Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nämä oireet muka selittyä pelkällä stressillä?

Vierailija
11.01.2021 |

-2/3 hiuksia lähtenyt päästä lyhyessä ajassa
-ruokahalu kadoksissa
-aivosumu ja outo sekava olo
-muistihäiriöt
-sanat ei meinaa löytyä ja puhe kulkea
-puutumisen tunnetta ympäri kehoa (myös pari varvasta toisesta jalasta puutuu usein, aina samat)
-ihan perus kävelylenkin jäljiltä jalat tärisee ja vapisee
-kokonaisvaltainen voimakkuus ja heikkous
-kovat päänsäryt
-viiltävät kivut ympäri vartaloa ihankuin jossain syvällä ja nivelissä
-hengenahdistus
-lihasnykinä, pieniä elohiiriä ympäri vuorokauden
-uni ei auta väsymykseen
-jatkuva kova palelu, kädet ja jalat aivan jääkylmät vaatetuksesta ja ympäristön lämpötilasta huolimatta
-tinnitus, nyt pari päivää toinen korva ollut outo ja ikäänkuin lukossa ja äänet kaikuu
-alaselän kovat kipuilut ilman rasitusta tai tapaturmaa

Mulla todettiin joskus vuosia sitten masennus ja ahdistuneisuushäiriö, jonka jälkeen KAIKKI mahdollinen on laitettu sen piikkiin. Kokeiltu lukuisat mielialalääkkeet, rauhoittavat, perus kipulääkkeet, ei ole ollut apua. Suuri osa oireista ollut jo useamman vuoden, mutta olo vaan pahenee ja tullut nyt tuota nykimistä ja korvavaivaa, aikaisemmin jaksoin sentään urheilla ja tehdä asioita mutta nyt kroppa ei vaan enää meinaa jaksaa yhtään mitään. :( Ylipainoinen en ole joten siihen ei tarvitse vedota. Kilpirauhasarvot esimerkisi katsottu vuosien mittaan monta kertaa, eikä veriarvoissa ole koskaan muutenkaan ollut häikkää. Pistin merkille, että ferritiiniarvo on 27, se ilmeisesti on aika alhainen mutta ei kai semmoinen voisi oireita selittää? Kokemuksia vastaavasta oireistosta? Suoraansanottuna kirjaan itseni psykiatriseen hoitoon, jos tämän kaiken voi muka vaan kuvitella.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ferritiini voi selittää noista lähes jokaisen. Itselläni oli vaikka kuinka monta ja jopa tinnitus johtuu siitä. Itselläni on hyvä olo, kun arvo on vähintään 70-80.

Vierailija
2/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota raudan lisäksi magnesiumia, siitä voi olla myös apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä rahaa ja mene yksityiselle, pyydä laittamaan terveyskeskukseen palautetta asian hoidosta.

Ootko käyny kellään mielialasta juttelemassa? Ihan siis terapeutilla?

Joskus on vaa parempi ku itte pistää asiat kerralla hoitoon, eikä mee samaa p@sk@@ samojen naamojen kanssa keskustelemaan.

Vierailija
4/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa naamaan, kaikki voi johtua siitä alhaisesta ferritiinistä

Vierailija
5/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee lähes kaikkia noita oireita aina, jos stressi jatkuu pitkään (kuukausia).

6/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla syöpä. Ps oon arvostettu lääkäri.

Vierailija
7/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota raudan lisäksi magnesiumia, siitä voi olla myös apua. 

Mutta ei samaan aikaan, koska haittaa raudan imeytymistä.

Vierailija
8/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet  mittauttanut kilpirauhasarvot kuten kerroit, mutta milloin viimeksi?

Vierailija
9/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ferritiini on aivan liian matala, nyt toiselle lääkärille jos ei nykyinen ymmärrä hoitaa. Kyllä sun oireet selittyy tuolla. Ihmiset on pitkälläkin sairaslomalla kun työkyky romahtaa. Rautavarastot kuntoon niin vointi paranee.

Vierailija
10/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa syön, joskin mietoa valmistetta, koska vatsa ei kestä muuta ollenkaan. Magnesium myös käytössä. Itseasiassa nyt kun mietin, niin nykiminen pahenee kyllä heti jos unohdan ottaa rautaa edes sen pienen annoksen. Eli voisi olla kyllä jokin yhteys?

Hoitokontakti on mielenterveyspuolelle kyllä, ja jopa sieltä sanottiin että pitäisi kyllä ehdottomasti tutkituttaa. Olen tosiaan ihminen, joka menee vasta pää kainalossa lääkäriin. Ja ne harvat kerrat kun menen, sieltä isketään pihalle lähes suoraan, kun "sinullahan on tuo ahdistuneisuushäiriö todettu".

Ap

Vierailija
11/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
12/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautaa syön, joskin mietoa valmistetta, koska vatsa ei kestä muuta ollenkaan. Magnesium myös käytössä. Itseasiassa nyt kun mietin, niin nykiminen pahenee kyllä heti jos unohdan ottaa rautaa edes sen pienen annoksen. Eli voisi olla kyllä jokin yhteys?

Hoitokontakti on mielenterveyspuolelle kyllä, ja jopa sieltä sanottiin että pitäisi kyllä ehdottomasti tutkituttaa. Olen tosiaan ihminen, joka menee vasta pää kainalossa lääkäriin. Ja ne harvat kerrat kun menen, sieltä isketään pihalle lähes suoraan, kun "sinullahan on tuo ahdistuneisuushäiriö todettu".

Ap

Minulle yritti kaksi lääkäriä tuputtaa masennusdiagnoosia, kun kyse oli täysin raudanpuutteesta ja sen sivuvaikutuksista. 

Superior sourcen Just Woman Iron on imeskelytabletti, joka nostaa hyvin ferritiiniä eikä mene lainkaan vatsaan, joten ei ole suolisto/vatsaoireita. 

Vierailija
13/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuo kaikki samat oireet ihan elohiiriä myöten. Pelkäsin ties mitä syöpää. Samoin myös ahdistus/masennus/stressi, joiden nyt jälkeenpäin uskon vaikuttaneen eniten. Ferritiini oli 35. Aloin sitä tarkoituksellisesti nostaa ja nyt sadan paremmalla puolella noita oireita ei enää ole. Aivot ja pääkin toimii paremmin, vaikka masennuslääkitys meneekin.

Vierailija
14/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti stressi nuo ja nykyäänkin jos on paria viikkoa pidempi stressi niin on samat oireet. Tiedän aina kun tulee lihasnykimiset, että täytyy lisätä b12 vitamiinia ja rautaa. Samoin hiusten lähtemiseen. Psyyke on kovilla jatkuvasti.

Vierailija
15/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis lisään että olen jo melkein vuoden ollut sairauslomalla, koska olo ei oikeasti ole ollut hyvä. Mitään muuta stressiä aiheuttavaa elämässäni ei tällä hetkellä ole kuin se, jaksanko kävellä kaupasta kotiin tai muistanko ostaa mitään mitä piti. Ja toki tämä kamala olotila.

Lääkärin mukaan tosiaan arvot ovat hyvät, kilpirauhaskokeet otettiin ferritiinien kanssa viimeksi samaan aikaan. Ferrit lääkärin mielestä vallan hyvä!

Ap

Vierailija
16/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vahvasti viittaa siihen ja oireet voi olla pahoja vaikka veriarvot on viitearvojen sisällä. Toiset saa helposti lääkkeen kokeiluun ja jotkut, kuten minä, ei pääse edes lääkärille, saati tutkimuksiin ja lääkekokeiluun. Itse olen jo työkyvytön ja sukurasitteena todennäköisesti kilpirauhasen vajaatoiminta ( neljä lähisukulaista sairastaa tätä). Kaikki vaan johtuu laiskuudesta, kuulemma, lääkärien mielestä.

Vierailija
17/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuus yhdistettynä niskajumiin voi aiheuttaa vaikka mitä. Kokemusta on.

Vierailija
18/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuutetta on syytä epäillä, jos ferritiiniarvo on alle 15–30 µg/l

Vierailija
19/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan vaikuttaa jo joltain hiven-tai vitamiinipuutokselta, etenkin jos ruokahalu on huono.

Jos veri ja tulehdusarvot ovat kunnossa, niin tuskin mikään vakava sairaus kyseessä.

Ja korvien tinnitus ja kylmät jalat ja kädet vaivaavat useita ihmisiä, niissä ei ole mitään kummallista.

Ja mitä vähemmän liikkui, sitä huonompaan kuntoon lihakset ja nivelet menee, särkyjä tulee jo siitä, ettei ne kestä enää pientäkään rasitusta.

Vältä seuraamasta koko ajan kipujasi ja vointiasi, yritä keskittää huomioisi muihin asioihin.

Vierailija
20/48 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulle yritti kaksi lääkäriä tuputtaa masennusdiagnoosia, kun kyse oli täysin raudanpuutteesta ja sen sivuvaikutuksista. 

Superior sourcen Just Woman Iron on imeskelytabletti, joka nostaa hyvin ferritiiniä eikä mene lainkaan vatsaan, joten ei ole suolisto/vatsaoireita. 

No kyllä se kuule menee vatsaan myös.

Syljen kautta menee ruuansulatuselimistöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän