Ketä nämä laturaivoajat oikein on?
Herranjestas! Lapsille huudetaan ja käsketään pois hiihtämästä. Mä olen luullut että latuja tehdään just lapsia varten.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a2f4e375-1272-461e-9a63-47f6aeac3cb2
Kommentit (242)
Samoja tapauksia, jotka kesällä ovat pyöräraivoojia, lenkkipolkuraivoojia yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh! Luulin että ovat trikoopyöräilijämiehiä jotka siirtyneet suksille, mutta nuohan olivatkin naisia! Täytyy sanoa että odotin naisilta parempaa käytöstä. Hulluja, surullista!!! :(
Ei se idioottimaisuus valitettavasti sukupuolta katso. Huonokäytöksistä sakkia löytyy yhtä paljon naisista kuin miehistäkin.
No jos katsotaan sellaista huonokäytöksisyyttä, joka johtaa raastupaan, niin kyllä silloin enemmistö huonostikäyttäytyvistä on miehiä.
Jotain maalaisia kun siellä maalla se hiihtäminen on niin tärkeää.
- ei vaan hälssinkiläisiä ahdistaa kun kaikki muuttaa sinne ja jokapaikka on ihmisiä täynnä. Hiihtoladutkin..
Lapsuuden kokemusten mukaan n. 60v aktiivisia urheilijoita, joiden pitää päästä suorittamaan lenkkinsä keskeytyksettä. Miehiä ja naisia on tullut vastaan ja juuri koulun urheilutunneilla. Kamalimpia kokemuksia olivat kovaa vauhtia päälle luistelevat hiihtäjämiehet, jotka kiroilivat mennessään. Järkyttävää, ettei tilanne ole sitten 90-luvun muuttunut. Syynä varmaan, ettei ole oikein latuja, jossa olisi kuntohiihtäjille vuorot, kuten uimahalleissa on eri ratoja ja joillain moukilla ei vain ole käytöstapoja, eikä vanhempana enää välitä moukkamaisuudestaan. Pellet
Olen ihan huvikseni oikaissut töistä kotiin latua pitkin sellaisen kilometrin pätkän. Olen odotellut milloin kohtaan sellaisen laturaivoajan, vielä ei ole näkynyt.
Niitä amatööriurheilijoita joiden treenit menevät pilalle, jos siellä on hidastelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan huvikseni oikaissut töistä kotiin latua pitkin sellaisen kilometrin pätkän. Olen odotellut milloin kohtaan sellaisen laturaivoajan, vielä ei ole näkynyt.
Miksi haluat pilata ladut?
Nämä laturaivoajat ovat raivosporttaajien alaluokista yksi vaarallisimmista, koska heillä on terävät sauvat, joilla voivat arvaamatta ja vihaa täynnä tökkiä niin pieniä lapsia kuin hihnassa tallustelevia koiriakin (joillakin alueilla lenkkipolun vieressä kulkee hiihtolatu).
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas! Lapsille huudetaan ja käsketään pois hiihtämästä. Mä olen luullut että latuja tehdään just lapsia varten.
Olet luullut väärin. Lapsille on omat ladut joissa voi opetella ja harjoitella turvallisesti.
Aikuisten ladulle sitten kun on hiihdon perustaidot opittu.
Olikohan se äskettäin Rukalla lumilautailijaan lähes tyhjässä mäessä kovalla vauhdilla törmännyt (uhrin selkään murtuma) munalaskija myös näitä raivoharrastajia? He eivät ymmärtä takaa väistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet luullut väärin. Lapsille on omat ladut joissa voi opetella ja harjoitella turvallisesti.
Missä tällaisia latuja on? Ladut ovat kyllä ihan kaikille. En ole toistaiseksi nähnyt ikärajakyltityksiä
Vierailija kirjoitti:
Lapsen silmissä 30-vuotias näyttää "vanhemmalta naiselta". Veikkaan että 35-45-vuotiaita fitness- ja terveysintoilijoita jotka tuijottaa aktiivisuusrannekkeitaan.
Juuri näitä ne on, eikä mitään "elämäänsä kyllästyneitä mammoja". Elämäänsä kyllästyneet mammat eivät hiihdä vaan kaljottelevat tai syöpöttelevät tai riehuvat netissä.
Laturaivoajat ja -raivottaret, hävetkää!
Millä oikeudella pidätte itseänne muita parempina?
Hävetkää, hävetkää, hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen silmissä 30-vuotias näyttää "vanhemmalta naiselta". Veikkaan että 35-45-vuotiaita fitness- ja terveysintoilijoita jotka tuijottaa aktiivisuusrannekkeitaan.
Juuri näitä ne on, eikä mitään "elämäänsä kyllästyneitä mammoja". Elämäänsä kyllästyneet mammat eivät hiihdä vaan kaljottelevat tai syöpöttelevät tai riehuvat netissä.
Minulla on pitkä hiihtokokemus erilaisilla laduilla, eikä siellä juurikaan näy naispuolisia fitness- ja terveysintoilijoita. Mainitsemastasi ikäluokasta kovavauhtisia on yleensä miehet, mutta useimmilla heillä on tekniikasta ja varusteista päätellen kilpahiihtotaustaa, joten osaavat myös käyttäytyä. Naiset hiihtävät enemmän lasten kanssa, mutta toki yksinäänkin. Pahimipia tapauksia ovat n. 50-60-v miehet, jos joltain kohtaa törkeää käytöstä, niin heiltä. Useimmiten se on kylläkin liian läheltä ohittamista ja mäen päällä eteen kiilaamista, hyvin harvoin sanallista. Kuulokkeet korvilla hiihtävät ovat myös inhottavia, keskittyvät vain itseensä eivätkä väistä ketään. Hitaasti etenevät eläkeläiset, varsinkin pariskunnat, ovat mukavia ja usein heidän kanssaan tulee vaihdettua muutama sana.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat. Kakarat ei saa näkyä eikä kuulua.
Kyllä me nuoremmatkin ikäluokat näin ajatellaan. Kakarat voisivat pitää turpansa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällaisia latuja on? Ladut ovat kyllä ihan kaikille. En ole toistaiseksi nähnyt ikärajakyltityksiä
Useimmiten kerrotaan latujen vaikeustaso, esim. "helppo, sopii lapsille" tai "raskas latu, vaativia nousuja ja laskuja", mutta ikärajoja minäkään en ole nähnyt missään.
Vierailija kirjoitti:
Laituraivoajat ovat niitä samoja kusipäitä, jotka raivoavat muuallakin. Siis kotona raivotaan puolisolle, lapsille, perheen koiralle, naapurin lapsille, yms. Töissä raivotaan asiakkaille ja työtovereille. Ravintolassa raivotaan tarjoilijalle.
Raivopäät ovat usein narsisteja, psykopaatteja, sosiopaatteja tai muuten vaan empatiakyvyttömiä kusipäitä.
Ei viitsitä joka keskustelussa tuomita ihmisiä narsisteiksi näin vähäisillä faktoilla. Narsismi vaatii aika paljon enemmän tunnusmerkkejä kuin että ihminen on mulkku 👍🙂
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan törmännyt tällaisiin k*sipäihin henkilökohtaisesti? Mitä sanoitte/teitte?
Itse tiedän tasan tarkkaan, että menettäisin malttini ja huutaisin takaisin vähintään yhtä törkeästi, vaikka tiedän, ettei se kannata.
Olen törmännyt tyyppiin vaikka kuinka monta kertaa oppilaiden kanssa liikuntatunnilla, oikeasti saa pelätä lasten turvallisuuden puolesta. Myös pyöräretkillä on tavattu raivojia. Ovat kaikki olleet vanhempia miehiä.
T. Opettaja
Yleensä nämä laturaivoajat ovat parhaat päivänsä nähneitä kilpahiihtäjiä joiden on vaikeaa/mahdotonta hyväksyä sitä että se oma suksi ei kulje samaa tahtia kuin nuoruus vuosina ja purkavat sitten katkeruuttaan raivoamalla.
Löytyy ja kun joku yrittää puuttua vanhemman, huonokäytöksisen naisen toimintaan, alkaa 100 % varmuudella uhriutuminen jossa ollaan maailman sorretuimpia ja väärinymmärretyimpiä. Nämä matriarkat ovat tottuneet kohtelemaan muita ihmisiä itseään alempiarvoisina.