Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vanhempia jotka olette lopettaneet Wilman seuraamisen ja käytön?

Vierailija
12.01.2021 |

Itselle riitti kun joka päivä oli vilma täynnä merkityksettömiä viestejä. Tuollaista viestintäkanavaa pitäisi käyttää vain kun oikeasti tärkeää asiaa, ei siihen että muistutetaan joka aamu sään mukaisesta pukeutumisesta, varoitetaan liukkaudesta liikenteessä ja pyydetään huolehtimaan että lapsi pesee kädet kotonaan ja että lapsi saa kotona terveellistä ja monipuolista ruokaa.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilman käytön vika on se että se vastuuttaa liikaa vanhempaa. 25 vuotta sitten peruskoulussa oli Reissuvihko, johon kirjoitettiin viestejä ehkä 2-3 krt lukukaudessa. Lapsille sanottiin että torstaina on luistelua, ottakaa luistimet mukaan (tämä saatettiin kirjoittaa myös reissuvihkoon, jonka lapsi sitten muisti tai ei muistanut näyttää äidille) ja lapset oppivat että luistimet on muistettava jos ei aio kököttää kentän laidalla ja kuunnella opettajan motkotusta.

Nyt joka asiasta tulee vanhemmalle erillinen muistutus. Minulla on 4 koululaista ja tämä tekee sen että varsinkin syksyllä viestejä ja merkintöjä tuli parhaimmillaan 20 viikossa. Tottakai hössötän sitten lasten puolesta projekteista ja kertotauluista ja luistimista ja pyyhkeistä ja eväistä ja kokeista koska haluan varmistaa että he eivät unohda niitä ja toisaalta tulee "huono vanhempi" olo jos wilmaan on erikseen laitettu viesti jostakin asiasta ja lapsella ei ole sitä huolehdittuna. Lisäksi yhden lapsen kohdalla tulee myös näitä "kiipesi kielletylle lumikasalle" "kirjoitti ruman sanan vihkoon" "ei istunut paikoillaan tunnilla" tyyppisiä viestejä. En ole ihan varma onko tarpeellista aivan joka asiasta informoida vanhempaa, jos ei ole oikeasti vakavasta asiasta kysymys (kyllä, minun mielestäni vasta kiusaaminen on vakavaa tai räikeä sääntöjen rikkominen)...

Vierailija
22/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys trollit mutta en usko ketään tähän ketjuun kirjoittanutta enkä AP:ta. Nää valheet ei vaa mene läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään yhteiskunta hidastuu kun kaikki pitää viestiä. Puhuminen olisi nopeampi tapa.

Olisiko? Ensin pitäisi saada kaikki luokan 80 lapsen vanhemmat luurin päähän ja selittää heille sama asia vs laittaa Wilmaviestiä. Oletko ihan tosissasi?

Vierailija
24/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään yhteiskunta hidastuu kun kaikki pitää viestiä. Puhuminen olisi nopeampi tapa.

Olisiko? Ensin pitäisi saada kaikki luokan 80 lapsen vanhemmat luurin päähän ja selittää heille sama asia vs laittaa Wilmaviestiä. Oletko ihan tosissasi?

Ensin pitäisi miettiä että onko se asia semmoinen, että sillä tarvitsee niitä vanhempia vaivata.

Vai hoituisiko se esimerkiksi ihan itse hoitamalla.

Vai onko se itse asiassa ihan turha.

Vierailija
25/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mietippä ku on kolme lasta ja jokaisen wilmaan tulee vähintään 2viestiä päivässä. Puhelin ilmoittelee jatkuvasti jostakin.

Olis ihan ok jos ne viestit olis jotain oikeasti tärkeää eikä vaan jotain liirumlaarumia. Sitä paitsi mulla yleensä unohtuu heti mitä oon Wilmasta lukenu. Tykkään että tulee tieto paperille ja sen voi tarvittaessa kiinnittää jääkaapin oveen jotta muistaa. Wilma viesti unohtuu heti.

Eli 6 viestiä päivässä. Se on teistä ylivoimaista? Minusta on kiva tietää mitä koulussa tapahtuu, tärkeät asiat kirjoitan heti kalenteriin siinä samalla. Suurin osa toimistotyötätekevistä vanhemmista kykenee tekemään nämä ihan siinä työn ohessa. Ymmärrän toki jos on hävittäjälentäjä tai sairaanhoitaja ettei sitä puhelinta/konetta voi siinä sivussa pitää auki, mutta sittenkään se ei vie kun maksimissaan 10min jonka voi hoitaa vaikka vessassa istuessaan jos niikseen tulee.

Ymmärrän toki että ne tärkeät viestit voivat jäädä sinne muun viestitulvan alle ja tämä on minusta ongelma, ei niinkään se määrä mitä tulee vaan että ne tärkeät asiat olisivat selvästi sieltä poimittavissa. Itse tykkään taas juuri siitä että ei tarvitse pelätä että minkä paperin se tokaluokkalainen on nyt hävittänyt, vaan saan itse asiat koneelleni.

Vierailija
26/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olise se huvittavaa jos opettaja soittelisi aaamuisin kaikille vanhemmille että on luvattu plussaa ja aurinko paistaa niin älkää pukeko lapselle liian lämpimiä talvivaatteita tai että tänään pyryttää lunta niin laittakaa lapselle villahuivi kaulaan ja lapaset käteen.

Vierailija
27/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovin omituiselle Wilma viestien tulvalle tai sitten lapset häiriköivät tunnilla ihan urakalla.

Vierailija
28/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitäisi miettiä että onko se asia semmoinen, että sillä tarvitsee niitä vanhempia vaivata.

Vai hoituisiko se esimerkiksi ihan itse hoitamalla.

Vai onko se itse asiassa ihan turha.

Minulla on 2 lasta. Wilmaviestejä tulee päivittäin. Sieltä tulee infoa kuinka lapseni pärjäävät koulussa, sieltä tulee viikkoviestit jossa kerrotaan mitä tulevalla viikolla tulee tapahtumaan, sieltä tulee infoa jos on jotain erillistä mitä pitää huomioida kuten tuoda askartelutarvikkeita tai että nyt onkin luistelua, tai että liukurin saa tuoda kouluun. Sieltä tulee infoa että on jotain ryhmänvaihdosta tms.

En koe että noista on mikään asia joista minua ei ”tarvitsisi vaivata”.

Vierailija
29/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mietippä ku on kolme lasta ja jokaisen wilmaan tulee vähintään 2viestiä päivässä. Puhelin ilmoittelee jatkuvasti jostakin.

Olis ihan ok jos ne viestit olis jotain oikeasti tärkeää eikä vaan jotain liirumlaarumia. Sitä paitsi mulla yleensä unohtuu heti mitä oon Wilmasta lukenu. Tykkään että tulee tieto paperille ja sen voi tarvittaessa kiinnittää jääkaapin oveen jotta muistaa. Wilma viesti unohtuu heti.

Eli 6 viestiä päivässä. Se on teistä ylivoimaista? Minusta on kiva tietää mitä koulussa tapahtuu, tärkeät asiat kirjoitan heti kalenteriin siinä samalla. Suurin osa toimistotyötätekevistä vanhemmista kykenee tekemään nämä ihan siinä työn ohessa. Ymmärrän toki jos on hävittäjälentäjä tai sairaanhoitaja ettei sitä puhelinta/konetta voi siinä sivussa pitää auki, mutta sittenkään se ei vie kun maksimissaan 10min jonka voi hoitaa vaikka vessassa istuessaan jos niikseen tulee.

Ymmärrän toki että ne tärkeät viestit voivat jäädä sinne muun viestitulvan alle ja tämä on minusta ongelma, ei niinkään se määrä mitä tulee vaan että ne tärkeät asiat olisivat selvästi sieltä poimittavissa. Itse tykkään taas juuri siitä että ei tarvitse pelätä että minkä paperin se tokaluokkalainen on nyt hävittänyt, vaan saan itse asiat koneelleni.

Täällä kanssa ihmettelen kuka jaksaa tuollaisesta valittaa? Itellä on kaksi lasta ja saan 25-30 Wilmaviestiä päivässä joten en valittaisi jos viestejä tulisi vain 2 per lapsi.

Vierailija
30/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa ihmettelen kuka jaksaa tuollaisesta valittaa? Itellä on kaksi lasta ja saan 25-30 Wilmaviestiä päivässä joten en valittaisi jos viestejä tulisi vain 2 per lapsi.

Millaisia viestejä sieltä tulee? Ihan mielenkiinnosta. Itse saan varmaan sen viestin/päivä ja lapsia on kaksi.

Vierailija
31/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson Wilmasta tiedon pitääkö olla luistimet/sukset/eväät/liikkapussi tmvs mukana tiettynä päivänä. Muuta kautta näistä ei infota ja ekaluokkalainen ei välttämättä muista päiviä ulkoa oikein. Viestejä tulee max kerran viikkoon.

Vierailija
32/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olise se huvittavaa jos opettaja soittelisi aaamuisin kaikille vanhemmille että on luvattu plussaa ja aurinko paistaa niin älkää pukeko lapselle liian lämpimiä talvivaatteita tai että tänään pyryttää lunta niin laittakaa lapselle villahuivi kaulaan ja lapaset käteen.

No minkälainen helikopteriope kirjoittelee wilmaan pukeutumisneuvoja oppilaille? Minulla neljä lasta, mutta enpä ole vielä moiseen törmännyt.

Vierailija
33/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näköjään on opettajilla aikaa kirjoitella näitä viestejä.

Vierailija
34/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvulla vanhemmille ilmoitettiin vain koululla pidettävät juhlat. Nytkotona on ongelmia jos ei ole olen kanssa tekemisissä 24/7 :D

Vierailija
35/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seurataan lapsen jokaista liikettä tunneilla ja raportoidaan. Lapsen katse harhaili tunnilla. Lapsi ei teroittanut kynää, kynä olisi voinut olla terävämpi. Lapsi nosti hupparin hupun päähänsä. Lapsi söi tänään jotenkin oudosti (oli saanut raudat joista kyllä ilmoitettu etukäteen). Opettaja mietti että voisikohan olla jonkinlainen kehityshäiriö?!

Lapsi ei vastannut kysymykseen (ei tiennyt oikeaa vastausta,siksi ei vastannut). Lapselta unohtui kirja kotiin mutta kello 9.23 se löytyikin hyllystä jne. Minusta ihan pimeetä tämä nykyinen tapa merkata juttuja ja kytätä tauotta lapsia.

Vierailija
36/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkälainen helikopteriope kirjoittelee wilmaan pukeutumisneuvoja oppilaille? Minulla neljä lasta, mutta enpä ole vielä moiseen törmännyt.

Mun 16-vuotiaan ysiluokkalaisen ope esimerkiksi lähetti vanhemmille viestin että pitää olla pipo.

Vierailija
37/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on ainakin 1- ja 2-luokkalaisille tullut Wilmassa yleisohjeita siitä että monella on ollut lapaset yms kotona, että varmistakaa että lapsilla on lämpimästi päällä. Vanhemmat joutuu lähtemään monesti töihin paljon ennen kuin lapset menevät kouluun (alkaa 8:30), niin kai monelta lapselta sitten unohtuu niitä lapasia ja pipoja?

Vierailija
38/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mm näin: Lapsi etäkoulussa kotona, kesken päivän joutui hakemaan matskuja koululta luokanvalvojalta, myöhästyi siksi etätunnilta neljä minuuttia. Sanoi opettajalle että oli käynyt koululla tapaamassa luokanvalvojaa. Opettaja lätkäisi silti Wilma-merkinnän ja vielä tarkennuksen, että "en tavoittanut tunnin alussa".

Jouduin käymään kuuden viestin viestirumban setviäkseni ne neljä minuuttia, jotka opettaja olisi ihan itse voinut tarkistaa siltä luokanvalvojalta, jos ei usko oppilasta.

Typerintä on se, että ylenesä kaikilla tunneilla etäoppilas joutuu odottamana alussa paljon kauemmin kuin  neljä minuuttia. Osa opettajista jopa unohti hänet.

Miksi sen merkintä oli niin tärkeä poistaa että käytit siihen tuon ajan? Mä olisin antanut olla, eipä se yksi myöhästymismerkintä nyt mitään merkkaa. Se on vaan merkintä, ei sen enempää.

Vierailija
39/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mm näin: Lapsi etäkoulussa kotona, kesken päivän joutui hakemaan matskuja koululta luokanvalvojalta, myöhästyi siksi etätunnilta neljä minuuttia. Sanoi opettajalle että oli käynyt koululla tapaamassa luokanvalvojaa. Opettaja lätkäisi silti Wilma-merkinnän ja vielä tarkennuksen, että "en tavoittanut tunnin alussa".

Jouduin käymään kuuden viestin viestirumban setviäkseni ne neljä minuuttia, jotka opettaja olisi ihan itse voinut tarkistaa siltä luokanvalvojalta, jos ei usko oppilasta.

Typerintä on se, että ylenesä kaikilla tunneilla etäoppilas joutuu odottamana alussa paljon kauemmin kuin  neljä minuuttia. Osa opettajista jopa unohti hänet.

Miksi sen merkintä oli niin tärkeä poistaa että käytit siihen tuon ajan? Mä olisin antanut olla, eipä se yksi myöhästymismerkintä nyt mitään merkkaa. Se on vaan merkintä, ei sen enempää.

Koska se oli väärin.

Vierailija
40/106 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista koska olen Wilmassa käynyt, uudessa puhelimessa wilma ei ilmoita viesteistä, joten varmaan 2kk en ole ko. Sovellusta avannut.

Wilman käyttäjäprofiilissa pitää määritellä miten usein ja milloin viestit haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä