Miehen vanha naispuolinen tuttava alkoi soitella hänelle yhtäkkiä, mitä olette mieltä?
He ovat olleet koulukavereita ja olleet aikuisina epäsäännöllisesti tekemisissä. Ennen tätä ovat olleet viimeksi tekemisissä pari vuotta sitten. Olen ollut miehen kanssa yhdessä muutaman kuukauden, mutta vakavasta suhteesta on kyse. Somesta selviää, että olemme yhdessä, joten tämä nainen tietää minusta.
Mies kertoi, että nainen on nyt kolme kertaa lyhyen ajan sisällä soittanut hänelle, tarvinnut kuulemma neuvoa johonkin ostoksiin ja kysellyt kuulumisia. Mitä tämä nainen haluaa? Olemme kaikki noin 35-vuotiaita.
Kommentit (98)
Minun mieheni ei saa mennä minnekään missä voi olla naisia!
Nainen on joko sosiaalisesti täysi uuvatti (ei osaa ajatella, että tuo ei puolison mielestä ehkä ole ok) tai sitten sillä on pahat mielessä.
Minä olen hyvin ujo, joten en halua ainakaan heti tutustua jokaiseen miespuolisen kaverini tyttöystävään. Jännitän uusia ihmisiä, vaikka näiden vanhojen ystävien kesken olenkin hyvin rento ja puhelias. Tosin tässä on se ero että pidämme yhteyttä säännöllisesti ja tapaamme pari kertaa vuodessa. Emme pidä tuollaisia muutaman vuoden mittaisia hiljaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies oli asiasta mietteliäs myös ja pohti, onko naisella poikaystävää ja mitä mies on tästä mieltä. En pidä ihmeellisenä, että on kavereita molemmista sukupuolista, mutta erikoista on, että nainen ilmestyi nyt muutaman vuoden jälkeen soittelemaan. En toimisi itse samoin, vaikka olisi läheinen miesystävä, odottaisin, että ottaa itse yhteyttä, enkä sotkeutuisi uuteen seurusteluun. Lisäksi soittamista ihmettelen, useimmiten ihmiset kai laittaa viestiä, varsinkin jos on mennyt aikaa, ettei olla tekemisissä. Nainen on ollut vain kaveri miehelle, ei ole exä. En aio tietenkään yhteydenpitoa kieltää, ei ole mun asia määrätä, mietin vaan miksi nainen toimii noin. Nainen asuu eri paikkakunnalla, joten eivät ole tapaamassa ainakaan lähiaikoina.
ap
Jos on kerran vaan ystävä niin saako opiskelukaveri Pekka ottaa yhteyttä mieheesi seurustelunne aikana vai pitäisikö hänenkin tajuta pysyä poissa?
Kysyisin myös, että miksi tämä Pekka nyt yhtäkkiä haluaa tiivistä yhteydenpitoa.
Mistä tuosta tietää kuinka tiivistä se on, jos tarvitsee nyt jossain apua.
Kyllä ne kohta panee. Varmuuden vuoksi kannattaa jättää mies.
Jos on bongannut, että miehen elämään on tullut uusi nainen, sinä, ja on havahtunut yhtäkkiä että hänpä ei olekaan ainut nainen maailmassa ja siksi ottanut yhteyttä. Yrittää siis tunkea väliinne.
Eiköhän tuo ole ihan viatonta.
Jos miehesi virittelisi jotain kiellettyä tämän naisen kanssa, tuskin olisi sinulle edes kertonut että vanha tuttavansa on ottanut yhteyttä.
Mua alkoi nyt ärsyttää sekin, että olen miehen kanssa, jolle naiset kokee voivansa soitella tosta vaan. Onko hän joku naisten tukipilari vai mitä? Jos nainen halusi mulle huonon fiiliksen, niin mission completed.
t. ap, jolle ei tuttavamiehet soittele tyhjästä
Mulla kaverin ex ilmestyi viestittelemään. Jossain vaiheessa kävi ilmi, että olin joku yhteydenpitokanava exään ja jäi kiinni tästä. Eli leikitään kaveria kun halutaan exälle jatkoon. Itse luulin, että oltiin hyviäkin kavereita. Mitään seksuaalista kuviossa ei ollut enkä voisi kuvitellakaan. Joskus näinkin.
Koronan takia monet introvertitkin alkavat kaivata jo keskusteluseuraa, aihtelua ja paljon aikaa menneiden miettimiseen.
Mun eksällä oli noita naiskavereita vähän turhan paljon ja kun meillä alkoi suhteessa mennä huonosti, yhteydenpito näihin kasvoi. Myös alun hyvinä aikoina mies oli paljon yhteyksissä eri naisiin ja minä tätä ihmettelin, sillä koin sen tavallaan niin että suhteemme varpaille astuttiin tahallaan. Huonosta itsetunnosta tuossa kai oli kyse, tai sitoutumiskammosta, mies halusi nähdä itsensä suosittuna naisten keskuudessa vaikkei mitään romanttista olisikaan viritellyt näiden kavereidensa kanssa. Mä sitten mietin, kun muitakin ongelmia tuli, että haluanko mä seurustella sen tyypin kanssa, joka istuu joka viikko baarissa jonkun naikkosen kanssa puhumassa kyseisen naisen rakkauselämästä, vai haluanko mieluummin miehen, joka toteuttaa omaa rakkauselämäänsä just mun kanssa silläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole ihan viatonta.
Jos miehesi virittelisi jotain kiellettyä tämän naisen kanssa, tuskin olisi sinulle edes kertonut että vanha tuttavansa on ottanut yhteyttä.
Virittelijä lieneekin tässä tuo yhteyttä ottanut henkilö, eikä ap:n seurustelukumppani. Saa se silti häiritä.
Sillä on todennäköisesti oma suhde loppunut ja nyt katselee uusia mahdollisuuksia, Heillä on ilmeisesti synkannut hyvin, mahdollisesti jopa puhuttu, että jos aika (=suhdestatus) olis toinen, vois kokeilla tulisko jotain. Todennäköisesti koeajokin suoritettu aikanaan, vaikka sulle siitä tuskin on kerrottu.
Että semmosta. Isoin kysmys tässä on mitä miehesi tuumaa eli onko innostunut neutraali vai peräti salaileva. Jos naisen nimi tulee jatkuvasti puheissa esille, on kiinnostunut. Ehkä enemmänkin?
Miehelle on muutama nainen soitellut eronsa jälkeen, ja pyytänyt kaljalle tjn. Ei ole mies lähtenyt, kuulemma yhteydenpidosta niin monta vuotta että kun hän on hyvin pärjännyt ilman kaikki nämä vuodet, niin ei oikein jaksa enää mitään opiskeluaikaisia kavereita tai kaljallaistumisia. Kyseiset naiset siis olleet mieheni kansa opiskelu/työkavereita aikoinaan ja vapaallakin tekemisissä, mutta kun naiset ovat alkaneet seurustelemaan, ei mieheni ole enää kaveriksi kelvannut. Nyt sitten eron tapahtuessa mieheni tulee tietenkin mieleen, ihan ymmärretävää, mutta ei mieheni omien sanojensa mukaan tee oikein mitään sellaisilla kavereilla jotka on kavereita vain sinkkuina.
Mun mielestä toi on ihan hyvä pointti, että mitä sellaisilla kavereilla tekee, joka ovat kavereita vain sinkkuina, jos itse ei ole sinkku samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi nyt ärsyttää sekin, että olen miehen kanssa, jolle naiset kokee voivansa soitella tosta vaan. Onko hän joku naisten tukipilari vai mitä? Jos nainen halusi mulle huonon fiiliksen, niin mission completed.
Minulle ei soittele tuttavamiehet, joskus joku, jos on todella jotain asiaa ja se on sitten siinä. Miesystävälleni soittelee lapset ja aikuiset, miehet, naiset, pojat, tytöt. Jos alkaisin sitä rajoittaa, saisin lähteä, vaikka olenkin miehelle tärkeä ja rakas. Hän on ihan supersosiaalinen eikä katso ihmisiä miehinä tai naisina.
Oletko varma ettei mies ole soitellut tälle naiselle?
Ap ei tunne tapailukumppaniaan vielä kovin hyvin, joten ei voi tietää, kertoileeko mies hänelle totuutta vai onko vain erittäin hyvä valehtelija ja manipuloija. Voi olla, että mies itse on yhteydessä ko naiseen, mutta vääristää tilannetta ap:lle. Lisäksi voi olla, että heillä on jonkinlainen on off -suhde, jota mies pohjustaa nyt antamalla ap:n alkaa luulla, että nainen tavoittelee yllättäen ihan viatonta miestä. Ap ei silloin niin todennäköisesti ala ensimmäisenä epäillä miestä, vaikka oikeasti pitäisi. Kuka normaalisti edes alkaa oma-aloitteisesti kertoilla tapailukumppanille, että joku vastakkaisen sukupuolen edustaja oli häneen taas yhtydessä. Kuulostaa siltä, että mies pelaa naisia vastakkain keskenään. Yksi henkisen väkivaltaan liittyvä ilmentymä.
Vierailija kirjoitti:
Kyl se näin taitaa olla. Mun mies on sanonut näille tukea pyytäville naisille vain että hän on todella huono tällaisissa asioissa, mutta naisystäväni on todella hyvä, jos haluaisit puhua hänen kanssaan? Yksikään ei ole halunnut :D Tie miehen elämään käy monesti naisen kokeman vastoinkäymisen kautta, kun mies on saanut olla sankarina ja lohduttajana. Siinä heräilee tunteita, siksi kannattaa välttää.
Eri asia. Vaikka ei pitäisi olla niin on se.
Itse naisena tiedän että ei ole miestä joka haluaisi olla vain kaveri. Minulla ollut kymmeniä kaverimiehiä ja joka ikinen on ihastunut.
Pariskunnat ovat hekin taas asia erikseen.
Minusta on outoa että parisuhteen aikana aletaan lämmitellä jotain vuosia sitten päättynyttä kaveruutta vastakkaiseen sukupuoleen.
Tai että tulee uusia kavereita vastakkaisesta sukupuolesta. Sellaisia jonka kanssa vietetään vapaa-aikaa kahdestaan.