Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi päivähoidossa vanhempainvapaalla

Aloittaja
10.01.2021 |

Onko siinä jotain tuntimäärää paljonko isompi lapsi voi olla päivähoidossa kun äiti on vauvan kanssa kotona äitiys/vanhempainvapaalla? Laskettu aika vasta kesällä, mutta olen suunnitellut tekeväni osa-aikaisesti töitä, koska työ on kotona tehtävää joustavaa etätyötä ja sujuisi vauvan kanssa helposti. Olen ajatellut, että tuntimäärät olisi jopa 30h/vko. Vai saako lapsi olla korkeintaan sen 20h/vko hoidossa, kun äiti on vanhempainvapaalla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rajoitusta, 20h/vko rajoitus on poistunut elokuussa 2020.

Vierailija
2/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa viedä lainkka hoitoon silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö seuraa lainkaan uutisia? 20 tunnin rajoitus poistettiin jo viime syksynä.

Vierailija
4/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi hoidossa klo. 9-15 Ei sen takia, että ei viitsitä hoitaa, vaan lapsi oppii sosiaalisia yms. Taitoja.

Vierailija
5/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se vauva on helppo tapaus vai onko sinulla mies, joka tekee täyttä päivää ja hoitaa lasta illat, yöt ja viikonloput?

Vierailija
6/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti riippuu millainen vauva sieltä tulee. Sen takia olenkin vasta ALUSTAVASTI suunnitellut. Toivotaan että olisi samanlainen kuin esikoinen, jonka kanssa olisin voinut tehdä helposti ihan täyttä päivää.

Vierailija
7/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
8/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rajoitusta. Itse hain lapselle toukokuun ajaksi paikkaa ja ihan kokopäiväistä 40h/vko, niin saan lukea pääsykokeisiin. Hieman helpompaa pelkän vauvan kanssa kuin vauvan ja 2-vuotiaan.

Muuten kyllä 2-vuotias saa olla koko kevään ja kesän kotona minun ja vauvan kanssa. En häntä päiväkotiin todellakaan laita, jos ei ole pakko/ tarvetta. Parempi pienen olla vielä kotona ja saa enemmän kahdenkeskistä aikaa kuin päiväkodissa.

Vierailija
9/9 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätäkseni vielä, niin olin alkuvuodesta yli 6kuukautta uhmakkaan, huonosti nukkuvan 2vuotiaan taaperon kanssa etätöissä koronan takia 🙃 Sen ajanjakson jälkeen ei paljoa hetkauta, vaikka vauva olisi vähän vaativampikin 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme