Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydätkö tästä syötävää, alustava juhlasuunnitelma

Vierailija
10.01.2021 |

Ei tässä vielä olla mitään järjestämässä, mutta aikani kuluksi suunnittelen, lupasin läheisille suunnitella ja tehdä osa lahjaksi n, osan he hommaavat itse. Kyseessä tuplasynttärit pyöreitä vuosia. N. sata vierasta, vastaanotto kolmisen tuntia "kahviaikaan", esim. 13-16 nonstop-systeemillä. *:llä merkityt on heidän omia toiveita ja herkkuja

Suolaista:

Savulohituorejuustorullat *
karjalanpiirakat ja munavoi*
kinkkuvoileipäkakku
suolainen kasvispiirakka (sis maitotuotteita)
Savuporopiirakka
gluteenittomat ja maidottomat jauhelihapasteijat (lapsenlapsen herkku ja hänellä erikoisruokavalio)
Jotain vegaanista, keksisikö muuta kuin salaatin?

Makeat:
Lakkakermakakku*
pikkuleipiä - tarkentuu myöhemmin mitä, ehkä pari sorttia
mustikkatuorejuustokakku gluteenittomana kääretorttupohjalla
Joku suklainen täytekakku
vegaaniset gluteenittomat leivokset kuningatarhillotäytteellä
Ehkä jotain suklaakonvehteja?

Vieraiden määrä huomioidaan kyllä koossa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanina salaatti on ihan riittävä. Itse ainakin syön muutakin, vaikka olenkin vegaani. Enhän ulkomaillakaan saa joka paikasta vegaania ruokaa.

Sä voit syödä, mutta kyllä mä ainakin Suomessa toivoisin, että vegaaniuteni olisi otettu huomioon ja tarjolla olisi muutakin kuin salaattia. Kaikki pystyvät syömään vegaania ruokaa, mutta vegaani ei pysty syömään kaikkea. 

Vegaaniruoka sopii kaikille ja sitä voisi olla huomattavasti enemmän. On ikävä joutua syömään lihaa, vaikka teenkin niin hätätapauksessa, jotta saan riittävän määrän proteiinia.

Vierailija
22/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä. Rasvaista, raskasta ja niin moneen kertaan nähtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä jonkun mummun tai papan 70 v syntymäpäivät?

Vierailija
24/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanina salaatti on ihan riittävä. Itse ainakin syön muutakin, vaikka olenkin vegaani. Enhän ulkomaillakaan saa joka paikasta vegaania ruokaa.

Sä voit syödä, mutta kyllä mä ainakin Suomessa toivoisin, että vegaaniuteni olisi otettu huomioon ja tarjolla olisi muutakin kuin salaattia. Kaikki pystyvät syömään vegaania ruokaa, mutta vegaani ei pysty syömään kaikkea. 

Vegaani voi kyllä halutessaan syödä ns. normaaliakin ruokaa, koska kyseessä ei ole ruoka-allergia. Omien valintojen vuoksi ei saa tehdä toisten elämästä vaikeaa.

T. Kasvisruokavaliota 15 vuotta takana

Vierailija
25/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani voi kyllä halutessaan syödä ns. normaaliakin ruokaa, koska kyseessä ei ole ruoka-allergia. Omien valintojen vuoksi ei saa tehdä toisten elämästä vaikeaa.

Olen aatteen vuoksi vegaani ja toivon, että tarjolla olisi vegaaniruokaa ja lisäksi kärsin suolistovaivoistakin. Eikös siinä jo ole syytä ottaa huomioon minunkin toiveeni!

Vierailija
26/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei pysty? Ei se mikään henkeä uhkaava allergia kuitenkaan ole🙄

Vierailija
27/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahullut löytäneet ketjuun, vaikka heti aloituksen alussa sanotaan, että vielä ei olla mitään järjestämässä.

Vierailija
28/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronahullut löytäneet ketjuun, vaikka heti aloituksen alussa sanotaan, että vielä ei olla mitään järjestämässä.

Koronasta erittäin kiinnostuneet haluavat kontrolloida kaikkia ihmisiä ja heidän tekemisiään.

Vierailija
29/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi syödä mitään, koska raskausdiabetes. Voisiko esille laittaa jonkun salaatin ilman mitään juustoja? Ja vaikka paistettua kanaa. Makean puolelta korkeintaan sokeroimatonta hedelmäsalaattia voisi syödä, mutta ihan vaan kulho satsumia varmaan kelpaisi myös monelle.

Vierailija
30/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aatteen vuoksi vegaani ja toivon, että tarjolla olisi vegaaniruokaa ja lisäksi kärsin suolistovaivoistakin. Eikös siinä jo ole syytä ottaa huomioon minunkin toiveeni!

Minulla on myös keliakia ja useita ruoka-aineallergioita. Ymmärrän kuitenkin itse omaavani hankalan ruokavalion, enkä siksi voi vaatia muita elämään samalla tavalla. Toki on mukavaa joskus ilahtua iloisesti vaikkapa juhlissa, kun löytyykin sattumalta sopivaa ruokaa, mutta vaatimaan en ala. Yleensä otan varmuudella mukaan jotain sopivaa syötävää.

T. Se 15 vuotta kasvissyöntiä takana

Vierailija
31/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi toki, mutta aikamoiset vatsaoireet siitä voi saada. Itselleni riittää pieni määrä maitojauhetta niin maha on menee täysin sekaisin. Lihaa olen kerran syönyt vahingossa ja eipä vatsa siitäkään ilahtunut. Pahoinvointi kesti pari päivää. Eipä kaikki allergikotkaan kuole vaikka vähän allergeenia söisivät, mutta onko se yhtään kivaa onkin sitten ihan eri juttu.

Vierailija
32/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kutsuun että rajoitteiset vaginat saavat tulla vain ehdolla että pitävät mölyn mahassaan.

Vierailija
33/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun vegaaninen ruoka on pahaa! Tarvitseeko 98 ei-vegaanin syödä pahaa ruokaa siksi, että joukossa on kaksi ehdoin tahdoin elämäänsä vaikeuttavaa ruokarajoitteista (=vegaania)? Tuo omat eväät. AP:lle vinkiksi, että jokin lämmin ruoka olisi kiva, esim. joku keitto. Vaikka sitten kasviskeitto.

Vierailija
34/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuossa paljon hyvää. Mutta ei ole ihan tätä päivää tarjota pelkkää hiilaria ja pelkkiä leipomuksia. Osan iänikuisista kakuista, piirakoista ja kekseistä voisi korvata kasviksilla ja hedelmillä. Suolaisten kanssa ilman muuta salaattia ja vaikkapa paahdettuja, marinoituja tai pikkelöityjä juureksia, sieniä, vihanneksia. Jälkiruuaksi esimerkiksi hedelmävartaita tai -salaattia.

Vierailija
35/35 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, kyllä tykkäisin! Voi että kun taas päästään järjestämään ja osallistumaan juhliin, niin kyllä ilomielin nautin siitä, että pääsen toisen vaivalla järjestämään valmiiseen herkkupöytään.

En aio mielessäni voivotella erikoisruokavalioivaihtoehtojen vähyyttä tai miettiä sitä, että onko kattaus tarpeeksi trendikäs tähän päivään.

Ei tehdä (juhlien järjestämisestäkään) liian vaikeaa tai nosteta kynnystä liian korkealle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän