Haen kaiken ruokani leipäjonosta. Näin söin tällä viikolla:
Pidin tämän viikon ruokapäiväkirjaa. Jätin kirjaamatta vain kahvit (1-3 kuppia päivässä) ja leivän päälle laittamani margariinin, samoin kuin ruuanlaitossa käyttämäni mausteet ja paistinrasvan. Kaikki muu on tässä:
ma
kaurapuuroa, omena, jugurttia
makkaraa ja tummaa makaronia, lanttua
sämpylä/hampurilainen nötköttipihvillä ja paistetulla munalla, lanttua
saaristolaisleipää, jugurttia, banaani
ti
makkaraa ja tummaa makaronia, lanttua
sämpylä paistetulla munalla
muna-makaronivuokaa, lanttua, kaalia
jugurttia myslillä, omena
ke
muna-makaronivuokaa, lanttua
ruisleipää, rusinoita
muna-makaronivuokaa, lanttua
jugurttia myslillä, kaalia, lanttua
to
kana-tacosalaattia, persimoni, herkkupulla
kauraleipää kinkulla, maitoa, rypäleitä
lohipyöryköitä, paistettua sipulia ja perunamuusia, maitoa, lanttua
pinaattikeittoa (eines), banaani
pe
kaurapuuroa, omena, maitoa
lihapullia ja muna-makaronivuokaa, kauraleipää, maitoa, banaani
kauraleipää kinkulla, maitoa
lohipyöryköitä, paistettua sipulia ja perunamuusia, maitoa, rypäleitä
ruisleipää kinkulla, maitoa, persimoni
la
kaurapuuroa, omena, maitoa
lihapullia ja perunamuusia, kauraleipää kinkulla, rypäleitä
nakkeja ja tummaa makaronia, ruisleipää, piimää, lanttua
ruisleipää kinkulla, jugurttia myslillä, lanttua
su
kaurapuuroa, omena, piimää
nakkeja ja tummaa makaronia, mandariini, vanukas
ruisleipää nötköttipihvillä, rypäleitä, piimää
sämpylä nötköttipihvillä,
jugurttia myslillä, lanttua
Tämän päivän iltapala on vielä syömättä, mutta olen miettinyt sen jo valmiiksi.
Millaisia ajatuksia ruokalistani herättää?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa kaurapuurossa? Mäkin syön joka aamu ja omenan myös, vaikka ihan omilla rahoilla ruokani ostankin.
Joo, oma palkkani on selvästi päälle 5000 euroa kuukaudessa, mutta syön kaurapuuroa viitenä aamuna viikossa. Miksi en söisi? Hyvää, terveellistä ja pitää hyvin nälän lounaaseen asti, kun syön puuron seuraksi yjden juustovoileivän.
Niljakasta, suuhun tarttuvaa mömmöä, joka maku ja haju ovat kamalia.
Pitää osata tehdä. Itse en tee pelkkää kaurapuurua, vaan Liidelin neljänviljan hiutaleista. Se on vielä parempaa.
Ei sitä pakko ole syödä kirjoitti:
Onko toi kaurapuuro joku pakkomielle ???
Minä syön ihan omasta halustani kaurapuuroa lähes joka aamu. En edes käy leipäjonossa enkä ole köyhä.
Aika vähälle jää kasvisten saanti, joten jos vain varaa on, niin osta omilla rahoilla edes vähän kasviksia. Joitain kasviksia saa myös edullisesti pakastettuina, joista voit tehdä linssi/kasviskeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa kaurapuurossa? Mäkin syön joka aamu ja omenan myös, vaikka ihan omilla rahoilla ruokani ostankin.
Joo, oma palkkani on selvästi päälle 5000 euroa kuukaudessa, mutta syön kaurapuuroa viitenä aamuna viikossa. Miksi en söisi? Hyvää, terveellistä ja pitää hyvin nälän lounaaseen asti, kun syön puuron seuraksi yjden juustovoileivän.
Mitäs teet jotain paskaa pikapuuroa. Kunnolliset hiutaleet ja hidas haudutus on herkullisen puuron salaisuus.
Harva suomalainen syö noin terveellisesti, olet osannut koostaa hyvin ruokavaliosi. Proteiiniakin on riittävästi.
Kaurapuuro on erinomainen valinta päivän alkuun, itse pidän myös kovasti puurosta ja syömme sekä kaurapuuroa että muita puuroja usein.
Missä jaetaan noin hyviä ruokia? En osaa edes kuvitella, millaista elämä olisi jos joutuisin itse pärjäämään leipäjonon antimilla. Iso osa ruuasta olisi tyyliin tummaa makaronia salaattikastikkeella, leipää majoneesilla ja maitojauheella terästettyä kaurapuuroa. Koko viikon kasvikset rajoittuisi 1-2 hedelmään tai kerälliseen jäävuorisalaattia.