Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vanhempia jotka olette lopettaneet Wilman seuraamisen ja käytön?

Vierailija
12.01.2021 |

Itselle riitti kun joka päivä oli vilma täynnä merkityksettömiä viestejä. Tuollaista viestintäkanavaa pitäisi käyttää vain kun oikeasti tärkeää asiaa, ei siihen että muistutetaan joka aamu sään mukaisesta pukeutumisesta, varoitetaan liukkaudesta liikenteessä ja pyydetään huolehtimaan että lapsi pesee kädet kotonaan ja että lapsi saa kotona terveellistä ja monipuolista ruokaa.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän wilmaan tulee vain viestejä korona-altistuksesta, jotka ovat tapahtuneet useita viikkoja aiemmin ja joihin on liian myöhäistä reagoida.

Vierailija
2/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta av:n matsku on niin paljon parempaa ja tärkeämpää, että täällä kyllä jaksetaan roikkua. Oman lapsen asioista nyt viis...

Vierailija
4/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ihmetellyt että mistä opettajat saavat sitä aikaa kirjoitella noita wilmaviestejä ja pommittaa niillä meitä lasten vanhempia. Onhan toki hieno ele mm toivottaa koko opettajakunnan voimin huomenta meille oppilaiden vanhemmille, mutta jos ei ole muuta asiaa niin tuollainen huomenen toivottelu on turhaa.

Vierailija
5/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän wilmaan tulee vain viestejä korona-altistuksesta, jotka ovat tapahtuneet useita viikkoja aiemmin ja joihin on liian myöhäistä reagoida.

Miten sä niihin ragoisit, jos saisit tiedon aiemmin? Jos lasta ei ei osoiteta etäkouluun, hän ei ole etäkoulussa, vai kuinka?

Vierailija
6/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP lapsi kuuluisi tarkkailuluokalle.

Vierailija
7/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma ei ole pakollinen, hyvin on tarpeellinen tiedonvaihto

sujunut ilman sitäkin.

Vierailija
8/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vanhemmista toivoo paljon enemmän viestittelyä. Osa ei halua. Opettajalle aika vaikeaa...

Vierailija
9/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska olen Wilmassa käynyt, uudessa puhelimessa wilma ei ilmoita viesteistä, joten varmaan 2kk en ole ko. Sovellusta avannut.

Vierailija
10/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Wilmaan. Ei se oikeasti vie kuin max 3min päivässä. Kyllä nyt sen verran luulisi oman lapsen koulujuttuihin liikenevän kiinnostusta?

Vierailija
11/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo päähän pakkasella!

Vierailija
12/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Wilma-viesti aikoihin oli viime viikolla kun lapsen opettaja oli kirjoittanut, "Tänään on satanut lunta, terveisin lastesi opettaja."

Vierailija
13/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä niihin ragoisit, jos saisit tiedon aiemmin? Jos lasta ei ei osoiteta etäkouluun, hän ei ole etäkoulussa, vai kuinka?

Olisin tarkkaillut oireita tarkemmin, välttänyt menoja enemmän ja ilmoittanut lähimmille mahdollisesta altistumisestamme, joten he myös osaavat olla varuillaan. Terveinä voidaan käydä siskon luona, mutta jos tiedetään altistuksesta niin vältetään sinne menemistä hetken.

Vierailija
14/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko pyytää kun lapset tulee puolialasti kouluun ja esim. ei pysty osallistumaan liikuntatunneille kun ei ole tarpeeksi ulkovaatteita

Vierailija
15/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään yhteiskunta hidastuu kun kaikki pitää viestiä. Puhuminen olisi nopeampi tapa.

Vierailija
16/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt wilman vika ole, jos opettaja ei sitä osaa käyttää. Opelle vaan viestiä, ettei kaikesta tartte neuvoo.

Vierailija
17/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Wilmaan. Ei se oikeasti vie kuin max 3min päivässä. Kyllä nyt sen verran luulisi oman lapsen koulujuttuihin liikenevän kiinnostusta?

Kyllä siinä menee enemmän aikaa kun Wilmaan tulee joka päivä se noin 20 viestiä jotka sitten lukee ja käy läpi. Ja suurimmassa osassa viesteissä ei joko ole mitään tärkeää kuten esim kalenteri nimipäivät ja millaista säätä on luvattu tai muuten saman toistamista, esim muistutetaan että lapsella on koe siitä ja siitä aineesta sinä ja sinä päivänä.

Vierailija
18/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mietippä ku on kolme lasta ja jokaisen wilmaan tulee vähintään 2viestiä päivässä. Puhelin ilmoittelee jatkuvasti jostakin.

Olis ihan ok jos ne viestit olis jotain oikeasti tärkeää eikä vaan jotain liirumlaarumia. Sitä paitsi mulla yleensä unohtuu heti mitä oon Wilmasta lukenu. Tykkään että tulee tieto paperille ja sen voi tarvittaessa kiinnittää jääkaapin oveen jotta muistaa. Wilma viesti unohtuu heti.

Vierailija
19/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole joululoman alun jälkeen vilkaissutkaan. Otin kuvan lukkarista.

Aivan käsittämättömän paljon käsittämätöntä turhaa mölinää. Josta menee vain yöunet.

Vierailija
20/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mm näin: Lapsi etäkoulussa kotona, kesken päivän joutui hakemaan matskuja koululta luokanvalvojalta, myöhästyi siksi etätunnilta neljä minuuttia. Sanoi opettajalle että oli käynyt koululla tapaamassa luokanvalvojaa. Opettaja lätkäisi silti Wilma-merkinnän ja vielä tarkennuksen, että "en tavoittanut tunnin alussa".

Jouduin käymään kuuden viestin viestirumban setviäkseni ne neljä minuuttia, jotka opettaja olisi ihan itse voinut tarkistaa siltä luokanvalvojalta, jos ei usko oppilasta.

Typerintä on se, että ylenesä kaikilla tunneilla etäoppilas joutuu odottamana alussa paljon kauemmin kuin  neljä minuuttia. Osa opettajista jopa unohti hänet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi