Haiseeko teistäkin suurin osa muista ihmisistä pahalta?
Esim. kaikki läheiset kaverini ja tuttavani sekä lapsuuden perheeni paria kaveria lukuunottamatta haisevat mielestäni aina jotenkin ällötävältä. Joillakin haisee henki, mutta toisilla ei haise henki vaan ominaishaju ei ilmeisesti miellytä (vai peseytyvätkö sitten huonosti). Olen miettinyt, että haisenkohan itsekin ihan kamalalta, vaikka käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja pidän hygieniastani muutenkin hyvää huolta, vai onko minulla vain tarkka hajuaisti. Ominaishajuani peitän lisäksi miedolla hajuvedellä, joka tietysti saattaa joidenkin mielestä olla huono sekin. Mutta miten on, haiseeko lähes kaikki ihmiset teistäkin pahalta?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, suurin osa ihmisistä haisee hirveälle. En esim. ymmärrä, miten voi ruveta haisemaan, jos pikkasen hikoilee. Hiki itsehän on ihan hajutonta eli se on se bakteeripaska mikä haisee. Kai ihmiset ei sit osaa peseytyä.
Ei johdu peseytymisestä.
Esim. jotkut eivät melkein koskaan tarvitse deodoranttia tai antiperspiranttia. Toisilla ei meinaa riittää mikään määrä saippuapesua, deodoranttia tai antiperspiranttia.
En tiedä, minkä verran tuota on tutkittu, mutta kulkee ehkä suvussa tai liittyy aineenvaihduntaan.
Esim. jos olen usean päivän kahvilakossa, hikoilen ja haisen vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kamala on myös se pesemättömien hiusten talin haju, niin itsellä kuin muillakin. Enkä tarkoita nyt edes mitään liimaletin näköistä, vaan jopa ns. suht puhtaalta näyttävät hiukset voi haista. Turvaväli auttaa onneksi tähän hieman kauppareissulla.
Joo ihan hirveä haju. Ja jotkut haisuletit vielä oikein mainostavat, kuinka harvoin pesevätkään hiuksiaan.
Hajuherkkyys hellittää iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kannattaa käydä tutkimassa oma nenä, nielu ja hampaat. Sulla voi itsellä muhia siellä tulehdus, jonka haistat mutta et oivalla sen tulevan siitä. Eräs tuttava oli ihmetellyt aivan samoin pahoja hajuja ja paljastui, että hänellä oli nenässä jonkinlainen tulehtunut paise mistä se haju olikin peräisin. Eikä mitään muuta oiretta ollut.
Ilmiön nimi on ”hajunenä”. Mutta en usko että ap on hajunenä vaan aistiherkkä. Minäkin olen ja haistan esim juuri kuukautiset ja ovulaationkin työkavereilta...
Kuukautiset ymmärrän, mutta miltä ihmeeltä ovulaatio haisee..?
Vierailija kirjoitti:
AP käy siis kaksi kertaa päivässä suihkussa ja ruiskuttelee sen lisäksi vielä hajuvesiä päälleen peittääkseen ominaishajuaan. Kuulostaa keskivaikealta hygienia-traumalta, joka saattaa johtaa hyvinkin vakaviin seurauksiin myöhemmin.
Kesä maaseudulla navetta-hommissa tekisi tälle tyttelille hyvää!
Olen maalaistalon tyttö ja tehnyt navettahommia vähän enemmänkin kuin yhden kesän.
Käyn myös aamuin illoin suihkussa ja käytän hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, monet ihmiset haisevat pahalle. Mutta sen lisäksi jotkut ihmiset, useimmiten miehet, tuoksuvat häiritsevän hyvälle.
Ahaa, kuulut siis siihen joukkoon, jotka rakastavat pallivahan ja tattisilsan lemua, senkin pikku pervo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP käy siis kaksi kertaa päivässä suihkussa ja ruiskuttelee sen lisäksi vielä hajuvesiä päälleen peittääkseen ominaishajuaan. Kuulostaa keskivaikealta hygienia-traumalta, joka saattaa johtaa hyvinkin vakaviin seurauksiin myöhemmin.
Olen maalaistalon tyttö ja tehnyt navettahommia vähän enemmänkin kuin yhden kesän.
Käyn myös aamuin illoin suihkussa ja käytän hajuvettä.
No sehän selittääkin paljon, ei sitä navetan lemua piiloon saa millään hajuvesillä. Se olenkin sinä itse joka haiset, turhaan muita syyttelet. Haiset lehmälle ja lannalle, muut eivät haise.
Ei todellakaan. Sivistyneet ihmiset eivät haise. Mutta nyt asun kerrostalossa, jossa suhteellisen moni haisee todella pahalle - jopa nuoret henkilöt. Tämä on oikea lemula! Monilla on addiktioita ja muita häiriöitä... outo, paha haju kai kuvastaa heidän ongelmiaan. Kun jokin on pääkopassa huonosti, se ilmeisesti tarkoittaa tapoja, jotka heijastuu oksettavien molekyylien tuottamisena... He haisevat kuolemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kannattaa käydä tutkimassa oma nenä, nielu ja hampaat. Sulla voi itsellä muhia siellä tulehdus, jonka haistat mutta et oivalla sen tulevan siitä. Eräs tuttava oli ihmetellyt aivan samoin pahoja hajuja ja paljastui, että hänellä oli nenässä jonkinlainen tulehtunut paise mistä se haju olikin peräisin. Eikä mitään muuta oiretta ollut.
Ilmiön nimi on ”hajunenä”. Mutta en usko että ap on hajunenä vaan aistiherkkä. Minäkin olen ja haistan esim juuri kuukautiset ja ovulaationkin työkavereilta...
Kiimalta.
Lepakko haistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn myös aamuin illoin suihkussa ja käytän hajuvettä.No sehän selittääkin paljon, ei sitä navetan lemua piiloon saa millään hajuvesillä. Se olenkin sinä itse joka haiset, turhaan muita syyttelet. Haiset lehmälle ja lannalle, muut eivät haise.
En ole maalaistalon tyttö. Joku muu on kirjoittanut tuon kommentin. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn myös aamuin illoin suihkussa ja käytän hajuvettä.No sehän selittääkin paljon, ei sitä navetan lemua piiloon saa millään hajuvesillä. Se olenkin sinä itse joka haiset, turhaan muita syyttelet. Haiset lehmälle ja lannalle, muut eivät haise.
Tämä on totta, vuosia navetassa työskennelleistä ei haju lähde kuuraamallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiimalta.
Lepakko haistaa sen.
Miltä kiima haisee?oletko lesbo?
Onneks se pariskunta muutti pois, joka
täydensi oksuhajuaan wc-raikastajalla... velttohousut haisi hyi.
Huuhteluaineen ja kusen sekoitus, kuiva kuola, kannabis, rööki, vanha käristetty silakka, ja muu p*ska. Jokaisessa kerroksessa oma mikroilmasto - ja aina paha.
Valitsen hissin tai portaan sen mukaan, kummassa pystyy edes joten kuten hengittämään.
Ei, sivistyneillä alueilla ei ole näin. Siellä rappukäytävissä tuoksuu koti! Joskus hyvä ruoka...
Lemu ja parfyymin korvaaminen hullulla huuhteluaineen käytöllä on reppanoille tyypillistä. Eivät ehkä jaksa pestä pyykkiä, eivät ansaitse olla puhtaita tai sitten hajuaistinsa menettäneitä.
Aineenvaihdunnan epätasapainot voi myös haista. Lääkkeiden metaboliatuotteet. Jos ruokavalio on kovin kummallinen, se voi heijastua ominaishajuun. Voi olla toiminnallisia ongelmia, refluksia. Kariesta. Hormonitoiminnan poikkeavuudet. Eltaantunut päänahka. Hajun vastenmielisyys viittaa aina johonkin huonoon asiaan. Jos aina haisee, jokin ei ole kohdallaan ja haju on siitä vain oire.
Erään työkaveriperheen isä valitti muiden hajuista, omassa perheessään shampookin oli kielletty hajun takia. Voitte vaan arvata kuinka tympeälle ja hiellekin koko tuo porukka haisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hajuaistisi lienee yliherkkä.
Useimmilla on ominaishaju mutta halatessakin se on mieto. Toisaalta muiden etnisten ryhmien edustajat haisevat omaankin nenään ja heidän mielestä valkoiset haisevat maidolle. Sinulla ehkä puuttuu joku suodatus.
Olen myös kuullut, että valkoiset haisevat märälle koiralle.
Herkkähajuaisti liittyi johonkin sairauteen. En muista mihin.
Yks oppilas oli maalaistalosta ja haisi niin navetalle aina kun tuli Bachia soittamaan tunnille. Ope oli yrjö kurkussa.
Erään työkaverini henki haisee ihan uskomattoman pahalta että pidän vähintään 2 metrin välin häneen. Se on jotain mädän kananmunan ja haisevan roskiksen sekoitukselta. Todella vastenmielinen haju vaikka muuten on ihan miellyttävä ihminen kyseessä. Joskus sitä tekis mieli sanoa hänelle että ostaisi vahvoja mentholipastilleja kun se löyhkä on niin karmiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kamala on myös se pesemättömien hiusten talin haju, niin itsellä kuin muillakin. Enkä tarkoita nyt edes mitään liimaletin näköistä, vaan jopa ns. suht puhtaalta näyttävät hiukset voi haista. Turvaväli auttaa onneksi tähän hieman kauppareissulla.
Joo ihan hirveä haju. Ja jotkut haisuletit vielä oikein mainostavat, kuinka harvoin pesevätkään hiuksiaan.
Koska "se on haitaksi hiuspohjalle ja rasvoittuminen vähenee, kun harventaa pesuja". Right...
Kyllä haisee, tästä syystä suosin läheisiä suhteita aasialaisten kanssa, geneettisistä syistä he eivät haise oikeastaan yhtään pahalta.
-M38