Onko muita jotka eivät vain kykene ns. aikataulutettuun "normaaliin" työhön kiinteällä tuntipalkalla. Tulee olo kuin olisi vankilassa
En vain kykene siihen.
Yrittäjyys houkuttelee, mutta ei ole tarpeeksi hyviä ideoita...Viime vuodet ovat siis meneet työttömänä.
M31
Kommentit (44)
Mulla sama juttu...Harmi että valtio verottaa yrittäjät ja tekee muutenkin hommasta kannattamatonta.
Muuten olisin jo laittanut firman pystyyn
Nyt työttömänä
Kyllä. Vihaan tätä. Tälläkin hetkellä istun töissä ja lasken jo tunteja että pääsisin kotiin.
Kyllä se työttömänä olo tuntuisi enemmän vankilalta, kun olisi rajoitettu elämä taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Mukava ja turvallinen olo, kun palkka tulee säännöllisesti.
Eikö sinua häiritse se, että riippumatta siitä kuinka hyvä olet tai kuinka tehokkaasti teet, niin aina vain tulee sama tuntipalkka?
Minua tuollainen ajatus ahdistaa
Ap
Tuttu tunne. Muutaman vuoden tässä jo pohtinut, että mitähän sitä alakaisi tekemään. Muiden määrittelemät aikataulut ahdistaa. Tosin normi palkkatyön "vankina" olen ollut jo 18 vuotta. Vuosi vuodelta alkaa tympiä enemmän ja enemmän. Minua ei vain ole luoto tällaiseen. Lisäksi olen ollut iltavirkku ihan lapsesta lähtien ja koulu oli tästä syystä pakkopullaa. Elämä loppui ekaluokkaan (en ollut päiväkodissa, luojan kiitos).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua häiritse se, että riippumatta siitä kuinka hyvä olet tai kuinka tehokkaasti teet, niin aina vain tulee sama tuntipalkka?
Ap
Palkka on noussut ihan hyvään tahtiin vuosien aikana, joten ei todellakaan ole aina sama tuntipalkka.
Ei ahdista vaan kannustaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Palkka on noussut ihan hyvään tahtiin vuosien aikana, joten ei todellakaan ole aina sama tuntipalkka.
Palkkasi on silti täysin sen työnantajan käsissä.
Hän määrittää paljonko tekijälle maksaa
Tykkään käydä töissä. Teen rentoa työtä huonolla palkalla, kivat työkaverit. Kotona makaaminen ei sovi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu...Harmi että valtio verottaa yrittäjät ja tekee muutenkin hommasta kannattamatonta.
Nyt työttömänä
Ei yrittäjä maksa sen enempää veroja kuin palkansaajakaan.
T. Yrittäjä, kirjanpitäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Palkkasi on silti täysin sen työnantajan käsissä.
Hän määrittää paljonko tekijälle maksaa
Olen erittäin tyytyväinen hänen määrittelemäänsä palkkaan. En kyllä vaihtaisi pois yhtään mihinkään.
Mieluinen työ, ihan hyvä palkka ja lisäksi etätyöt, joten mikä tässä ollessa.
Eli olet mielummin sossupummina kuin säännöllisessä työssä koska et halua kuulua "oravanpyörään"? Josses mikä elämäntapahippi!
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä töissä. Teen rentoa työtä huonolla palkalla, kivat työkaverit. Kotona makaaminen ei sovi mulle.
Etkö koskaan mieti mitä voisit tehdä jos käyttäisit kaiken potentiaalisi?
Et ole ainoa. Yksinyrittäjyys on ihan ok vaihtoehto. Minäkään en jaksaisi nousta aamulla kolhoosiin, joten olen ollut yksinyrittäjänä jo parikymmentä vuotta. Saa nukkua aamulla eikä tarvitse olla epämiellyttävien työkavereiden kanssa (ja en tarkoita, että kaikki ihmiset olisivat epämiellyttäviä, mutta heitä on kuitenkin niin paljon, että aiheuttavat mielipahaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö koskaan mieti mitä voisit tehdä jos käyttäisit kaiken potentiaalisi?
Joskus ennen ehkä. Elämässä on niin paljon muutakin kuin työ, en halua kuluttaa itseäni loppuun töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt työttömänä
Ei yrittäjä maksa sen enempää veroja kuin palkansaajakaan.
T. Yrittäjä, kirjanpitäjä
Ei ehkä tuloverona, mutta kun laskee alvit mukaan, veroprosentti nouseekin heti yli 50 prossan, vaikka tulot olisivat alle 30t.
Vierailija kirjoitti:
Nyt työttömänä
Verottaa, jotta voi maksaa kaltaistesi oleskelun.
Siitä huolimatta meillä on yrittäjiä, jopa menestyviä sellaisia. Sinä vain et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Yksinyrittäjyys on ihan ok vaihtoehto. Minäkään en jaksaisi nousta aamulla kolhoosiin, joten olen ollut yksinyrittäjänä jo parikymmentä vuotta. Saa nukkua aamulla eikä tarvitse olla epämiellyttävien työkavereiden kanssa (ja en tarkoita, että kaikki ihmiset olisivat epämiellyttäviä, mutta heitä on kuitenkin niin paljon, että aiheuttavat mielipahaa).
Minua rassasi töissäkäynnissä palkan sijaan juuri tuo aikataulutus. Piti yrittää tehdä töitä vielä kun en ollut herännyt, ja lähteä töistä juuri kun olin päässyt hyvään vauhtiin. Turhaa kokoustamista myös oli ihan liikaa. Nyt yrittäjänä saan tehdä enemmän oikeaa työtä, työnteon esittämisen sijaan.
Valtion rahat menee hukkaan ihan muualla kuin sosiaalituissa.
Minä olisin voinut olla palkkatöissäkin, jos olisi löytynyt sellainen työpaikka, missä kiva työporukka. Ikävä kyllä ei löytynyt, joten yrittäjänä mennään.
Ihmisille voisi opettaa jo koulussa sosiaalisia taitoja, jotta osaisivat työpaikoilla luoda hyvän hengen ja olla kiusaamatta. Varmasti palkkatöihin olisi enemmän tunkua ja hakijat fiksumpia, jos työilmapiiri olisi keskimäärin parempi.