Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydätkö tästä syötävää, alustava juhlasuunnitelma

Vierailija
10.01.2021 |

Ei tässä vielä olla mitään järjestämässä, mutta aikani kuluksi suunnittelen, lupasin läheisille suunnitella ja tehdä osa lahjaksi n, osan he hommaavat itse. Kyseessä tuplasynttärit pyöreitä vuosia. N. sata vierasta, vastaanotto kolmisen tuntia "kahviaikaan", esim. 13-16 nonstop-systeemillä. *:llä merkityt on heidän omia toiveita ja herkkuja

Suolaista:

Savulohituorejuustorullat *
karjalanpiirakat ja munavoi*
kinkkuvoileipäkakku
suolainen kasvispiirakka (sis maitotuotteita)
Savuporopiirakka
gluteenittomat ja maidottomat jauhelihapasteijat (lapsenlapsen herkku ja hänellä erikoisruokavalio)
Jotain vegaanista, keksisikö muuta kuin salaatin?

Makeat:
Lakkakermakakku*
pikkuleipiä - tarkentuu myöhemmin mitä, ehkä pari sorttia
mustikkatuorejuustokakku gluteenittomana kääretorttupohjalla
Joku suklainen täytekakku
vegaaniset gluteenittomat leivokset kuningatarhillotäytteellä
Ehkä jotain suklaakonvehteja?

Vieraiden määrä huomioidaan kyllä koossa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hyvältä. Vegaanisena suolaisena voisi olla rieskarullat, minkä täytteeseen tuorejuuston tilalle hummusta.

Vierailija
2/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäisin, kuulostaa hyvältä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vierailla mitä ruokarajoitteita? Esim. vegaaniset tuotteet ovat kalliimpia ja eivät niin maistuvia kuin "oikeat", joten jos joukossa on vain yksi tai kaksi vegaania niin kannattaa ottaa heille erikseen jotain pientä jaettavaksi eikä niin, että koko kakku on vegaaninen.

Vierailija
4/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko karjalanpiirakat tehdä vegaanisina? Käytännössä siis riisipuuron pohjana olisi joku kasvismaito (ja voi korvattu margariinilla). Munavoita lienee jokaisen tarkoitus annostella itse piirakalle, eikä ole valmiiksi voidellut? Lisäksi voi vegaaniseksi piirakan kaveriksi siivuttaa vaikka kurkkua, tomaattia, paprikaa ja/ tai salaattia.

Suolaista vegaanista voisi olla myös joku sieni- tai tofupiirakka, googlettamalla löytyy hyviä reseptejä. Näihin voi halutessaan kokeilla myös gluteenitonta pohjaa niin menee siihenkin kategoriaan.

Suklaakonvehdeista löytyy myös vegaanisia vaihtoehtoja, yleensä mitä tummempi sen todennäköisemmin vegaaninen. Marmeladeista löytyy myös, tarkista, ettei ole sitä kirvoilla värjättyä.

Kinuskikissan vegaaninen, gluteeniton suklaajuustokakku on todella hyvää, olen tarjonnut synttäreillä, lapsen nimiäisissä ja isänpäiväkakkuna. Gluteenittomia keksejä pohjaan olen löytänyt ainakin Prismoista (Semperin), Kaslinkin kauravispi on osoittautunut hyväksi (gluteeniton) ja vegaanista suklaata löytyy ihan vaikka Lidlin tummemmasta päästä, näyttää muiltakin kaupoilta löytyvän.

5/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kaikkea, mutta en jaksa 😃

Vierailija
6/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää itse pystyisi kekkereitä järjestämään, kun pitäis näköjään olla dieettikokin koulutus.

Vierailija
7/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, löytäisin syötävää. Kivaa, kun erilaiset ruokavaliot on huomioitu. Kasvissyöjälle monissa juhlissa ei ole tarjolla mitään suolaista vaihtoehtoa. Kannattaa katsoa vegaanisia leivonnaisia Kamomillan konditorian sivuilta, siellä on vaikka mitä. Itse olen tehnyt heidän ohjeellaan mm. suklaaruutuja mariannerouheella, ja hyvin ovat maistuneet sekasyöjillekin.

Vierailija
8/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniseksi suolaiseksi ehkä olisi kivempi just joku suolainen piirakka tai vastaava. Salaatti on vähän ankea. Tein jouluksi nyhtökaura-sieniwellingtonin ja joku ton tyylinen voisi myös toimia.

Vierailija
9/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koronatartunta!

Vierailija
10/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolla on paljon leipäsiä ja pasteijoita, joten ehkä joku kasvissosekeitto voisi mennä luontevasti niiden parina? Esimerkiksi kurpitsakookoskeittoa on helppo tehdä kerralla suuri määrä ja lisäksi se on maistuvaa ja vegaanista. Toki joku pikkusuolainen on helppo muuttaa vegaaniseksi laittamalla täytteeksi esim. paputahnaa tai hummusta tuorejuuston sijaan kuten täällä joku ehdottikin. Ne karjalanpiirakatkin on suht helppo tehdä vegaanisina. Salaattiin voisi myös lisätä ruokaisuutta esimerkiksi pähkinöillä ja siemenillä.

Hyvältä kuulostaa tarjottavat! :)

Vierailija
11/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös raakaruokailijat, Nutrilett-kuurilaiset ja kaikelle paitsi kypsennetylle lantulle allergiset tarvitsevat jotain.

Vierailija
12/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän. Vaikuttaa hyvältä ja herkulliselle! Vegaaninen suolainen voi olla esimerkiksi voileipäkakku. Tai saaristolaisleipää ja porkkalaa.

Pipareista vegaanisena on helppo tehdä wilhelmiinat, ei tarvitse tehdä erikseen tavallista ja vegaanista.

Vierailija
13/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäisin syötävää, mutta en koronaaikana menisi kyseisiin juhliin.

Vierailija
14/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanina salaatti on ihan riittävä. Itse ainakin syön muutakin, vaikka olenkin vegaani. Enhän ulkomaillakaan saa joka paikasta vegaania ruokaa.

Vierailija
15/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allergikko. En saisi syödä yhtään noista ruoista :(

Vierailija
16/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse gluteeniton ja mun mielestä hyvät tarjoilut. En todellakaan odota että kaikki sopisi just mulle.

Vierailija
17/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä, nam..

Vierailija
18/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanina salaatti on ihan riittävä. Itse ainakin syön muutakin, vaikka olenkin vegaani. Enhän ulkomaillakaan saa joka paikasta vegaania ruokaa.

Sä voit syödä, mutta kyllä mä ainakin Suomessa toivoisin, että vegaaniuteni olisi otettu huomioon ja tarjolla olisi muutakin kuin salaattia. Kaikki pystyvät syömään vegaania ruokaa, mutta vegaani ei pysty syömään kaikkea. 

Vierailija
19/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele vegaanisia karjalanpiirakoita. Hassua tarjota kaikille väärältä maistuvaa perinneruokaa max parin vegaanin takia. Sen sijaan nuo hummuksella täytetyt rieskarullat kuulostavat hyvältä. Hummuksen lisäksi voi käyttää muitakin kasvistahnoja (esim. munakoiso- tai avocadotahnoja) vegaaniruokavalioon sopivien leipien (palttoonapit?) tai suolaisten keksien päällä.

Vierailija
20/35 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli - nyt ei järjestetä mitään 100 henkilön juhlia, saa nähdä josko vielä syksylläkään. Tarjoilut hyvät kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan