marssi ihmeessä. Mutta minun avaimiani et takuulla saa.

Vierailija
34/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin katsomassa keskustayksiöitä. Vuokrausta hoiti aina välitysfirma ja katsojia oli niin paljon, ettei kerralla mahtunut sisään.

Okei? Kiva?

Vierailija
35/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaankin haluan katsoa etukäteen, että onko tyypillä edes mahdollisuutta asuntoon?? Jos on yksikin maksuhäiriömerkintä, niin sopimusta ei synny. Joten jos en saa tehdä aluksi tutkimusta niin en tee sitä myöhemminkään.

Jaa.

Meillä lukee ilmoituksessa että luottotiedot pitää olla kunnossa.

Jos hakijalla ei ole, on hän sen joka kerta heti kertonut "ei kai se haittaa kun mul on vaan ihan pikkainen vanha merkintä..." (joo, kyl se haittaa kun kerran muitakin hakijoita on ollut).

Kun ensimmäinen 'kelvollinen' jättää hakemuksensa, tsekkaan luottotiedot, ja sen jälkeen lähetän vuokrasopimuksen allekirjoitettavaksi sähköisesti päivään CX mennessä.

Vain kerran joku ei sitä allekirjoittanut aikanaan, joten kämppä tarjottiin hakemukselle nro2, joka se otti. Tuo hakija nr1 sitten viikon päästä palasi, ettei pysty enää menemään allekirjoittamaan, ja se oli sitten voi voi ja hänen osaltaan kämpän etsiminen jatkui...

Vierailija
36/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä missä se sun asuntosi sijaitsee. Jopa yliopistokaupungeissa on vuokra-asuntojen ylitarjontaa.

Vierailija
37/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä edelleen toistan: kun on kyse asunnosta, joka on KOTINI, olen supertarkka siitä millainen ensivaikutelma syntyy. Ihan eri asia, jos kyseessä olisi jokin kämäinen yksiö, johon minulla ei ole mitään aikomusta muuttaa ikinä. Silloin riittää, että luottotiedot on ok, asunto pidetään ok ja maksetaan ajallaan.

Silloin kun kyse on KODISTANI, en jakele avaimia kovin heppoisin perustein. Minä en ole luopumassa tästä kokonaan. Joko vuokralainen hyväksyy, että tulen takaisin asumaan tai sitten ei.

Vierailija
38/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä tyypin, joka vuokraa oman kotinsa eteenpäin jollekin vaan, oli käytöstavat hallussa tai ei ja antoi tietonsa heti avoimesti tai ei. Kukaan järkevä ihminen ei ole noin lepsu omaisuutensa suhteen. Vuokralainen ei voi ajatella, että minun asuntoni on hänen omaisuuttaan ja hän määrittelee ehdot minulle. Ei, minä määrittelen että olen muualla vähintään tämän ja enintään tuon verran ja sitten tulen takaisin kotiin.

Vierailija
39/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minunkaan väliaikainen asuntoni ole minulle KOTI. Kyllä ostamani asunto on kotini ja muut asunnot ovat ihan vain asuntoja. Kotini voi olla vuokrattuna jollekin, mutta se on silti minun.

Jos tänne marssitaan omistajan elkein, niin kyllä saa etsiä asuntonsa muualta. En minäkään marssi muiden koteihin kuin omistaisin ne.

Vierailija
40/68 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä edelleen toistan: kun on kyse asunnosta, joka on KOTINI, olen supertarkka siitä millainen ensivaikutelma syntyy. Ihan eri asia, jos kyseessä olisi jokin kämäinen yksiö, johon minulla ei ole mitään aikomusta muuttaa ikinä. Silloin riittää, että luottotiedot on ok, asunto pidetään ok ja maksetaan ajallaan.

Silloin kun kyse on KODISTANI, en jakele avaimia kovin heppoisin perustein. Minä en ole luopumassa tästä kokonaan. Joko vuokralainen hyväksyy, että tulen takaisin asumaan tai sitten ei.

Ymmärrät varmaan, että ihmiset on myös aika tarkkoja hetustaan, huomioonottaen kaikki väärinkäyttömahdollisuudet.

Sinulla ilmeisesti aivan poikkeustilanne siinä mitä olet vuokraamassa ja millä ehdoin (miten niin vuokralainen saa vain hyväksyä että olen tulossa takaisin?) - vuokratalo siis sisustettua kotiasi siksi aikaa kun itse olet ulkomailla tmv?

Ei kai sillä muuten mitään erityistä väliä ole kuka niitä sun seiniä siellä katseellaan kuluttaa, että siihen nyt joku monikerroksinen anelu-vuokranhakumatriisi pitää jumpata?? Ja tokihan jos vuokrasopimus on määräaikainen niin vuokralainen lähtee kun määräaika tulee täyteen ? Tai muuten 6kk kuluessa siitä kun sinä irtisanot sen vuokrasopimuksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi