Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten juttelet kissallesi tai koirallesi?

Vierailija
10.01.2021 |

Lässytätkö? Vai pelkkää asiaa? Tai et sano mitään? Miten lemmikkisi reagoi puheeseesi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lässytän, se on yksi lemmikin pitämisen iloista. Kissa kurnauttelee takaisin, yleensä asiallisempaan sävyyn.

Vierailija
2/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän erilaisia äänenpainoja, joista koiran on helpompi ymmärtää mitä siltä tahdotaan. Kyllä lässytystäkin tulee rapsutusten yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen superlässyttäjä. Kissani rakastaa lässytystäni ja kurisee ja kiemurtelee lattialla tyytyväisenä. Mieheni on välillä mustasukkainen, ja välillä syyllistää minua siitä, että kissa ei ikinä opi puhumaan kunnolla kun lässytän aina. Kissa on 12-vuotias. Olen sanonut miehelle, että ajattele nyt jos se kissa osaisi vielä sanoa ärrän ja kiroilla, kun se muutenkin välillä osaa aika voimakkaasti ilmaista mielipiteitään.

Vierailija
4/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun ihkupihquli kisulimisuli, tuu tänne äipän luo niin äippä silittää sua kisulipisuli.

Vierailija
5/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti piäni kitta on niiiiiiin hyvä kitta äitin pikkunen oi oma kalvapallelo ihana pikku kitulimituli mmmmmmm

Eli ihan asiaa.

Vierailija
6/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kissa. 

Vierailija
7/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti piäni kitta on niiiiiiin hyvä kitta äitin pikkunen oi oma kalvapallelo ihana pikku kitulimituli mmmmmmm

Eli ihan asiaa.

Luin tuon kittan klittana. :D Vähänkö nauratti.

Vierailija
8/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lässyttäjiä?

Vierailija
9/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuuule kiltti kissa syyyliin, humpuli pumpuli, äitylin pikku karvanoppanen, koppanen! 

Eli tosiaan, silkkaa asiaa meilläkin.

Vierailija
10/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoonne:

On tehty tutkimus kissojen ja koirien erosta ymmärtää sanoja.

Koira oppii ymmärtämään noin 250 sanaa  Ja se vastaa noin kolmevuotiasta lasta.

Kissa ymmärtää kaiken, mitä sille puhutaan, mutta kyynisenä eläimenä asia ei sitä kiinnosta. Se vastaa noin neljäkymmentäkaksivuotiasta ihmistä.

No minä sitten tietysti kokeilin asiaa meidän kahdelle kissalle ja ne ymmärtää puhetta. Ne joskus jopa toimivat annettujen ohjeiden mukaan. Hämmästyttävintä oli se, että nekin alkoivat puhua, mutta ne puhuvat kissaa, eli vastuu on kuulijalla. Jotkin äänteet, mitä ne päästävät olen oppinut, mutta se tie on vasta alussa.

Vierailija
11/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytän ja sössötän. Jos on jotain vakavaa asiaa niin sitten ihan normaalilla äänellä.

Vierailija
12/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti. Usein puhun kuin toiselle aikuiselle, tosinaan lässytän.

Kissa on kuuro, sille on siis ihan sama.

Vierailija
13/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoonne:

Kissa ymmärtää kaiken, mitä sille puhutaan, mutta kyynisenä eläimenä asia ei sitä kiinnosta. Se vastaa noin neljäkymmentäkaksivuotiasta ihmistä.

No minä sitten tietysti kokeilin asiaa meidän kahdelle kissalle ja ne ymmärtää puhetta. Ne joskus jopa toimivat annettujen ohjeiden mukaan. Hämmästyttävintä oli se, että nekin alkoivat puhua, mutta ne puhuvat kissaa, eli vastuu on kuulijalla. Jotkin äänteet, mitä ne päästävät olen oppinut, mutta se tie on vasta alussa.

Aika kivat psykoosit.

Vierailija
14/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan estotonta lässytystä. Kenelle sitä sitten tässä maailmassa lässyttäisi... kissa on arjen parhautta.

Vierailija
15/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoonne:

Aika kivat psykoosit.

Vai oisko vaan kyse siitä, että toiset ihmiset ymmärtävät eläimiä paremmin kuin toiset?

Eläimet yleensä ymmärtävät niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät eläimiä:)

Kivaa tuolla tyypillä varmasti on kissojensa kanssa, vähän käyp katteeksi.

Vierailija
16/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun ihkupihquli kisulimisuli, tuu tänne äipän luo niin äippä silittää sua kisulipisuli.

Kannan kissaani ja höpötän sille 'salaisuuksia' välillä laulan ihan hiljaa. Se on meidän oma juttu ollut ihan alusta asti. Ekan kesän kantelin kisua ja laulelin  hälle, ihan mitä tahansa höpöjuttuja. Siitä jäi sellainen tapa. Tänäänkin kantelin ikkunasta toiseen ja katselimme parin pupun jälkiä.

Toki pääsee itsekin ikkunasta katsomaan, mutta sylissä on myös mukavaa.

Puolisokin höpöttelee, mutta asiallisempia juttuja...siis kissalle. 

Vierailija
17/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoonne:

Aika kivat psykoosit.

Vai oisko vaan kyse siitä, että toiset ihmiset ymmärtävät eläimiä paremmin kuin toiset?

Eläimet yleensä ymmärtävät niitä ihmisiä, jotka ymmärtävät eläimiä:)

Kivaa tuolla tyypillä varmasti on kissojensa kanssa, vähän käyp katteeksi.

Kyllä vaan kissat ymmärtää, yllättävänkin paljon. Eipä tarvi kuin mainita eläinlääkäri, niin jo meni heti edellinen kissa piiloon sohvan taakse. Tämä nykyinen ei välitä eläinlääkäristä mitään, on kaikkien kaveri. Tietää kun sanotaan että kohta lähdetään saunaan, tekee omat valmistelunsa.. Myös nukkumaan lähtö on oma seremoniansa. Sekä aamuherätys. Kun kutsuu tulee heti, kun sanoo ei, niin se on sitten ei, kerralla. Eikä tarvi huutaa eikä mitenkään pakottaa mihinkään.

Kissat nyt vaan on sellaisia, ihania otuksia. Tietää myös jos meillä on jotain vaivaa ja näyttää se.

Vierailija
18/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nyt vanhemman puolison koirasta joka tällä hetkellä läheisin lemmikki.

Lässytän usein. Ja tykkää. :D Eniten tykkää sillon kun lässytän ja oon hempee. Jos esim. oon vihanen ja juttelen jolleki niin koira pelästyy. :D Ja sillon en puhu mtn, jos en halua vaikka innostaa koiraa tai jos on muuta tekemistä. Tämä koira tykkää lässyttämisestä.

Vierailija
19/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naukaisen ja kissa naukaisee. Ja sitä jatkamme vaikka kuinka pitkään.

Olen keski-ikäinen mies.

Vierailija
20/27 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on asiaa niin puhun koiralle normaalisti jotain käskyä niin hiukan matalalla äänellä. Sitten taas kehun kun on aihetta, se on sellaista hiukan korkeampaa ääntä, hyyyyvä koira, hyyyyvä poika, hyvä, kylläpä ole hieno koira jne.

Sitten lässytystä, mitä mamman pikku koira, pikku koiranpoika, sellanen lutunen puppeli jne.

Joskus puhun koiran kanssa kun teen jotain kotiaskaretta, no niin, haetaanpas täältä nyt tämä, mihinkä olen sen laittanut, sanopas nyt missä se oikein on jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän