Taikakeinoja joiden avulla lisätä itsevarmuutta ja hyväksyä itsensä täysin?
Olen huomattavasti itsevarmempi ja hyväksyn itseni paljon paremmin kuin mitä ennen, mutta en siltikään riittävästi. Haluaisin vihdoin nauttia elämästä täysin miinuksistani välittämättä. Kertokaa taikakeinoja, jos sellaisia siis on.
Kommentit (40)
Et halua kuulla tätä. Treenaa voimaa. Se antaa itseluottamusta kahdella tavalla: olet tyytyväisempi suorituskykyysi ja vartaloosi ja lisäksi testosteronin määrä lisääntyy, mikä lisää varmuutta. Mutta moni ei halua tätä, koska se vaatii oikeasti vaivaa eikä ole pelkkä kevyt ajatusharjoitus. Silti se toimii.
Ylös tämän kerran, josko tulisi enemmän vastauksia.
Yritä olla välittämättä liikaa muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, mutta tämä ei nyt oikein auta. Kyllä kai lähes kaikki ymmärtävät, että ei pitäisi liikaa muiden mielipiteistä välittää. Kysymys olikin siinä, että miten tämä onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, mutta tämä ei nyt oikein auta. Kyllä kai lähes kaikki ymmärtävät, että ei pitäisi liikaa muiden mielipiteistä välittää. Kysymys olikin siinä, että miten tämä onnistuu.
Pitäisi kai altistaa itseään erilaisille sosiaalisille tilanteille. Asteittain altistaa yhä vaativammille tilanteille.
No minulla on tuo sama prosessi kesken. Minua on auttanut ainakin nämä asiat:
- menneisyyden ja traumojen käsittely ja tapahtuneiden asioiden hyväksyminen
- kaikkien tunteiden vastaanottaminen ja hyväksyminen (esim. jos olen loukkaantunut jonkun sanoista, annan niiden tunteiden tulla. Ne ovat vain tunteita. Ne helpottavat, kun niiden on antanut tulla ulos)
- sen hyväksyminen, etten voi kontrolloida muita: jotkut puhuvat pahaa ja levittävät juoruja, enkä minä voi sille mitään
- omaan elämään keskittyminen, oman itsen kuunteleminen rohkeasti (vaikka joku esim. ihmettelisi valintojani, hän ei ole elänyt minun kengissäni, joten hän ei todellisuudessa tiedä läheskään kaikkea mitä minulle on tapahtunut tai mitä asioita olen mielessäni käynyt läpi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Toisen mielipide on syntynyt HÄNEN arvomaailmastaan jo ennen kuin edes tapasi sinut,
ja sillä ei ole mitään tekemistä kanssasi. Hän voi sanoa mitä vaan, ja se kertoo hänestä itsestään, ei sinusta.
Jos hän olisi ulkomaaalainen eikä puhuisi suomea, hänen mielipide on sinulle luultavasti siansksaa.
Lisäksi, itse en välitä edes mitä itse ajattelen itsestäni. Ajatukset olivat täällä ennen minua, ja jäävät tänne kun poistun. Ajattelijaa ei edes ole; on vain ajatuksia. Ajatus kuvailee, muttei ole sinä. Vain musta kissa tietää, miltä on olla se. Muiden mielipiteet ei sen olemista muuta miksikään. Se vain on, ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
No minulla on tuo sama prosessi kesken. Minua on auttanut ainakin nämä asiat:
- menneisyyden ja traumojen käsittely ja tapahtuneiden asioiden hyväksyminen
- kaikkien tunteiden vastaanottaminen ja hyväksyminen (esim. jos olen loukkaantunut jonkun sanoista, annan niiden tunteiden tulla. Ne ovat vain tunteita. Ne helpottavat, kun niiden on antanut tulla ulos)
- sen hyväksyminen, etten voi kontrolloida muita: jotkut puhuvat pahaa ja levittävät juoruja, enkä minä voi sille mitään
- omaan elämään keskittyminen, oman itsen kuunteleminen rohkeasti (vaikka joku esim. ihmettelisi valintojani, hän ei ole elänyt minun kengissäni, joten hän ei todellisuudessa tiedä läheskään kaikkea mitä minulle on tapahtunut tai mitä asioita olen mielessäni käynyt läpi)
Kiitos. Minä (AP) allekirjoitan nämä kaikki. Enemmän kaipaan sellaista neuvoa, jolla tuohon prosessiin saisi enemmän vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Et halua kuulla tätä. Treenaa voimaa. Se antaa itseluottamusta kahdella tavalla: olet tyytyväisempi suorituskykyysi ja vartaloosi ja lisäksi testosteronin määrä lisääntyy, mikä lisää varmuutta. Mutta moni ei halua tätä, koska se vaatii oikeasti vaivaa eikä ole pelkkä kevyt ajatusharjoitus. Silti se toimii.
Alapeukku, koska ei ole taikakeino!
Hajattelu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Toisen mielipide on syntynyt HÄNEN arvomaailmastaan jo ennen kuin edes tapasi sinut,
ja sillä ei ole mitään tekemistä kanssasi. Hän voi sanoa mitä vaan, ja se kertoo hänestä itsestään, ei sinusta.
Jos hän olisi ulkomaaalainen eikä puhuisi suomea, hänen mielipide on sinulle luultavasti siansksaa.
Lisäksi, itse en välitä edes mitä itse ajattelen itsestäni. Ajatukset olivat täällä ennen minua, ja jäävät tänne kun poistun. Ajattelijaa ei edes ole; on vain ajatuksia. Ajatus kuvailee, muttei ole sinä. Vain musta kissa tietää, miltä on olla se. Muiden mielipiteet ei sen olemista muuta miksikään. Se vain on, ja se riittää.
Itseään ei tarvi varmentaa, koska itseä ajatteleminen on vain ajatus muiden seassa.
Ajatukset eivät ole sinä; väärää minää ei tarvi vahvistaa ajatuksilla eikä teoilla.
Oleminen vain on. Ja ajatukset jolkkaavat. Kaikki on niin kuin pitääkin.
Hajattelu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus.
Aika usein ihmiset eivät myöskään ole itsevarmoja kaikilla elämän osa-alueilla. Valtaosa on itsevarmoja tasan niissä asioissa, joissa ovat hyviä ja joiden tiimoilta ovat saaneet hyväksyntää muilta. Esim. ulkonäkö, matemaattinen lahjakkuus, urheilulaji jne.
Taikakeinojako kaipasit? No, tutustu planetary magickiin ja rupea työskentelemään Auringon kanssa. Se liittyy vahvasti itsevarmuuteen, itsensä rakastamiseen ja näkyvyyteen. Myös Kuun kanssa voisi tehdä töitä, sillä se liittyy emotionaaliseen paranemiseen ja tunteisiin. Venus on myös hyvä naisille, jotka haluavat tulla enemmän sinuiksi naiseutensa kanssa ja jotka haluavat elämäänsä enemmän kauneutta ja vaurautta.
Hajattelu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi oli kyllä hyvä, kiitokset. Mutta jos en halua välittää muiden ihmisten negatiivisista mielipiteistä, niin varmaan pitäisi myös olla välittämättä positiivisistakaan. Onnistuuko se samalla tavalla? Koska jos välitän kehuista ja arvostuksesta, niin siinä annan jo arvoa toisten mielipiteille ja olen muiden mielipiteistä riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä (AP) ainakin pidin, vaikka ei tosiaan taikakeino olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taikakeinoja oikeasti olisi, ei olisi tällaisten "taikakeinojen" kyselijöitä. Kaikki asiat vaativat työtä. No pain no gain, vai miten se menikään...
Lopeta ainakin alkuun palstailu. Suomalaisena naisena tai miehenä tämä sivusto on syöpää itsetunnolle. Jatkuvaa katkeroituneiden välistä itsetunnon alasyrittämistä tissi- penis- vaginankokoavauksilla, ulkkisavauksilla, painonlyttäysavauksilla, ikäsyrjintäavauksilla jne. Ja vaikka ne pystyy tietoisella tasolla sivuuttamaan trollailuina, niin ne jää silti tuonne keskusyksikön alitajuntaan.
Lopeta instassa/tubessa jne ulkonäkökeskeisten sisältöjen seuraaminen.
Lopeta ylipäätänsä virtuaalitodellisuudesta mielipiteiden imeminen ja minäkuvasi rakentaminen niiden mielipiteiden ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ainakin alkuun palstailu. Suomalaisena naisena tai miehenä tämä sivusto on syöpää itsetunnolle. Jatkuvaa katkeroituneiden välistä itsetunnon alasyrittämistä tissi- penis- vaginankokoavauksilla, ulkkisavauksilla, painonlyttäysavauksilla, ikäsyrjintäavauksilla jne. Ja vaikka ne pystyy tietoisella tasolla sivuuttamaan trollailuina, niin ne jää silti tuonne keskusyksikön alitajuntaan.
Lopeta ylipäätänsä virtuaalitodellisuudesta mielipiteiden imeminen ja minäkuvasi rakentaminen niiden mielipiteiden ympärille.
Muiden, ja omat mielipiteet valuvat kuin vesi ankan selästä.
Salaisuus on siinä, että se mitä toinen ihminen on, sitä häneltä saat, ja hän tutkii niitä mielen syövereitä.
Huvittavaa, jos sellainen mielipide ilmaantuu ja häviää taas johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Erinomaisia neuvoja. Joskin sanoisin, että palstailua ei pidä kokonaan lopettaa, koska joskus täältä saa asiallista apua (kuten vaikkapa tässä ketjussa). Jos sen palstailun rajoittaisi ainoastaan omiin kysymyksiin eikä huomioisi muita ketjuja ollenkaan, niin sitten olisi hyvä.
Kokaiini