Ketä nämä laturaivoajat oikein on?
Herranjestas! Lapsille huudetaan ja käsketään pois hiihtämästä. Mä olen luullut että latuja tehdään just lapsia varten.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a2f4e375-1272-461e-9a63-47f6aeac3cb2
Kommentit (242)
Jouduin kesällä polkupyöräraivon kohteeksi. Ajoin mummopyörälläni kolmion takaa risteykseen, kun noin 200 metrin päästä alkoi kuulua kiroilua ja huutoa, huuto koski kiroilun lomassa sitä, että risteyksessä on kolmio. Huutajaksi paljastui noin 35-vuotias spandex-asuinen kilpapyöräilijä, joka heilutteli satojen metrien päästä keskisormea. Mitään törmäysvaaraa ei ollut, sillä etäisyyttä oli tosiaan tuo 200 metriä. Pysähdyin ihmettelemään tilannetta ja tämä mies raivosi minulle hetken. Ilmoitin hänelle olevani pahoillani, jos aiheutin hankaluuksia. Tässä vaiheessa tämä mies hiljeni täysin ja poistui paikalta. Jälkeenpäin mietin, että kuinka usein tällaiset huutajat joutuvat elämässään selkäsaunan kohteeksi? Minä en olisi missään tilanteessa toiminut ikävästi häntä kohtaan, mutta varmasti löytyy sellaisiakin, jotka eivät tuollaista öykkäröintiä kuuntele. Jos jatkuvasti käyttäytyy noin, tulee väistämättä joskus eteen henkilö, joka käyttää muutakin kuin hymyilyä ja säälimistä öykkäriä kohtaan. Mikä ihme saa heidät käyttäytymään noin?
Oltiin kerran vaeltamassa Lapissa kansallispuistossa, upeaan ruska-aikaan, maisemat olivat kuin sadusta ja luulisi että siellä sielu lepää jos jossain. Ottaen myös huomioon että kansallispuistoon lähdetään yleensä ”lomailemaan” ja nauttimaan kauniista luonnosta. No, Samalle autiotuvalle sattui sitten juuri tuon oloisia naisia, puhuivat ärsyyntyneen ja elämäänsä kyllästyneen kuuloisesti meille, heillä oli kunnon ”kilpavarusteet” ja heräsivät heti aamuseitsemältä jatkaakseen taas matkaa ym. Ahdistavia tyyppejä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan huvikseni oikaissut töistä kotiin latua pitkin sellaisen kilometrin pätkän. Olen odotellut milloin kohtaan sellaisen laturaivoajan, vielä ei ole näkynyt.
Miksi haluat pilata ladut?
Ei se pilalle mene. Hyvä että jalanjälki edes jää näkyville.
Voi sentään. Lapsena kävin paloheinässä joka talvi isovanhempieni kanssa hiihtelemässä, eikä kukaan ollut mistään raivoista kuullutkaan. Ihmiset hyväntahtoisesti hymyilivät ohittaessaan vaikka oltiin helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Ohjaajien pitäisi katsoa peiliin jos hiihtotaidottomia viedään mäkiin joita eivät osaa laskea. Ovat vaaraksi itselleen ja muille. Ei tavan mammat mitään maailman luokan hiihtäjiä ole jotka tosta vaan kovassa vauhdissa väistää isoja lapsiryhmiä alamäissä. Esim pois pois pois on paniikki huuto alamäessä että pois tieltä, jarruja ei ole.
Itseä eivät haittaa koska hallitsen välineet mutta tunnistan ongelman ja nähnyt näitä ryhmiä jotka kieltämättä ovat aika leveellä keskellä väyliä.
Noissa voi oikeasti käydä huonosti jos törmää.
Hakeeko nuo ohjaajat hakemalla noita ongelmia että saa aikaan taas vuotuisen laturaivo keskustelun vai miksi pitää tukkia väyliä varsinkin mäkien alla?
No voi sitten ne mammat itse pysyä poissa sieltä ladulta jos kerran eivät itsekään osaa hiihtää! Millä hiton oikeudella kukaan kuvittelee yleiset ladut omivansa!? Sattuisimpa joskus paikalle kun nää raivoajat huutaa lapsille. Voi että nauttisin kun saisin oikein kunnolla haukkua heidät itsensä! Ei paljoa tarvitsisi provosoida itseni tuntien niin voisin kouluttaa näitä muutenkin kuin sanallisesti. Toki odottaisin että lapset olisivat ensin pois kuulo ja näköetäisyydeltä, mutta sitten voisinkin näyttää mummuille mallia oikeasta laturaivosta! Luulen että sen kohtaamisen jälkeen ei ainakaan samat ämmät enää lapsia häiritsisi!
Vierailija kirjoitti:
Ohops, sori miehet, mutta olen tähän asti luullut että laturaivoajat ovat vain miehiä. Näköjään tauti levinnyt...
Perussuomalaisissa on myös naisia nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan huvikseni oikaissut töistä kotiin latua pitkin sellaisen kilometrin pätkän. Olen odotellut milloin kohtaan sellaisen laturaivoajan, vielä ei ole näkynyt.
Miksi haluat pilata ladut?
Ei se pilalle mene. Hyvä että jalanjälki edes jää näkyville.
"Hyvä että jalanjälki edes jää näkyville." Ne jäljet, ja varsinkin kengissä kulkeva hiekka pilaavat ladun. Kovalla luistelubaanalla jälki ei ole niin paha, mutta jos pehmeällä kävelet niin teet ilkeää tuhoa, ja ihan vain huviksesi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ihmiseläimen psyyke ei ole vieläkään kehittynyt nykyajan tasolle, aina jos ollaan kovassa vauhdissa jonkilaisella kulkupelillä niin syntyy raivoreaktioita muuten ihan fiksuillekin ihmisille.
Ei ne hullut ole mitään ”muuten fiksuja ihmisiä”, ihan vaan puhtaasti hulluja!
Vierailija kirjoitti:
Oltiin kerran vaeltamassa Lapissa kansallispuistossa, upeaan ruska-aikaan, maisemat olivat kuin sadusta ja luulisi että siellä sielu lepää jos jossain. Ottaen myös huomioon että kansallispuistoon lähdetään yleensä ”lomailemaan” ja nauttimaan kauniista luonnosta. No, Samalle autiotuvalle sattui sitten juuri tuon oloisia naisia, puhuivat ärsyyntyneen ja elämäänsä kyllästyneen kuuloisesti meille, heillä oli kunnon ”kilpavarusteet” ja heräsivät heti aamuseitsemältä jatkaakseen taas matkaa ym. Ahdistavia tyyppejä olivat.
Just tuon takia en ikinä yöpyisi autiotuvissa. En vaan kestäisi niitä muita ihmisiä siellä yhtään. Mieluummin teltassa omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin lapsi, ei ollut hulluja laturaivoajia, kaikki antoivat tilaa toisilleen. Nykyään ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja, junttius on lisääntynyt.
Nainen50
Aivan, junttius on lisääntynyt. 2020-luvulla on arvot vähän vinksallaan, jostain syystä. Kyllä ennen, siis vielä 1990- ja 2000-luvuilla arvostettiin hyviä tapoja.
Ei niitä latuja nyt varsinaisesti tehdä vain lapsia varten. Kyllä ne tehdään ihan kaiken ikäisille hiihtäjille. Nämä raivoajat ovat kuitenkin sitä itsekästä porukkaa joka ei väistä ketään ja hiihtää päälle jos ei itse hoksaa hypätä sivuun, ovat omasta mielestään niitä aitoja oikeita kunnon hiihtäjiä kun muut vähän räpiköi ja on edessä. Tuossa tapauksessa ne lapset oli kuitenkin ihan oikeasti hiihtämässä eikä pilaamassa tahallaan latuja kävelemällä niillä. Eikö pitäisi vaan iloinen siitä, että lapset ja nuoret ylipäänsä hiihtävät nykyään.
Oisko samoja jotka raivoaa muut ajat näillä palstoilla? Kuten tässäkin keskustelussa. Ei käytöstavoista tietoakaan.
Taitaa olla sitä 44+ porukkaa joka menee tuima ilme kasvoilla ripeää sauvakävelyä tuulessa ja tuiskussa. Ovat varsin happamia ja ilottomia ihmisiä, ei ole mitään kipinää enää. Pientä haaleaa nautintoa saavat juustoista ja viinistä. Elämässä ei ole hauskaa röhönaurua ei härskejä vitsejä ei mitään innostavia harrastuksia...
Vierailija kirjoitti:
Laturaivoajat ja -raivottaret, hävetkää!
Millä oikeudella pidätte itseänne muita parempina?
Hävetkää, hävetkää, hävetkää!
Muistatko tämän kun seuraavan kerran et pääse liukuportaisiin kun nuoriso tukkii tien? Tai silloin kun he tulevat vastaan pyörillään koko tien leveydellä?
Vierailija kirjoitti:
Jouduin kesällä polkupyöräraivon kohteeksi. Ajoin mummopyörälläni kolmion takaa risteykseen, kun noin 200 metrin päästä alkoi kuulua kiroilua ja huutoa, huuto koski kiroilun lomassa sitä, että risteyksessä on kolmio. Huutajaksi paljastui noin 35-vuotias spandex-asuinen kilpapyöräilijä, joka heilutteli satojen metrien päästä keskisormea. Mitään törmäysvaaraa ei ollut, sillä etäisyyttä oli tosiaan tuo 200 metriä. Pysähdyin ihmettelemään tilannetta ja tämä mies raivosi minulle hetken. Ilmoitin hänelle olevani pahoillani, jos aiheutin hankaluuksia. Tässä vaiheessa tämä mies hiljeni täysin ja poistui paikalta. Jälkeenpäin mietin, että kuinka usein tällaiset huutajat joutuvat elämässään selkäsaunan kohteeksi? Minä en olisi missään tilanteessa toiminut ikävästi häntä kohtaan, mutta varmasti löytyy sellaisiakin, jotka eivät tuollaista öykkäröintiä kuuntele. Jos jatkuvasti käyttäytyy noin, tulee väistämättä joskus eteen henkilö, joka käyttää muutakin kuin hymyilyä ja säälimistä öykkäriä kohtaan. Mikä ihme saa heidät käyttäytymään noin?
Minä kyllä tönisin kumoon ja potkisin persuuksille mutta minkäs teet kun ei ole voimaa.
Mä olen sitä mieltä, että maalaiset ei sopeudu kaupunkiin, kun täällä on enemmän ihmisiä, ruuhkaa jne, sitten raivotaan, kun ei voida tehdä asioita yhtä väljästi. Maalta tulleet ovat myös kovaäänisiä, huutavat junassa puhelimeen ja muilla julkisilla paikoilla myös. Kannattaa muuttaa takaisin, jos ei sopeudu!
Laturaivoaja kertoo toiminnallaan itsestään ihan kaiken tarpeellisen. Ei takuulla ole miellyttävä ihminen ladun ulkopuolellakaan eikä sellaisen kanssa halua kukaan ollaa missään tekemisissä. Itsekäs ja kusta päässä niin että korvista läiskyy yli. Vai se tenako siellä haaroissa on sitä kusta niin täynnä. Vai molemmat. Ei voi moista käytöstä ymmärtää, ei sitten mitenkään päin.
Mulle on pienestä pitäen neuvottu, että tuollaisista ihme hörhöistä ei niinkauan tarvitse välittää, ellei yli yritetä mennä.
Oikea kysymys: ketä nämä hiihtäjät ovat? Ei jumankauta nää HIIHTÄÄ.
Mä pelkään kanssa aina kävelylenkeillä noita sauvojen kanssa rullillakulkevia, kun ei tiedä huomioivatko ollenkaan, miten pitkälle ne sauvat ylttää, kun huitovat niillä.